Business Support manager

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
JURA söker en ny medlem till sitt team i rollen som Business Support manager som är en viktig länk i verksamheten, så väl för ledningen såsom i övriga organisation.


Om tjänsten
Rollen handlar till stor del om support till Sälj- och Ledningsgruppen med delar av ekonomi, statistik, administration, men omfattar även affärsstöd och marknadsföring. Det är ett perfekt arbete för dig som gillar att jobba med siffror och analyser. Fokus ligger mycket på framtiden och hur man formulerar olika mål och analyserar utifrån olika utfall.
Du kommer arbetar med att analyserar olika viktiga flöden i verksamheten som berör t.ex. försäljning, lager, inköp, säljarnas vardag samt dem tillhörande ekonomiska flöden för att skapar prognoser till kollegor, mellanchefer och VD:n. Vi förutsätta att du har kompetens inom ekonomi samt erfarenhet inom sälj och marknadsföring.

I rollen som Business Support manager har du en mångfald av olika uppgifter som sträcka sig från att skapa analys till planering, rapportering, utveckla och samverka i IT projekt samt arbetar med administrativa uppgifter som t.ex. avtalshantering, reskontra, påminnelser, forecast, mm..
Fördelar med denna roll är att du får vara med att utveckla och förbättra befintliga arbetsprocesser. Det är en spännande tjänst med varierande arbetsuppgifter som kräver flexibilitet men fram för allt egen drivkraft.

Ett utkast av en del av dem huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Analysera säljrelaterande flöden
• Skapa prognoser, rapporter och statistik
• Följa upp processer, arbetsflöden, mål, etc.
• Back up ekonomi + administration
(2:a man administrativa uppgifter ”order, utlägg, reskontra,..”)
• Avtalshantering
• Administrativa uppgifter (t.ex. hygien av pris- och artikelfiler)
• Utvecklar IT-relaterade verktyg och program


Om dig
Du bör ha en relevant högskole- eller universitetsutbildning och bra kunskap inom ekonomi.
Intresse och erfarenhet från sälj/ försäljning inom retail samt från ekonomi är av stor vikt för att lyckas i rollen. Det är även viktigt med en god kommunikativ förmåga eftersom rapportering är en stor del av arbetet.
Som Business Support manager bör man ha goda kunskaper inom kalkyleringsprogram såsom Excel. Har du arbetad i Microsoft Dynamics Navision är det bara en fördel.

Egenskaper som är fördelaktiga för att göra ett bra jobb i denna roll är att ha en fallenhet för att kunna omvandla analys till rapport samt handling och stöd, oavsett arbetsområde. Därför krävs en bra kunskap inom layout och presentation samt förmåga att göra rapporter och diagram läsbart.
Du bör ha ett gott siffersinne, vara flexibel och prestigelös. Detta eftersom man ska kunna tillämpa rapporter och statistik som man har tagit fram i verksamheten och förklara dem på ett bra och korrekt sätt. Det krävs egenskaper som teamkänsla, en god pedagogisk förmåga och noggrannhet.

• Affärsanalytiskt intresse
• Gott siffersinne
• Teamspelare
• Noggrannhet
• Flexibel och prestigelös

Du behöver tycker om jobbar och gräver i siffror och rapporter, använder och utvecklar IT verktyg. Du ska vara kollegial och tycker om att kommunicera och stödja dina kollegor.

Passar dig rollen som Business Support manager på JURA?
Sista ansökningsdag
2019-07-01