HR Coordinator till Northern Offshore Services

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

HR Coordinator till Northern Offshore Services

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Northern Offshore Group är starkt drivet av entreprenörskap och består av flera väletablerade privatägda bolag med verksamheter inom den marina branschen. Företaget har en tydlig vision och värderingar grundade i den starka shipping-kulturen och entreprenörsandan från Donsö i Göteborgs södra skärgård. Affärsverksamheten drivs främst av två företag, Northern Offshore Services (N-O-S), som under sina 10 år hela tiden varit en av de branschledande underleverantörerna till den internationella havsbaserade vindkraftsindustrin och Northern Energy & Supply (N-E-S), som grundades 1904 och är verksamma lokalt som globalt inom segmenten energy, recycling och logistics. Huvudkontoret ligger på Saltholmen i Göteborg, företaget har även kontor i Danmark, Tyskland och Storbritannien.
Northern Offshore Group omsätter ca 450 MSEK och har totalt ca 300 ombord- och landanställda. Fartygsflottan består av 42 specialdesignade snabba, flexibla och miljöanpassade höghastighetskatamaraner, tre tankfartyg, ett ambulans- och ett forskningsfartyg. Liksom för hela sjöfartsbranschen så genomsyras verksamheten, lokalerna och arbetet med fartygen och personalen av högsta säkerhet. Läs mer på: http://www.n-o-s.eu/


HR Coordinator

Söker du nya utmaningar inom HR-området med erfarenhet från den marina branschen eller är du nyfiken på vad den har att erbjuda? Trivs du i ett familjeägt bolag med starkt varumärke, entreprenörsanda och korta beslutsvägar? Då ska du läsa vidare!
Northern Offshore Services (N-O-S) söker en driven HR Coordinator till vår HR-avdelning. Som HR Coordinator kommer du att vara en del av HR-funktionen som består av 7 engagerade kollegor varav 4 arbetar med rekrytering och bemanning av sjöpersonal till våra fartyg. På N-O-S kommer du att erbjudas ett spännande och utvecklande arbete i ett expansivt företag som präglas av entreprenörskap och korta beslutsvägar. Vi ser denna roll som en instegsroll i bolaget och för rätt person finns det stora möjligheter att ta sig an nya arbetsuppgifter och få mer ansvar allt eftersom du växer in i rollen och bolaget. Många av våra medarbetare har fått chansen att växa och utvecklas, fått nya arbetsuppgifter och nya utmaningar. Nu letar vi efter vår nästa medarbetare!

Dina arbetsuppgifter
Som HR Coordinator kommer du att ansvara för HR-administration och löpande HR-frågor som berör vår sjöpersonal. Du kommer arbeta nära dina HR-kollegor som ansvarar för rekrytering och bemanning.
I dina arbetsuppgifter ingår;
- Reseadministration - arrangera och koordinera kostnadseffektiva resvägar för våra besättningar. Du kommer att vara kontaktperson mot vår resebyrå och våra övriga resepartners.
- Planering och genomförande av besättningsbyten.
- Koordination av utbildningsinsatser, boka in personal på relevanta kurser och säkerställa att de har rätt certifikat, administrera kurser och certifikat i vår utbildningsportal.
- Supportera runt rekrytering av ny personal. Deltaga i employer-branding aktiviteter så som mässor, rekryteringsevents etc.
- Övrig HR-administration till exempel skriva anställningsavtal, intyg o.s.v.
- Svara på HR-relaterade frågor från vår personal

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom sjöfart, HR eller liknande. Arbetserfarenhet inom HR-administration, liknande administrativt arbete, alternativt sjövana, ser vi som meriterande. Eftersom du kommer ha många kontakter internt så väl som externt är det viktigt att du är kontaktskapande och på ett naturligt sätt kan skapa goda och förtroendegivande relationer. Du kommer arbeta nära dina kollegor på HR-avdelningen och övriga avdelningar inom bolaget. Därför söker vi efter en lagspelare som trivs i nära samarbete med andra.
För att trivas här och lyckas i rollen är du flexibel samtidigt som du har förmåga att arbeta strukturerat och noggrant då verksamheten är mycket omväxlande. Du trivs i en miljö där det händer mycket, den andra dagen är inte den andra lik, och du är inte rädd för att hugga i. Du har lätt för att sätta dig in i nya system samt kan hantera Microsoft Office Office-programmen. Du behöver kunna utrycka dig obehindrat i tal och skrift på engelska då du kommer ha mycket internationella kontakter, däribland med kunder. Vi har anställda i Sverige och Danmark så det är en fördel om du förstår danska hjälpligt.

Anställningsvillkor
Tjänsten är baserad på Saltholmen i Västra Frölunda och är på heltid. Tillträdesdag enligt överenskommelse med start så snart som möjligt. Din anställning omfattas självklart av försäkringar, tjänstepension samt friskvårdsbidrag. Du kommer ingå i företagets och HR-avdelningens jourschema.
Är du nyfiken på att veta mer? Då är du välkommen att kontakta Carolina Ericsson, HR Manager på 0761- 80 80 85 Carolina.Ericsson@n-o-s.eu . Vi hanterar ansökningar löpande så tveka inte att skicka in din i form av CV och personligt brev redan idag. Vi ser fram emot att höra från dig!
Ansökan skickas till: careers@n-o-s.eu. Märk ansökan " HR Coordinator"