Ledigt jobb som Assistent hos Sandvik, SMRT i Stockholm.

Sandvik-koncernen bedriver verksamheten inom tre affärsområden med ansvar för forskning och utveckling (FoU), tillverkning och försäljning av sina respektive produkter och tjänster. Sandvik Machining Solutions, Sandvik Materials Technology och Sandvik Mining and Rock Technology. Sandvik Mining and Rock Technology är en världsledande leverantör av maskiner, verktyg, service och tekniska lösningar för gruv- och anläggningsindustrin. Tillämpningsområdena omfattar exempelvis bergborrning, bergavverkning, krossning och sortering, lastning och transport, tunneldrivning och rivning och demolering. https://www.home.sandvik/se/om-oss/

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Kontor, Administration
Antal tjänster: 
1

Är du en social person som är nyfiken på industrin? Vill du vara med och bidra till Sandvik Mining and Rock Technology framgångar? Nu har du chansen!

Sök tjänsten som Assistent redan idag!

Detta är ett samarbete mellan Sandvik SMRT och Manpower.

Vad går arbetet ut på?
Som Assistent kommer du att lära dig mycket om Sandvik Mining and Rock Technology verksamhet och hur den moderna industrin fungerar i stort. Det dagliga arbetet går främst ut på att assistera och stödja de gemensamma funktionernas chefer inom finans, juridik, HR och strategi. Du rapporterar till Executive assistant för SMRT. Kontoret för Sandvik Mining and Rock Technology ligger i World Trade Center. Tjänsten är på heltid och dina arbetstider kommer att vara kontorstid.

Rollen kräver en pålitlig, öppen och flexibel person. Du har en bra administrativ kompetens och en god förståelse för att hantera flera uppgifter och intressenter samtidigt. Du trivs med att jobba med en hög flexibilitet och under tidspress. Du tar ägandeskap och ansvar för nyckeluppgifter som listas nedan och arbetar med olika intressenter både lokalt och globalt.

Du kommer att ge stöd till 4 chefer (Vice Presidents) med kalenderhantering, kostnadsrapporter, arrangera affärsresor, samordna möten, workshops och ge övergripande administrativt stöd till avdelningen. Du bör trivas med att koncernspråket är engelska.

Utöver det kommer tjänsten att innefatta:

  • underhålla och förbättra SMRTs sharePoint-plattform
  • hjälp projektgrupper med dokumentlagring i SharePoint
  • proaktivt stödja och hantera relevanta projekt och initiativ
  • office managementsupport relaterat till IT, SAP, Office infrastruktur
  • administration av tidsrapportering

Vem söker vi?
Till rollen som Assistent söker vi framför allt dig som är en social och kommunikativ person som motiveras av att ha diversifierade arbetsuppgifter och möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt är det ett stort plus om du har erfarenhet av att assistera chefer, att arbeta i Excel och databashantering. Det dagliga arbetet kräver att du är stresstålig och relationsskapande.

I övrigt söker vi dig som:

  • har eftergymnasial utbildning
  • är flytande i svenska och engelska både i tal och skrift
  • har goda färdigheter i kommunikation och nätverkande
  • har god datorvana så som Microsoft Office och Teams
  • är självgående och kan ta egna beslut


Manpower är din partner i rekryteringsprocessen. På Manpower är vi specialister på att matcha din kompetens med din nästa utmaning.

Sök tjänsten idag!

Vi tar enbart emot ansökningar på engelska för denna tjänst.

Detta är ett samarbete mellan SMRT och Manpower. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Charlotte Åvall på telefonnummer: 08 452 33 74 eller via e-post: charlotte.avall@manpower.se. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan på engelska så fort som möjligt.

Vi ser fram emot att höra från dig!