Follow up Agent till Teknisk Service

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Borås
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Vi tycker att hemelektronik är fantastiskt. Vi vill därför att fler skall få hemelektronik i sin vardag genom att göra det så enkelt och billigt som möjligt. Det är utgångspunkten i allt och gör NetOnNet till det självklara valet.

NetOnNet består av ett gäng härliga, duktiga och inspirerande medarbetare vars stora passion är just hemelektronik. Våra medarbetare är vår viktigaste faktor och det är tillsammans som vi växer, både som företag och människor. Eftersom vi gillar vårt arbete ser vi därför till att ha roligt på arbetsplatsen och självklart har vi det tillsammans. Hos oss uppmuntrar vi till kreativitet, innovation och förändring. Vi vågar tänka nytt och testa oss fram, vi går helt enkelt vår egen väg. Genom att fortsätta gå vår egen väg utmanar vi branschen och skapar framgång.

Vill du vara med på vår framgångsresa?

Vi söker nu en Follow Up Agent till Teknisk Service.
Follow-upteamet består i dagsläget av tre personer som hanterar alla förekommande administrativa uppgifter på serviceavdelningen.
Teknisk Service där Follow-up ingår har idag ca 20 anställda som hanterar alla inkommande returer/reklamationer, för både Sverige och Norge. Arbetet sker i högt tempo med hög servicekänsla.
Vi söker dig som är lyhörd, målinriktad och trivs med att ge god service. Inställningen ?vad kan jag hjälpa dig med📌 genomsyrar hela ditt arbete. Du har en bra känsla och förståelse för teknik och produkter.


Profil
Du ska ha minst gymnasieutbildning, tidigare erfarenhet från något serviceyrke och då väldigt gärna administrativt Backofficearbete. Erfarenhet från hemelektronikbranschen och i synnerhet uppföljningsarbete mot verkstäder/partners är meriterande.
En stor mängd dagliga kontakter med externa samarbetspartners och kunder förekommer. Du måste vara en person som är utåtriktad och har lätt för att skapa kontakt med andra människor. Du är initiativrik och vill bidra till en hög trivsel på avdelningen. Struktur, ordning och noggrannhet är personliga egenskaper som är viktiga för dig. Du har hög integritet och ansvarskänsla i ditt arbete och är positiv och hjälpsam som person. Att vara serviceinriktad är en självklarhet för dig och du brinner för att hjälpa kunden.
PC-vana är ett krav. Har du erfarenhet från Officepaketet ses det också som meriterande.
Du har goda kunskaper i svenska språket (tal och skrift). Har du kunskaper i norska ses det som meriterande då avdelningen hanterar både svenska och norska kundärenden.

Arbetsuppgifter Follow Up
Hantering av alla förekommande arbetsuppgifter på en kundserviceavdelning såsom:
? Kontakt med externa partners och kunder för att lämna besked på serviceärende
? Aktivt arbeta för att förebygga problem och skapa nöjda kunder
? Produktrådgivning
? Service- och reklamationsärenden samt uppföljning
? Andra förekommande administrativa uppgifter

Enkla, Nytänkande, Ärliga och Tillsammans är värdeord som präglar vår organisation, vi ser gärna att du delar dessa med oss!



Stämmer detta in på dig kan vi erbjuda ett stimulerande och offensivt arbete i ett av Sveriges mest expansiva hemelektronikföretag.

Arbetstiden är förlagd dagtid (mån-fre) med placering på koncernens huvudkontor i Viared, utanför Borås.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Aftersales Manager Thomas Hernelind, 0706-292219, thomas.hernelind@netonnet.com.
Skicka in din ansökan redan idag då vi kommer gå igenom ansökningarna löpande. Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag
2019-08-27