Office Manager till snabbväxande startup

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Om Instabox

Instabox är en tech-startup som förändrar logistikbranschen. Vi tycker att det ska vara smidigt att handla på nätet och erbjuder våra kunder en snabb och smidig frakttjänst - allt för att underlätta i vardagen. Konsumenter kan idag handla och hämta ut paket från våra 300 smarta skåp i mer än 50 olika städer runt om i Sverige.

Att arbeta hos Instabox betyder att du är med och utvecklar en ny tjänst för våra kunder. Du kommer bli del av ett snabbväxande bolag där du får möjlighet att utvecklas tillsammans med oss.Tillsammans bygger vi en tjänst som våra användare älskar.

Om jobbet

Brinner du för service och har ett intresse för ekonomi? Gillar du att arbeta administrativt i en händelserik miljö? Då kan detta vara din drömtjänst!

Vi söker nu en Office Manager till vårt kontor vid Slussen. Då detta är en ny tjänst hos oss kommer du att få möjlighet att komma in tidigt i en växande startup. Som Office Manager hos Instabox kommer du att ha en bred roll där du ser till att allt flyter på vad gäller den dagliga driften på kontoret. Din roll är av administrativ karaktär där du fokuserar på ekonomi-, inköp och personaladministration. Du kommer både ha interna och externa kontaktytor där du svarar på personaladministrativa frågor från anställda och fakturaärenden från leverantörer. Du blir en nyckelfunktion för Instabox fortsatta tillväxt där ditt ansvar bland annat blir att se till att fakturerings- och inköpsprocessen sköts korrekt. Som Instabox första Office Manager blir du dennaturliga kontaktpersonen för våra anställda.

Ansvarsområden

- Stötta CFO med hantering av leverantörsfakturor.
- Hantera inköpsrutiner och se över att dessa följs inom organisationen.
- Ansvara för kontakten med leverantörer vad gäller fakturor.
- Granska löneunderlag samt hantera utlägg.
- Kontorsadministration där du agerar spindeln i nätet.

Om dig som söker

Vi söker dig som tidigare har arbetat i en roll som Office Manager eller liknande. Det är viktigt att du tidigare har hanterat ekonomiadministration och har ett intresse för siffror. Det är meriterande om du har en ekonomiutbildning.

Om du tidigare har arbetat med löneadministration och inköp är det meriterande men inget krav. Du ska ha goda kunskaper i Excel samt kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska.

Som person är det viktigt att du är noggrann, serviceminded och strukturerad. Då du kommer ha breda kontaktytor i din roll är det viktigt att du är prestigelös och relationsskapande i din kommunikation. Du gillar att arbeta med siffror och är lösningsfokuserad i ditt tillvägagångssätt. Då Instabox är ett växande bolag är det viktigt att du trivs i en flexibel och snabbrörlig miljö.

Vi erbjuder dig

Tjänsten är på heltid och är en tillsvidareanställning, med inledande provanställning på sex månader. I takt med att vi växer kommer du även ha möjlighet att utvecklas inom bolaget och ta dig an mer ansvarsområden utefter intresse.

Vi intervjuar löpande- så skicka in din ansökan redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via e-post.