Kommunvägledare

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Mora
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Ansök idag. Kollegor imorgon.



Beskrivning
Tanken med en kundtjänst är att möjliggöra en väg in till kommunen för medborgarna och externa intressenter där enklare frågor och ärenden kan besvaras och hanteras redan i första kontakten.

Det är ett stort arbete som involverar samtliga förvaltningar.

Vi söker dig som har en grundläggande god människosyn som genomsyras av ett genuint intresse och en vilja att hjälpa och vägleda människor.

Målet med rollen som kommunvägledare är att leverera rätt svar till medborgarna, leverera hög medborgarnöjdhet och medarbetarnöjdhet genom att arbeta mot effektivare hantering av ärenden.

Arbetsuppgifter
Rollen som kommunvägledare med inriktning digital utveckling innebär att du är med i utvecklingen av den nya kundtjänstfunktionen. Du kommer vara drivande i den digitala omställningen som behöver göras för att vara rustade att möta morgondagens medborgares förväntningar. Omställningen sker i nära samarbete med kommunens kommunikationsenhet och IT-enheten. 

I din roll som kommunvägledare ansvara du för:

- Ge information och vägledning i alla kanaler där vi möter medborgaren
- Vara drivande i den digitala omställningen mot medborgare i kundtjänstarbetet, för att förenkla kontakten och ärendehanteringen med kommunen
- Bidra till en verksamhetsutveckling
- Arbeta i och utifrån de system som kundtjänstfunktionen tillhandahåller, för att effektivt ge korrekta svar till medborgarna.
- Utforma effektiva vägar för kommunens medborgare att få information/vägledning kring kommunens tjänster.
- Regelstyrd handläggning av ärenden
- Delta i krisledningsarbete enligt krisledningsplan
- Ett intresse för omvärldsbevakning kring utvecklingen av digitala användningsmönster bland medborgarna, för att kunna möta morgondagens krav
- I övrigt förekommande arbetsuppgifter inom uppdraget

Vill du vara med att utveckla en av Sveriges trevligaste kundtjänstfunktioner inom kommunal verksamhet, då är det här jobbet rätt för dig!

Kvalifikationer
Vi söker dig med erfarenhet från arbete med att skapa en digital utveckling av tjänster och hitta nya vägar för att möta morgondagens behov av enkel tillgänglighet, via adekvat utbildning inom kommunikation eller relevant yrkeslivserfarenhet. Du bör ha erfarenhet från serviceyrket.  För uppdraget krävs god kännedom om kommunens organisation och dess olika verksamheter.

Goda språkkunskaper i svenska och engelska, förmåga att kunna uttrycka sig i både tal och skrift är viktiga kvalifikationer.

Kommunvägledaren ska ha goda datakunskaper och vana att arbeta med datorn som primärt arbetsverktyg. Vana av att arbeta i flera system samtidigt är mycket viktigt.

Krav
Eftergymnasial utbildning, gärna högskoleutbildning (eller motsvarande kunskapsnivå förvärvad på annat sätt).

 

Intervjuer sker löpande.






Mora kommun
Mora kommun är alla vi som jobbar här.
Det är summan av de vi är och allt vi gör.
Varje hemtjänstbesök, skolexamen och utlånad biblioteksbok.
Varje skollunch, brandkårsutryckning och nytt bostadsområde.
Vi är närheten till naturen och den rena luften.
De gamla traditionerna och de nystartade företagen.
Vi är vår fantastiska historia men också det som tar oss framåt.
Tillsammans gör vi Mora till ett hem.
Var med oss när vi växer som människor och kommun.
Idag och imorgon.


Vi värnar om din integritet, läs mer om Mora kommuns behandling av personuppgifter på vår hemsida.


Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Sista ansökningsdag
2021-04-18