Familjebostäder i Göteborg söker medarbetare till Kundservice

Nytt jobb i Göteborg hos Familjebostäder. Söker du en trygg tillsvidaranställning på ett stabilt bolag? Tycker du det är roligt att ge bra service? Läs mer om familjebostäder på www.familjebostader.se

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
Kundtjänstarbeten, Kontor, Administration
Antal tjänster: 
1

 

Arbetsuppgifter
Nu söker vi en kundservicemedarbetare till vår lokala kundservice i distrikt Bergsjön. Det är en mycket uppskattad funktion som tar emot serviceanmälan och tidbokar bovärdar och andra handläggare samt ger svar på frågor om det mesta som har med boendet, området och samhället att göra.

 

Som kundservicemedarbetare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att hjälpa våra hyresgäster på bästa sätt. Svara på frågor och lämna relevant information, samt att ta emot serviceanmälan och att ordna med tidbokning med ansvarig bovärd eller handläggare.

 

Dessutom inrymmer den här tjänsten uppdraget att vara distriktets lokala kommunikationsstöd, det vill säga att sammanställa information som behöver kommuniceras till våra hyresgäster, att formulera budskap, producera texter samt enklare redigering och layout.

 

Bergsjön är Familjebostäders utvecklingsområde och som en följd av det är samtliga medarbetare i distriktet viktiga aktörer för vårt bidrag till områdesutvecklingen, som vi arbetar med tillsammans med bland andra stadsdelen, föreningar och näringsidkare. Som distriktets kundservicemedarbetare kommer du ha en viktig roll i detta arbete.

 

 

Vem är du

Vi söker dig som tycker det är roligt med kundservice, som vill ge den bästa servicen även vid pressade situationer. Rätt person för tjänsten är driven och utåtriktad med en stark känsla för service. Du besitter en självklar förmåga att sätta hyresgästen i fokus och strävar målinriktat för att varje hyresgäst skall få ett positivt och professionellt bemötande.

 

Vi lägger stor vikt vid social kompetens och att du tycker om att ge service och har god förmåga att kommunicera med alla.

 

Du har som lägst en treårig gymnasieutbildning samt god erfarenhet av att ha kontakt med hyresgäster och att ge rådgivning och service via fysiska möten och per telefon. För att trivas i tjänsten ska du kunna hantera svåra kunder och konfliktsituationer. Att ha god administrativ förmåga samt datorvana är ett krav. Vi vill också att du har erfarenhet av att ha arbetat som kommunikatör eller liknande och därigenom ha sammanställt information, producerat texter och arbetat med enklare redigering och layout. Det är viktigt att du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.

 

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom fastighetsbranschen, till exempel med fastighetsskötsel, utemiljöer eller trygghetsskapande. Det är också meriterande om du har god kunskap om socialt arbete utifrån ett fastighetsbolagsperspektiv.

 

Familjebostäders fyra värdeord är positiv, engagerad, pålitlig och samspelt och det skall karaktärisera även dig och ditt arbetssätt.

 


Vad kan Familjebostäder erbjuda dig

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Bergsjön.

 

Om företaget
Familjebostäder i Göteborg AB äger och förvaltar drygt 18 500 hyreslägenheter i Göteborg. Bolaget har lägenheter i så gott som hela Göteborg. Vår målbild är att ”Vi skapar trivsamma livsmiljöer. Tillsammans med allt fler göteborgare.”

2016 omsatte Familjebostäder 1 276 mkr. Antalet anställda uppgick vid årsskiftet till 224. Familjebostäder är ett av Göteborgs stad helägda bolag. Förvaltnings AB Framtiden är moderbolag som i sin tur ägs av Göteborgs Stadshus AB.

Läs mer om familjebostäder på www.familjebostader.se

 

 Hur söker du jobbet?

Passar du in på ovanstående beskrivning och är intresserad av tjänsten söker du genom att registrera dig på www.manpower.se och jobbet där. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via e-post eller brev.

I din ansökan vill vi ha ditt CV och ett personligt brev med en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivation till varför just du är lämplig för denna tjänst. Detta bif som ett dokument då man inte kan bifoga två separata dokument.

Urval och intervjuer sker löpande därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. För mer information kontakta rekryterare Fia Fagerlund på fia.fagerlund@manpower.se

Vid tekniska frågor kring din ansökan vänligen kontakta Manpowers webbsupport på 020- 26 51 00.

Varmt välkommen med din ansökan!