Erfaren administratör/kontorist sökes till AB Hörnstenen

Är du en flexibel, lösningsorienterad och organiserad person som tycker om att vara den på kontortet med koll på saker? Vill du vara en viktig del av Aktiebolaget Hörnstenens administrativa arbete? Trivs du i en roll där arbetsuppgifterna väldigt mycket handlar om att ordning och reda och både "högt och lågt"? Då kan jobbet som administratör/kontorist på AB Hörnstenen vara helt rätt för dig!

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Kontor, Administration
Antal tjänster: 
1

Det här är ett konsultuppdrag som varar i 6-10 månader med stor chans till övertag hos kund. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos vår uppdragsgivare. Uppdraget startar i början av november 2019. Det finns möjlighet att arbeta 80-100%, med arbetstiden förlagd under kontorstid med möjlighet till flex.

Om Aktiebolaget Hörnstenen

Vi är ett familjeägt fastighetsbolag med fastigheter i Stockholm, Skåne och Halland. Företaget är medlem i Fastighetsägarna Sverige.

Huvudkontoret ligger i Stockholm, i trevliga lokaler på Gärdet.

Totalt på AB Hörnstenen arbetar 24 anställda, varav 10 i Stockholm.

Vad gör man som administratör/kontorist?

I rollen kommer du främst att fungera som ett administrativt stöd åt kontoret och företaget i både stort och smått. Arbetsuppgifterna varierar mycket från dag till dag och det är viktigt att du är bekväm med att jobba utanför din arbetsbeskrivning.

Du kommer att ingå i det administrativa teamet som består av fyra personer, men vara själv i din roll som administratör/kontorist. Du ersätter den person som har rollen idag och får gå parallellt med denne för att komma in i rollen ordentligt.

Du kommer bland annat att ansvara för:

  • posthantering
  • registrering och hantering av fakturor
  • personalaktiviter, såsom t.ex julfest och födelsedagsfiranden
  • arkivering av leverantörsbetalningar
  • kontakt med hyresgäster, t.ex. felanmälan samt registrera och informera om hyreshöjningar
  • inköp av kontorsmaterial
  • hålla efter på kontoret, t.ex. köket
  • ansvara för telefoni, försäkringar, bilar, avtal
  • uppdatera listor och register
  • frånvarorapportering
  • arkivering av pärmar

Den vi söker

För att trivas i rollen som administratör/kontorist är det viktigt att du är flexibel, lösningsorienterad och organiserad i ditt arbetssätt. Du arbetar självständigt och är lyhörd för dina kollegors önskemål när de vill ha hjälp med administrativ service, och trivs med att ha många arbetsuppgifter igång samtidigt. Du är prestigelös och har inga problem att hugga i när det behövs. Tidigare erfarenhet av administration är ett krav och vi ser gärna att du har lång arbetslivserfarenhet av en liknande roll. Om du är van att jobba på ett mindre kontor och trivs med det är det ett stort plus.

Vi söker dig som:

  • har god datorvana och behärskar Office-paketet
  • har flera års erfarenhet av varierande administrativt arbete
  • är flytande i svenska - i såväl tal som i skrift
  • van att arbeta med registerhantering
  • om du har erfarenhet av Billbox eller annat fastighetsprogram är det meriterande

Vi lägger störst vikt vid dina personliga egenskaper.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten i dag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Angie Gravett Sandhaag på telefonnummer 08-452 33 73 eller e-post angie.gravett@manpower.se.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.