Forskningsadministratör

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Lund
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Sektionen Forskning, samverkan och innovation (FSI) har ett övergripande ansvar för att stödja lärare, forskare och ledning på olika nivåer i frågor som rör forskningsfinansiering, nyttiggörande av forskningsresultat, kommersiellt eller på annat sätt, uppdragsutbildning, studentinnovation och samverkan med det omgivande samhället. FSI består av fem avdelningar med totalt över 100 medarbetare: LU Innovation, Forskningsservice, Samverkan, Uppdragsutbildning och Donatorrelationer. FSI leds av en sektionschef och har en viktig strategisk roll för universitetets utveckling lokalt, nationellt och internationellt.



Forskningsservice är en avdelning med specialister inom extern forskningsfinansiering, forskarutbildning, system för forskningsinformation samt strategiskt och administrativt stöd till forskning.

Vår primära målgrupp är universitetets forskare och administratörer, samt universitetsledningen och ledning på fakultet och institutioner..

Vi arbetar kontinuerligt och strategiskt med att utveckla vår verksamhet och du kommer att bli en del av ett engagerat och kvalificerat team som har verksamhetens behov i fokus.

Lunds universitet ska genomföra en kvalitetsutvärdering av forskning, RQ 20 och Forskningsservice uppdrag är att bidra med administrativt stöd till utvärderingens projektledare. Utvärderingen genomförs under perioden maj 2019 till juni 2020.

Som forskningsadministratör blir din huvudsakliga uppgift att ge stöd till projektledningen under utvärderingsperioden. Exempel på förekommande arbetsuppgifter är sedvanlig mötesadministration, planering och koordinering av panelbesök, ekonomisk uppföljning av budget, etc.

 Kravprofil

Högskoleutbildning inom relevant område

Dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete inom en statlig myndighet, gärna från universitet eller högskola. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att koordinera projekt.

Vi söker dig som är analytisk, noggrann, ansvarsfull och har förmåga att prioritera när arbetsbelastningen är hög. Du trivs med att arbeta serviceorienterat, och fungerar bra såväl i team som självständigt. Eftersom arbetet omfattar täta kontakter med forskare och forskargrupper är det viktigt du är lyhörd och har god förmåga att kommunicera. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. 

Det är meriterande om du har erfarenhet av de administrativa system som används vid Lunds universitet.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.