Systemansvarig till Köpings Bostads AB

Köpings Bostads AB bildades redan 1917 är ett av Sveriges äldsta allmännyttiga bostadsföretag. Vi ägs till 100% av Köpings kommun, vilket innebär att vår styrelse utses av kommunfullmäktige och består av politiker. Vi hyr ut och förvaltar både våra ägda fastigheter, dessutom förvaltar vi kommunala lokaler. Vi har ca 2700 lägenheter, ett stort antal lokaler (butiker, kontor, förvaltningslokaler, skolor, förråd och lagerlokaler). Våra fastigheter finns i tätorten, i Kolsva och i Munktorp samt på landsbygden. Vi har alla typer av fastigheter, både traditionella hyreshus, höghus, markbostäder och kulturhus. Vi har också två dotterbolag, KBAB Service AB, där de flesta kollektivanställda har sin anställning, samt Köpings Kabel-TV AB som äger stadsnät, och levererar tjänster i nätet såsom TV, bredband och telefoni. Köpings Kabel-TV AB finns förutom i Köpings kommun också i Kungsörs- och Arboga kommuner. Vi är ca 150 anställda totalt i vår koncern. Nästan 20% av Köpings kommunens invånare bor hos oss, och nästan alla som bor i kommunen har någon typ av relation till oss via boende, skola, bredband, TV eller att man arbetar i lokaler som ägs eller förvaltas av oss.

Placering: 
Köping, Eskilstuna, Västerås
Bransch: 
IT, data, Teknik, Naturvetenskap, Pedagogiska arbeten, Bygg, Anläggning, Management, Kvalitet och miljö
Antal tjänster: 
1

Rekryteringen utförs i samarbete med Experis.

Vision och affärsidé
Vår vision är: Genom att erbjuda ett hållbart och tryggt boende präglat av omtanke får vi våra hyresgäster att bo med framtidstro. Vår affärsidé kan sammanfattas att vi hyr ut bostäder och lokaler med kvalité. Genom aktiv förvaltning och nyproduktion bidrar vi till Köpings utveckling och framtid. Vi erbjuder hög service och lokalt engagemang genom att vara trevliga, trovärdiga, tillgängliga och tydliga i alla våra relationer.

Din roll
I denna helt nya tjänst kommer du ha stora möjligheter att själv vara delaktig hur rollen formas och byggs upp när det gäller processer av användandet i fastighetssystemet. Gillar du fastigheter och är kunnig inom system? Välkommen till KBAB!

Du kommer att förvalta och delta i vidareutveckling av ett flertal viktiga system, framför allt vårt fastighetssystem inledningsvis. På sikt kommer tjänsten även att innefatta ansvar för digitalisering i fastigheter och även omfatta vissa utvecklingsuppdrag framför allt inom vår fastighetsförvaltning.
Du blir vår interna expert på systemet och ska kunna utbilda användare i alla moduler som hör till systemet, med syfte att vi använder systemet på rätt sätt.

I dina arbetsuppgifter ingår att:

  • Hålla kontakter med leverantörer av fastighetssystemet Momentum PM och jobba övergripande med flera delar av systemen, både huvudsystem och kringsystem såsom energisystem, ekonomisystem, beslutsstöd osv.
  • Ansvara för och utveckla systemet så det kan användas på korrekt sätt.
  • Vid fel i systemet, styra felsökningsarbete tillsammans med leverantör och återkoppla till användare.
  • Samordna anpassningar övergripande inom organisationen och fungera som beställare gentemot leverantör. Samordna och planera uppdateringar inom systemet.
  • Säkerställa korrekt och uppdaterad dokumentation, systemsamband och integrationer till andra system.
  • Helhetsansvar för daglig drift och förvalta och utveckla våra system i nära samarbete med användarna och med ekonomiska ramar som grund.
  • Delta i nätverk med övriga företag som använder systemet och bidra till utveckling inom företaget.

Vem är du?
Du har troligtvis en akademisk examen eller motsvarande inom relevant tekniskt område eller arbetslivskompetens genom minst 5 års arbetslivserfarenhet av systemförvaltning, alternativt verksamhetsutveckling inom fastighetsbranschen.

Meriterande om du har arbetat som fastighetsförvaltare, projektledare, verksamhetsutvecklare eller har liknande erfarenhet från användande av fastighetssystem.

Du har förmåga och intresse att lära dig använda nya lösningar, system och verktyg. Du skall kunna agera bollplank för verksamheten och kunna förstå deras behov. Du kommer därför att ha mycket kontakt med medarbetare på alla nivåer, ofta arbeta på uppdrag av ledningsgrupp, arbetsledare m.fl., och du behöver vara bekväm med att prata inför grupp. Vi ser gärna att du är pedagogiskt lagd, har god social förmåga och kan hålla interna utbildningar med användare, så tidigare utbildningserfarenhet är meriterande.

Du har lätt för att skapa förtroende och tar ansvar för planering och uppföljning både av ditt eget, och leverantörens arbete. Du är engagerad, har god initiativförmåga och ett krav är att du kommunicerar obehindrat i svenska i tal och skrift. B-körkort erfordras.

Omfattning av tjänsten 100%, du blir tillsvidareanställd hos Köpings Bostads AB.
Facklig kontaktperson Vision, Niina Koskinen, Tel: 0221-25039.

Kontaktperson

Ansök via www.experis.se. För mer information om tjänsten eller processen kontakta gärna Experis rekryteringskonsult Thomas Andersson på 016-15 57 33.
Urval pågår löpande så skicka in ansökan så snart som möjligt.