Ekonomiassistent till ELU Konsult

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
ELU är en av landets ledande teknikkonsultföretag med spetskompetens inom verksamhetsområdena bygg, anläggning och geoteknik. Bland de senast uppmärksammade och prestigefyllda uppdragen märks Citybanan, Nya Slussen, Hagastaden och Urban Escape. ELU har kontor i Stockholm, Göteborg och i Malmö och har idag 220 engagerade och kunniga medarbetare. Stämningen på företaget präglas av öppenhet, laganda och stort engagemang.

Rollen som Ekonomiassistent är placerad på Stockholmskontoret, som är centralt beläget i fina lokaler på Östermalm

Ekonomiassistent till ELU konsult AB
Vill du arbeta på en av Stockholms trevligaste arbetsplatser? Trivs du med att arbeta självständigt men även i ett team där alla känner ansvar för helheten?  Är du en nyfiken person som motiveras av att leverera god service till resten av organisationen? Sök då tjänsten som ekonomiassistent hos ELU!

Detta är en direktrekrytering till ELU med start i början på maj.

Arbetsuppgifter
I denna tjänst är det väldigt viktigt med mycket goda bokföringskunskaper och erfarenhet av leverantörsfakturahantering då dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:

• Huvudansvar för hantering av leverantörsreskontra med hela flödet från ankomst till betalning
• Hantering av nya kunder och nya leverantörer
• Ha kontakt med bolagets leverantörer för förbättrade faktura rutiner (e-fakturering)
• Inventarieregister och avskrivningar
• Löpande redovisning och avstämningar
• Kundfakturering och prishantering
• Vara behjälplig i redovisningsavdelningens dagliga arbete samt månads- och årsbokslut
• Delaktig i ekonomiavdelningens utvecklingsprojekt som ska leda till effektivare rutiner och processer


Vem är du?
Vi söker dig som är gymnasieekonom med minst 2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har mycket goda kunskaper i bokföring och redovisning och är van att arbeta med hela leverantörsfakturaflödet. Du har en IT-mognad och med kunskaper inom Excel. I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper därför söker vi dig som är positiv, nyfiken och lösningsorienterad. Du har en analytisk förmåga och ser både detaljer och helheten. Har du erfarenhet av att arbeta med Visma Control är det meriterande, likaså om du har erfarenhet av att arbeta i ett tjänsteproducerande företag, en projektorganisation eller på en redovisningsbyrå.

Ansökan
En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar vi på First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar.

För bästa hantering av din ansökan ber vi dig att registrera ditt CV och personliga brev genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen så är du varmt välkommen att kontakta
Saideh Mousavi: saideh.mousavi@firstreserve.se eller 070-279 83 21. Notera att vi utifrån GDPR ej tar emot ansökningar via mail.

Varmt välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag
2019-11-05