Tekniska administratörer till SSG

Det händer mycket på SSG just nu och vi behöver förstärka vår organisation inom leveransavdelningen för produktdatabasen. Är du en administrativ fena med teknikintresse som älskar struktur? Trivs du med att arbeta tillsammans med andra?Då passar den här tjänsten dig!Vänta i så fall inte med att skicka in din ansökan! Tjänsterna tillsätts löpande!

Placering: 
Sundsvall
Bransch: 
Kontor, Administration
Antal tjänster: 
5

INFORMATION OM SSG
Med målet att göra industrin mer effektiv, säker och hållbar samordnar SSG Standard Solutions Group AB industriell kompetens för att ta fram de bästa lösningarna. Genom våra kommittéer samverkar industrin för att sätta nya standarder, ett unikt arbete som på ett hållbart sätt bidragit till industrins utveckling i över 60 år. Med kompetens och våra tjänster vill vi bidra till en industri i framkant och vara industrins självklara partner.

Våra fokusområden är arbetsmiljö och hållbarhet där moderna arbetsmetoder och digital teknik ska vara grunden för nya tjänster som gör svensk industri internationellt konkurrenskraftig. På huvudkontoret i Sundsvall arbetar cirka 60 personer som arbetar inom affärsområdena Arbetsmiljö och Hållbarhet samt funktionerna Utveckling, HR, Ekonomi och Kommunikation. Vi finns även representerade i Stockholm, Södertälje, Växjö, Hudiksvall, Bollnäs och Göteborg.

SSG - Setting new standards.

Varför SSG?
Bolaget är i en stark tillväxtfas och har precis satt en ny strategi mot 2021 som du blir en viktig del av. Vi kan därför erbjuda dig ett variationsrikt arbete där du får vara del av utmaningar och utveckling kopplat till tillväxten. På SSG satsar vi på ledar-och medarbetarutveckling och en utvecklad kultur. Tillsammans värnar vi om en god arbetsmiljö!

Det här är ett samarbete mellan Manpower och SSG. Du kommer att anställas av Manpower och arbeta på plats hos SSG. Uppdraget är tio månader med goda möjligheter till anställning hos SSG förutsatt att det känns bra för alla parter.

Arbetsbeskrivning:
Som teknisk administratör kommer du tillsammans med dina kollegor vara ansvarig för leverans av service kring produktdatabasen. Produktdatabasen är en tjänst kopplat till underhållsprocessen och förrådshållningen hos anslutna kunder i industrin. I nära dialog med våra kunder och leverantörer kommer du att arbeta med att hjälpa kunderna att lägg upp produkter i produktdatabasen och se till att dessa har den information som behövs för identifiering och enligt SSG:s standard. Du kommer löpande jobba med att klassificera produkterna enligt uppsatta regler och rutiner, analysera och utreda produkter för att fylla på med mer produktinformation samt löpande arbeta med förbättringar.

I rollen ingår även att på plats hos kunden göra inventeringar och utredningar av produktsortiment samt vägleda och utbilda kunder i hur de kan och ska arbeta i produktdatabasen. Arbetet kommer innebära en del resor där man delvis eller periodvis kommer vara borta under arbetsveckorna. Arbetet kommer ske på SSG:s kontor i Sundsvall och på kundernas anläggningar i Europa.

Arbetstiden är förlagd till vardagar 08:00-17:00

Vem är du?
Vi söker dig som har stor erfarenhet av administration eller handläggning. Har du dessutom ett tekniskt intresse eller erfarenhet av industribranschen ser vi det som ett stort plus. Du har goda kunskaper i framförallt i Excel och vana av att arbeta i en datorbaserad miljö i olika system. Som person är du noggrann och analytisk. Du har sinne för detaljer och ordning och reda. Vidare är du en lagspelare som trivs att samarbeta med andra och du kommunicerar lätt i både svenska och engelska i tal och skrift. Du är serviceinriktad och har alltid kunden i fokus.

Vi söker dig som:
* Har god systemvana
* Har goda kunskaper i Office-paketet (främst Excel)
* Har B-körkort
* Har goda kunskaper svenska och engelska såväl tal som skrift
* Meriterande är om du tidigare har arbetat inom industri
* Meriterande är om du har universitet/högskoleutbildning inom systemvetenskap eller liknande.

Erbjudande
Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten i dag!
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Linnéa Hedenberg på telefonnummer 060-646 899 eller e-post linnea.hedenberg@manpower.se.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag!

Om Manpower
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Sista ansökningsdag
Sök idag! Tjänsten tillsätts under ansökningstiden