Vi söker efter en social media manager till vår kund!

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Kanske är det via oss som du hittar ditt drömjobb? Välkommen att registrera ditt CV och söka någon av våra tjänster.

Placering: 
Stockholms län, Stockholm
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam
Antal tjänster: 
1

Vi söker en social media manager för vår kunds räkning

Vår kund, ett stort telekombolag söker en rutinerad och modig person som kan utmana i arbetet med kommunikation i sociala medier. Du kommer att ansvara för planering av det redaktionella innehållet, både på kort och lång sikt. I rollen kommer du också att agera strategiskt bollplank i att ta nästa steg i arbetet i sociala medier. Ditt jobb blir att säkra att allt innehåll och alla budskap ligger i linje med företagets värderingar, varumärkesplattform och "tone of voice", samt att respektive kanals syfte är i fas med övrig kommunikation. 

Du ansvarar för daglig och månatlig uppföljning av kanalerna och är en central kontaktperson för kundens kundservice som är de som svarar på frågor ställda i företags sociala kanaler. Du ansvarar även för kontinuerligt utvärdera kanalerna som används och syftet med dessa.

Det här är ett konsultuppdrag, där du är anställd av Manpower men jobbar ute hos kunden. Uppdraget är på heltid med start 1 september och pågår till och med den 1 december i år. Du kommer att arbeta i Kista. 

Utöver detta kommer du att dagligen ansvara för:Det 

Säkra kundens närvaro i sociala medier - säkra en relevant "tone of voice" på Twitter, Facebook och Instagram
Säkra tydliga KPI:er för varje aktivitet och följa upp dessa
Analysera och säkra att resultaten används och relevanta åtgärder genomförs. Syftet är att ständigt hitta sätt att förbättra de uppsatta målen genom att testa, ändra, förbättra och optimera genom nya initiativ. 

Det här är vad du har..

Vi letar efer dig som är digital ut i cellerna och ser online-medier som en integrerad del av ditt liv. Du ska ha förmågan att kunna ta in mängder av information för att sedan paketera och utforma detta kontextuellt relevant för respektive kanal. Du är en jordnära och ödmjuk person som är okej med att ta stort eget ansvar, men okcså att hantera kundens online-närvaro på en tweet-till-tweet basis.

Du måste vara snabbfotad och proaktiv. Du kommer att arbeta självständigt med i nära samarbete med kommunikation, brand-teamet, medieavdelningen och kundservice i ditt dagliga arbete. Du har även nära samarbete med flera externa partners. Du kommer att vara en del av kommunikations- och marknadsavdelningen. 

Det här är vad du har gjort..

Erfarenhet av community managent och sociala medier, antingen från arbete på en byrå eller från kundsidan
Djupt kunnig och passionerat intresserad av digital utveckling och trender inom sociala medier
Dokumenterad erfarenhet av projektledning där uppföljning- och förbättringsarbete är självklara delar i arbetet
Erfarenhet av att arbeta med externa byråer
Erfarenhet av att sätta strategier för sociala medier

Vad vi på Manpower kan erbjuda dig..
Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.

Urval och presentationen till kunden kommer ske löpande, så ansök idag! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Åsa Karlsson, 08-402 74 84, eller på asa.karlsson@manpower.se

Välkommen med din ansökan!