Ledigt jobb som ekonomiassistent i Karlskoga

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Placering: 
Karlskoga
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration
Antal tjänster: 
1

Vi söker nu en ekonomiassistent till vår kund Maintpartner i Karlskoga. Uppdraget startar omgående via vår hyrverksamhet och för rätt person kommer detta att leda till en fast anställning hos Maintpartner.

Arbetsuppgifterna består av följande:

  • Leverantörs och kundreskontra
  • Fakturering och betalningar
  • Löpande bokföring, moms och skattedeklarationer
  • Avstämningar
  • Du ska vara behjälplig med rapportering vid månadsbokslut
  • SCB rapportering

Krav på dig som söker:

  • Utbildning inom ekonomi
  • Du ska ha goda erfarenheter av, kundreskontra, fakturering, bokföring, leverantörsreskontra, moms och skatter
  • Pratar och skriver obehindrat på både svenska och engelska.
  • Goda kunskaper i Excel
  • God datavana

Vi tror att du som söker har några års erfarenhet av jobbet som ekonomiassistent eller som ekonomiansvarig i ett mindre bolag. Som person är du ansvarstagande, självständig, flexibel och stresstålig. Du gillar att vara spindeln i nätet och att vara med och utveckla processer.

Du har ett strukturerande arbetssätt samt brinner för att ge service på hög och kvalitativ nivå. Du är informativ och prestigelös. Vi lägger stor vikt vid god samarbetsförmåga men du ska även kunna ta egna initiativ och arbeta självständigt. Arbetsplatsen är prestigelös och präglas av ett högt tempo men med ett gemytligt arbetsklimat där man värdesätter frihet under ansvar. Gå gärna in och läs om företaget på www.maintpartner.se

Vad kan vi på Experis erbjuda dig?
Baserat på vad du kan, vilka ambitioner du har och vilka behov våra kunder har på kort och lång sikt kan du skapa en karriär hos oss eller skaffa erfarenheter på vägen mot ditt karriärmål. Experis är på alla sätt en flexibel arbetsplats. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag. Experis är ett värderingsstyrt bolag med ditt karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal, kontinuerliga avstämningar om hur du trivs på din arbetsplats samt ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Kontaktperson

Ansök genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. För frågor om tjänsten kontakta konsultchef Emma Nilsson på emma.nilsson@manpower.se

Välkommen med din ansökan!