Ledigt jobb som operativ Teamleader hos Daikin

En ledig tjänst finns hos Daikin som söker en operativ Teamleader till sin orderavdelning. Tjänsten är på heltid och är placerad på Daikin Swedens huvudkontor i Stockholm, Danderyd. I denna rekrytering samarbetar Daikin med Manpower. Daikin grundades 1924 och är idag ett av världens ledande företag inom värmepumpar och luftkonditionering. Internationellt är Daikin känd som en innovativ tillverkare med framstående forskning inom ett brett spektrum av verksamheter från mekanik, elektronik till kemi och köldmedier. Daikins produkter och system har funnits i Sverige sedan 1969 och har genom åren gjort sig kända för sin höga kvalité och driftsäkerhet. Du kan läsa mer om företaget och produkterna på www.daikin.se.

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Kontor, Administration, Inköp, Transport, Logistik, Kundtjänstarbeten, Teknik, Naturvetenskap
Antal tjänster: 
1

Vad innebär rollen?

I denna roll som operativ Teamleader för orderavdelningen kommer du att ha en kombinerad roll. Du kommer dels att ha ansvar för att planera, strukturera och följa upp det dagliga arbetet för teamet. Det gäller såväl arbetsflödet som att föra en kontinuerlig dialog med dina teammedlemmar på individnivå.

Ungefär 75% av rollen utgörs av operativt arbete med ansvar för att driva utveckling, förbättringar och effektiviseringar av processer och arbetsrutiner. En stor del av rollen handlar om att lösa de problem som uppstår i olika situationer för att avlasta och hjälpa gruppens medarbetare. Du har möjlighet att som representant för orderavdelningen ingå i en grupp med teamleaders från andra avdelningar, där tillfälle ges till att bolla idéer.

Det operativa arbetet innefattar även att delta i de arbetsuppgifter som ingår i orderavdelningens ansvarsområde, såsom exempelvis orderhantering, inköp, returhantering.

Du kommer även att fungera som kontaktperson mot vårt tredjepartslogistiklager.

Vem är du?

Krav för tjänsten är erfarenhet från en liknande roll; operativa arbetsuppgifter på en orderavdelning med externa kunder i kombination med ledarskap i en roll som Teamleader eller motsvarande. Att ha en förståelse för logistikflödet är av stor vikt. Du behärskar det svenska språket flytande i tal och skrift och hanterar det engelska språket mycket väl i tal och skrift då det används dagligen i arbetet. Du har generellt goda datorkunskaper. Goda kunskaper i Excel är meriterande då du tar ut statistik, gör uträkningar och sammanställningar däri.

Du kommer att ha många olika kontaktytor, däribland kontakt med andra avdelningar internt varpå du behöver vara serviceminded, kommunikativ och ha lätt för att samarbeta. En stor del av rollen handlar om problemlösning, varför du behöver vara driven och lösningsorienterad samt bekväm med att kunna ta beslut. För att snabbt kunna växla mellan de olika arbetsuppgifterna ser vi att du har en stor lyhördhet och organisationsförmåga och att du trivs med att arbeta i ett högt tempo.

Erfarenhet av tredjepartslager är meriterande liksom kunskaper i SAP.

Vad erbjuder vi dig?

Vi erbjuder dig en spännande roll på ett expansivt företag med engagerade medarbetare. Möjlighet till friskvårdsbidrag finns.

Kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken. Då urvalet kommer att ske löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt. Vi tar endast emot ansökningar denna väg. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jessica Maurell på tfn 08-402 74 11.

Välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag
Sök idag! Tjänsten tillsätts under ansökningstiden