Personaladministratör till myndighet i Göteborg

Är du en kommunikativ, engagerad och nyfiken person med förmåga att skapa goda relationer? Har du tidigare arbetat med personaladministration och vill vara en del av HR-enheten på en myndighet i centrala Göteborg? Trivs du i en roll där arbetsuppgifterna är varierade och stimulerande? Då är jobbet som personaladministratör helt rätt för dig! Välkommen med din ansökan redan idag!

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
HR, juridik
Antal tjänster: 
1

Om tjänsten:

Myndigheten har cirka 70 chefer och närmare 900 anställda och mycket bred och varierande verksamhet. Tjänsten är på HR-enheten i centrala Göteborg. Enheten har i uppdrag att stödja och styra så att organisationen har en god kompetensförsörjning och en arbetsgivarpolitik som bidrar till en effektiv och långsiktigt hållbar verksamhet i syfte att klara myndighetens övergripande mål och uppdrag. HR-enheten består vanligtvis av 6 HR-partners och 4 personaladministrativa handläggare. De arbetar tillsammans med myndighetens chefer för att stödja dem i alla HR-relaterade frågor. Under en period behöver de förstärka enheten för att kunna lämna bra stöd till cheferna och verksamheten.

Exempel på arbetsuppgifter:

I rollen som personaladministratören kommer du att arbeta med alla förekommande uppgifter på enheten. Fokus kommer att vara att stödja myndighetens chefer med:

  • Löpande personaladministration, inklusive diarieföring
  • Rekryteringskompetens och viss rekryteringsadministration i enlighet med rekryteringsprocessen och metoden för kompetensbaserad rekrytering
  • Kunskap om arbetsrätt och arbetsmiljö.

Tjänsten är ett konsultuppdrag via oss på Manpower. Tillträde är 12/8 och tjänsten sträcker sig över 6 månader med möjligheter till fortsatt utveckling. Arbetstiderna utgår från kontorstider och sysselsättningsgraden kommer att vara 100%.

Vad söker vi hos dig?

Som person är du trygg, engagerad och nyfiken. Vidare har du en förmåga att kommunicera och skapa goda relationer. Du har dessutom lätt för att lära dig nya datasystem och rutiner.

Kravprofil:

  • Högskoleutbildning exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig samt minst 3 års arbetslivserfarenhet som personaladministratör. Alternativt gymnasiumutbildning samt 5 års arbetslivserfarenhet som personaladministratör.
  • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
  • Kunskaper inom HR-system (tex. Personec, Primula).
  • God kännedom inom arbetsrätt så som lagar och förordningar.

Meriterande:

  • Arbetslivserfarenhet som personaladministratör i staten (kunskap om statlig arbetsrätt och kompetensbaserad rekrytering).

Hur söker jag tjänsten?

Det är enkelt! Klicka på ansökningsknappen. Registrera ditt CV på http://manpower.se. Notera att vi tar INTE tar emot ansökningar via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande, därför kan tjänsterna bli tillsatta före sista ansökningsdatum.

Har du frågor kring tjänsten?

Få snabbast svar genom att läsa våra Frågor och svar

Vid tekniska frågor om din ansökan vänligen kontakta Manpowers Webbsupport på 020-26 51 00

Vid andra frågor får du gärna maila mig på Anette.Hogenius@manpower.se

Varmt välkommen med din ansökan!