Efterorderinköpare till Bubbleroom

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Borås
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam, Inköp, logistik
Antal tjänster: 
1
Bubbleroom är ett av Nordens snabbast växande e-handelsbolag inom mode med en tydlig vision om att bli den självklara destinationen för lyxigt, glammigt och feminint mode. Vårt fokus är den nordiska marknaden men med distribution till hela Europa. Idag är vi ca 60 personer som arbetar på huvudkontoret i Borås, och vi söker nu efter fler medarbetare som drivs av viljan att göra goda affärer samt har ett genuint intresse för mode och e-handel. Välkommen till ett företag där medarbetaren är verksamheten och där alla våra framgångar är en konsekvens av våra medarbetares driv & engagemang!




Beskrivning
Vi letar efter dig som vill spela en viktig roll för Bubblerooms utveckling på vår inköpsavdelning inom efterorder.

Tjänsten som Efterorderinköpare är fortfarande ny i organisationen, vilket innebär att du kommer att ha möjlighet att påverka rollen i viss utsträckning. Du rapporterar till Product Manager för vårt externa team, du ingår i ett härligt inköps-team på ca 20 personer, och är placerad på Bubbleroom's huvudkontor i Borås.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består bland annat av: 

- Ansvar för att dagligen analysera försäljningsdata och ta nödvändiga actions.
- Jobba proaktivt utifrån försäljningsanalyser och komma med förslag för att optimera försäljningen
- Ansvar för att identifiera, planera och verkställa kompletteringsinköp av noos – och kollektionsstyles, inklusive leverantörsbesök
- Säkerställa att vi har rätt lagernivåer och tillgänglighet (full storlekssortering) för att optimera försäljning
- Daglig leverantörs-kontakt för förhandling och dialog kring tillköp
- Ansvar för orderläggning
- Ansvar för orderbevakning
- Kontinuerlig kommunikation med marknad och våra partners
- Att alltid se det kommersiella värdet för att öka försäljningen

Kvalifikationer
För att vara framgångsrik i denna roll behöver du vara mycket strukturerad i ditt arbetssätt och du har både erfarenhet och fallenhet att arbeta analytiskt. Du har en kommersiell ådra och har ett genuint intresse för försäljning. Du är målinriktad och självständig i ditt arbete och är van att leverera resultat i tid. Då vi lever i en värld som förändras snabbt behöver du vara agil och alert på hur omvärlden ser ut och förändras. Du är duktig på att bygga relationer och nätverka med våra leverantörer, och du kan obehindrat hantera engelska och svenska i tal och skrift, något du behöver eftersom våra leverantörer verkar i andra delar av Europa och världen. Du tycker om att arbeta tillsammans med oss andra i teamet och är en prestigelös person med glimten i ögat. 

Vad kan vi erbjuda?
Vi kan erbjuda dig en tjänst präglad av stort eget ansvar, omväxling och möjligheter att påverka ditt arbete. Bubbleroom är ett värderingsstyrt företag och vi arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och öka kundnöjdheten, öka trivsel och arbetsglädje för våra medarbetare samt öka försäljningen och lönsamheten för bolaget. 

Villkor:
Tjänsten är ett föräldravikariat på 1 år, med goda möjligheter till förlängning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Sista datum för ansökan är 2021-02-05, men vänta inte med att skicka in din ansökan då vi tillämpar löpande urval. Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta Martina Hellman Product Manager, via mail Martina.Hellman@bubbleroom.com.
Sök tjänsten via snabbknapp nedan eller via länk:https://bubbleroom.varbi.com/what:job/jobID:375443/?lang=se
Sista ansökningsdag
2021-02-05