Amrop Stockholm söker en utåtriktad receptionist

Amrop är ett av världens ledande företag inom rekrytering på styrelse- och ledningsnivå. Amrop har 75 kontor i 49 länder och är det enda chefsrekryteringsföretaget med full representation i samtliga nordiska och baltiska länder. Våra erfarna konsulter och kvalificerade researchers hjälper internationella och svenska företag att stärka sin konkurrenskraft genom att rekrytera ledare som är redo för framtidens utmaningar.

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten
Antal tjänster: 
1

Amrop Stockholm söker en utåtriktad receptionist med sinne för detaljer

Detta är en unik möjlighet för dig som är i början av karriären, eller just avlagt studentexamen, och som vill lära sig mer om näringslivet och rekryteringsbranschen. Som receptionist på Amrop Stockholm är du en del av ett fokuserat men vänligt team bestående av sex partners, samt nio researchers och administratörer.

Du förväntas vara utåtriktad och positiv inför nya uppgifter då det vardagliga arbetet rör sig allt ifrån att välkomna kandidater och kunder, lägga upp spontanansökningar i vår databas, beställa kontorsmaterial och fixa luncher - till att sätta upp en ny tavla på väggen eller förbereda inför fredagens AW på kontoret. Det är därför bra om man är administrativt lagd och drivs av att hålla ordning och reda, så att kontoret förblir en trivsam arbetsplats och ett attraktivt ställe för våra kunder och kandidater att träffa varandra på.

Även om svenska är det språk som används i internt bruk är det viktigt att du kan uttrycka dig obehindrat på både svenska och engelska då en stor del av vår externa kommunikation sker på engelska. Det är även fördelaktigt om du behärskar något av de övriga nordiska språken, men detta är inget krav.

Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team så skicka in din ansökan så snart som möjligt till elin.wrammerfors@amrop.se. Urvalet sker löpande. Observera att ansökan sker direkt till Elin och inte genom hemsidan.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde i mitten av augusti eller enligt överenskommelse.

Vår nuvarande receptionist, Andrea Schwieler, beskriver sin tid på Amrop

Jag har jobbat på Amrop sedan augusti 2017. Jag tog studenten i juni samma år och var på jakt efter ett jobb medan jag funderade på vad jag ville plugga vidare till. När jag fick möjligheten att börja på Amrop var det svårt att tacka nej till ett fast jobb måndag-fredag som dessutom är mångsidigt och otroligt utvecklande. Ingen dag är den andra lik: jag har titulerat mig som allt mellan teknikansvarig till telefonist och servitris - jobbet handlar helt enkelt om att få allt på kontoret att flyta på.

Jag tror det är jättebra att få komma och jobba på ett kontor innan man börjar plugga för att få se hur det är och hur allting faktiskt fungerar i praktiken, och jag är övertygad om att jag kommer att ha stor nytta av allt jag lärt mig här även i framtiden. Huvudsaken är att du är öppen för att lära dig nya saker och vågar fråga - det kommer du långt på!

Tyvärr så har allt roligt ett slut och nu börjar det bli dags för mig att röra mig vidare i livet. På Amrop får man möjligheten till insyn i en rad olika branscher, vilket är en utav anledningarna till att jag nu har valt att söka mig till en utbildning inom HR nu till hösten.