Löneadministratör till uppdrag i Åstorp!

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Åstorp
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Har du erfarenhet av att arbeta med lön? Är du en flexibel person som drivs av god service och problemlösning? Är du dessutom tillgänglig omgående och redo för en ny spännande utmaning denna sommar? Då vill vi väldigt gärna träffa dig!

Om tjänsten

Till vår kund i Åstorp, en bit utanför Helsingborg, söker vi nu en erfaren lönekonsult som kan börja omgående. Lönerna hos kunden är outsourcade men dina arbetsuppgifter innefattar trots det stora delar av löneprocessen. Allt ifrån att kontrollera registrerad rapportering från medarbetarna till slutbearbetning av underlag för lön. Du stämmer av bokföringsunderlag och övriga ekonomiska rapporter kopplade till lön och är ett stöd till såväl chefer som övrigt anställda i diverse lön- och avtalsfrågor.

Även en del HR-administration kan förekomma i form av att ta fram anställningsavtal, administrera arbetsgivarintyg samt att vara behjälplig med övrigt förekommande administration kring lön. Tjänsten innebar även en hel del statistik och rapportering.

Vem är du?

Du har arbetat med lön sedan tidigare, gärna på medelstort eller stort bolag och helst med både tjänstemän och kollektivanställda. Om du har arbetat med att utveckla processerna inom lön är det meriterande.

Du drivs av att förbättra och förenkla och du trivs med förändringsarbete. Du är flexibel och prestigelös med en hög servicenivå. Att du är strukturerad, noggrann och håller deadlines ser vi som en självklarhet. Du arbetar gärna självständigt med dina egna ansvarsområden samtidigt som du trivs med samarbete och att vara del av ett team.

Erfarenhet av ett större affärssystem, gärna Agda, är meriterande.

Övrig information

Uppdragstyp: Konsultuppdrag på heltid, minst 6 månader

Ort: Åstorp

Start: Omgående

Lön: Enligt överenskommelse

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Charlotta Jerlekepå 076-647 16 23. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2019-08-19.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolagetSJR in Scandinavia ABmed dotterbolagenSJR in Sweden AB,Ogunsen AB,SJR IT ABochWES AB.

Titel:
Sista ansökningsdag
2019-08-19