Löneadministratör till Optimeras huvudkontor i Malmö

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Malmö
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Optimera Svenska AB är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för yrkeskunder och har idag 61 byggvaruhus i Sverige och säte i Malmö. Optimera har cirka 1000 anställda och omsätter ca 4 miljarder SEK. Optimera finns även i Norge, Estland samt Lettland och ägs av den franska koncernen Saint-Gobain som är en av Europas största leverantörer av byggmaterial. Saint-Gobain omsätter ca 41 miljarder Euro och har mer än 179 000 anställda i 67 länder.


Är du en lagspelare som väljer laget före jaget? En prestigelös person som drivs av de olika delarna inom löneprocessen? Skulle du vilja delta i projekt för att utveckla avdelningens arbete framåt? Då är tjänsten som löneadministratör på Optimera något för dig. Vi söker dig som ser utveckling som en möjlighet.

Tjänsten är placerad på Optimeras Lönecenter i Malmö som totalt ansvarar för ca 2800 löner åt 9 olika bolag inom Saint-Gobain Nordic and Baltic. Du kommer att ingå i en grupp på 10 personer, där du kommer arbeta nära övriga kollegor på avdelningen. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på 9 månader, med möjlighet till förlängning.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Insamling av lönedata, bearbetning, överföring och utbetalning av lön
Ta fram ekonomiska underlag till ekonomiavdelningen
Arbeta med interna rapporter och statistik till myndigheter etc.
Sköta kommunikationen med anställda som har frågor om sin lön, avdrag, avgifter etc.
Vara ett stöd till chefer vid lönefrågor
Skriva ut arbetsgivarintyg samt intyg till myndigheter
Sköta löpande pensions- och försäkringsrapportering
Ta fram ekonomiska underlag till årsredovisningarna


Dina kvalifikationer:
Gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi och gärna med relevant påbyggnadsutbildning
2-3 års erfarenhet av löneadministration i större lönesystem, gärna Agda PS
Tjänsten kräver grundläggande kunskaper i arbetsrätt, avtal, lagar, avgifter och skatter samt förståelse för redovisning och ekonomi
Arbetet kräver att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift pga. interna och externa kontakter


Dina personliga egenskaper:
Noggrann och strukturerad
Hög integritet och förmåga att hantera konfidentiell information korrekt.
Självständig och prestigelös
Planeringsförmåga
Intresse för detaljer
God förmåga att kommunicera
Handlingskraftig, kunna hantera oväntade situationer när det behövs


Övrigt:
Tjänsten är tidsbegränsad om 9 månader med planerad start 2021-01-04.


Ansökan:
Låter det intressant?
Skicka din ansökan med ett personligt brev och CV genom att följa länken så snart som möjligt, dock senast den 29 november.
Observera att intervjuer och urval sker löpande och att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag
2020-11-29