Administrativ assistent till Operation/postoperativ avd. i Karlshamn

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Karlshamn
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalitet är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt.

Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör och chefstöd hos oss arbetar du självständigt, brett och varierat med många olika arbetsuppgifter. Tjänsten är en kombination av medicinsk sekreterar-uppgifter samt arbetsuppgifter som faller under rollen som administrativ assistent.

Förutom sedvanliga arbetsuppgifter som medicinsk sekreterare ingår uppgifter som att tex skriva PM, protokoll och telefonlistor. Uppdatera patientbroschyrer och annat informationsmaterial mm. Upprätta och underhålla dokumentation över personalutbildningar, checklistor och kompetensmatriser. Beställa/avsluta olika behörigheter samt vara kontaktperson för bokning av tex konferensrum, resor mm.
I rollen som chefstöd består arbetsuppgifterna av att tex arbeta med schemaläggning, registreringar, korrigeringar, ta fram rapporter och dagboksblad mm i vårt personaladministrativa system. Tjänsten är ett led i införandet av rätt använd kompetens (RAK) på avdelningen vilket ger visst utrymme till delaktighet i utformandet av tjänsten tillsammans med avdelningschef, ställföreträdande avdelningschef och vår medicinska sekreterare. Låter det spännande att vara en i vår arbetsgrupp och få vara med att utforma ett nytt sätt att arbeta är du välkommen med din ansökan. Allt vårt arbete har sin utgångspunkt i Region Blekinges vision: Den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa.

KVALIFIKATIONER
Krav är utbildning/YH utbildning som medicinsk sekreterare/läkarsekreterare. Arbetet kräver att du har mycket goda kunskaper i svenska språket och medicinsk terminologi, samt goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta i samtliga Office-program. Tidigare arbete med Orbit, personaladministration, dokumentation i journalsystemet NCS Cross samt DRG-klassificering är meriterande.

Som person är du positiv, flexibel, serviceinriktad och kvalitetsmedveten. Du har lätt för att samarbeta och är inte rädd för att ta egna initiativ. Du kan planera, organisera och prioritera ditt arbete. Viktigt är också att du är öppen för nya arbetsuppgifter och tycker om utmaningar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Region Blekinge krigsplacerar samtliga tillsvidareanställda medarbetare.

ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Sista ansökningsdag
2021-07-08