Nytt jobb! Receptionist till Ernst Rosén i Göteborg

Har du erfarenhet av arbete inom reception eller kundservice och trivs i en miljö där service och kontakten med människor står i fokus? Då ska du genast söka detta lediga jobb på Ernst Rosén i Göteborg!

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, Service, Handel, Butik, Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

Om Ernst Rosén AB
Ernst Rosén är en av de större privata fastighetsägarna i Göteborg. Bolaget äger, förvaltar och utvecklar fastigheter i centrala delarna av Göteborg, Alingsås och Lerum. Ernst Rosén utvecklar även mark och fastigheter för byggnation av bostäder. Vidare äger bolaget 50 % av fastighetsbolaget Aranäs AB i Kungsbacka. I koncernen ingår även Nääs Fabriker i Lerum, mötesplatsen med hotell- och konferensanläggning, lokaler och butiker. Omsättning i Ernst Rosén koncernen uppgår till 600 mkr, omfattar 120 anställda, 3 400 lägenheter och 112 000 kvm lokaler. Läs gärna mer på http://www.ernstrosen.se

Hur är det att jobba som receptionist på Ernst Rosén?
Arbetet är varierande med huvuduppgift att på ett professionellt och tillmötesgående sätt ta hand om kunder och besökare, besvara telefon och mail. Arbetsuppgifterna innebär bland annat att:

- ta emot besökare.
- ansvara för telefonväxeln genom att besvara frågor och koppla vidare samtal.
- hantera leverantörsfakturor för kontering och distribution.
- vara behjälplig med lättare informationsutskick till hyresgäster.
- köpa in och förbereda fika vid möten.
- posthantering.
- administrativt stöd vid tillfälliga arbetstoppar.
- ansvara för att kontorets konferensutrymmen och allmänna ytor är representativa.

Vem är du?
Som person är du utåtriktad, representativ och prestigelös. Du har jobbat några år och gillar att samarbeta och hantera många arbetsuppgifter samtidigt. Du har avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande och gärna tidigare erfarenhet inom reception eller annan serviceroll med kundkontakt.
Du trivs med att ha receptionen som din huvudsakliga arbetsplats och vara den som är första kontakten med våra besökare och de som ringer in. Du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift samt klarar av att prioritera och växla mellan olika arbetsuppgifter.
Det är en fördel om du har erfarenhet av enklare administrativa arbetsuppgifter och fakturahantering. Du behöver ha kunskap i Word, Excel samt Outlook. Har du arbetat i något affärssystem och har tidigare erfarenhet av Agresso är det ett plus.

Vad kan vi på Ernst Rosén erbjuda dig?
Vi erbjuder dig en varierad och viktig roll med stort eget ansvar i ett familjärt företag. Vårt huvudkontor, som blir din arbetsplats, finns i trevliga lokaler i centrala Göteborg. Tjänsten är tillsvidare och på heltid. Vi ser gärna start så snart som möjligt, helst senast under juni månad.

Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar Ernst Rosén AB med Manpower. Passar du in på ovanstående beskrivning och är intresserad av tjänsten söker du genom att registrera dig på www.manpower.se och söka via Jobid: 20117. Sista ansökningsdag är den 26 april.
Urval sker löpande så sök gärna tjänsten så snart som möjligt. Om du har frågor kontakta rekryteringskonsult Sabina Svensson på e-post: sse@manpower.se Vid tekniska frågor runt din ansökan vänligen kontakta Manpowers webbsupport på 020-265100

Varmt välkommen med din ansökan!