Östersunds kommun, sektor Avfall VA, rekryterar Administratör

Är du duktig på att lösa problem, hålla ordning och skapa struktur? Rollen hos oss som administratör är en mångfacetterad tjänst där du sköter det administrativa arbetet och du kommer vara en viktig person som förväntas ha koll på det mesta.

Placering: 
Östersund
Bransch: 
Kontor, Administration
Antal tjänster: 
1

Östersund är den lilla storstaden med hög livskvalitet. Den fjällnära staden är det perfekta alternativet för dig som vill kombinera ett aktivt friluftsliv med ett utvecklande arbetsliv. Östersund har drygt 60 000 invånare och kommunen är med sina cirka 6 000 medarbetare länets största arbetsgivare. Utveckling av kommunen pågår i ett högt tempo med många stora och små stadsutvecklingsprojekt där nya stadsdelar, bostäder, service, kommunikationer, anläggningar och offentliga ytor planeras. En hållbar tillväxt är utgångspunkten i allt vårt arbete. Välkommen hit!

Avfall VA är en trivsam arbetsplats med 95 engagerade medarbetare som går en spännande framtid till mötes. Sektorn arbetar med både avfall och VA och ansvarar för drift, underhåll och utveckling av vattenverk, avloppsreningsverk, vatten- och avloppsledningsnät, avfallsanläggning, återvinningscentraler med mera. De närmsta åren kommer ett stort investeringsprogram att genomföras inom både VA och Avfallshanteringen.

Är du duktig på att lösa problem, hålla ordning och skapa struktur?

Arbetsbeskrivning
Rollen hos oss som administratör är en mångfacetterad tjänst där du sköter det administrativa arbetet och du kommer vara en viktig person som förväntas ha koll på det mesta. Din huvudfokus kommer att vara att stötta sektorchefen med bland annat administration, prioritera möten, strukturera upp dagen samt arbeta proaktivt och förbereda inför möten. Du kommer även arbeta nära ledningsgrupp samt övriga chefer och verksamhetsstöd i organisationen.

Detta är en bred och spännande roll i en händelserik organisation och en unik möjlighet för dig som tidigare arbetat i en liknande roll.

Vem är du?

Vi söker dig som har relevant gymnasie- eller högskoleutbildning och erfarenhet av tidigare uppdrag som administratör. Du har flerårig arbetserfarenhet, både från kommunal verksamhet (med post-, diariehantering och nämndsarbete) och från arbete inom privat näringsliv. Du har arbetat med kvalitetsarbete i form av "ständiga förbättringar", effektivisering och kartläggning av processer/flöden. Du är van att leda ditt eget arbete samt att utveckla och effektivisera detta.

Du har mycket god kunskap i svenskt tal och skrift, god kommunikationsförmåga och vana av att hantera Microsoft Office eller Office 365.

Som person är du serviceinriktad, strukturerad, proaktiv och van att ta egna initiativ. Du klarar av att hantera många arbetsuppgifter samtidigt och är gärna den som koordinerar och håller koll på vad som händer i omgivningen, är flexibel och prestigelös. För att lyckas i rollen krävs det att du har en mycket god organisationsförmåga, kan agera i realtid, har lätt för att lära och har en god prioriteringsförmåga.

Befattningen är säkerhetsklassad, detta innebär krav på svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras innan anställning.

Tillsvidare på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan och Kontaktperson
Du söker tjänsten via experis.se, där du laddar upp CV och personligt brev (i pdf-format). Om du har frågor om tjänsten/processen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på mail annakarin.bergqvist@se.experis.com eller på 070 - 377 20 63.

Sök gärna så snart som möjligt då vi kan komma att intervjua före ansökningstidens slut.

Sista ansökningsdag: 11 februari

Vi välkomnar din ansökan!