Löneadministratör/HR Services Specialist

Har du jobbat med HR- och löneprocesser i en komplex organisation? Tycker du om att arbeta med administration och förbättringsprocesser? Hos oss får du möjlighet att utvecklas genom att bli del av en stor organisation och en avdelning i förändring.

Placering: 
Nyköping
Bransch: 
HR, juridik
Antal tjänster: 
1

Vi söker nu en Löneadministratör/HR Services Specialist till vår kund med placering i Nyköping. Du klommer att arbeta i ett Shared Service Center som levererar administrativa HR- och lönetjänster inom Sverige till 8 juridiska enheter och ca 1500 anställda. Det är en global organisation som stöttar de svenska bolagen via ett team i Nyköping och ett team i Polen. I rollen som Löneadministratör/HR Services Specialist rapporterar du till HR Services Manager för Sverige.


Vårt erbjudande till dig

Är ett självständigt, roligt och omväxlande arbete med frihet under ansvar och en möjlighet att vara med och påverka under en spännande tillväxtresa. Hos vår kund är det viktigt att ha roligt på jobbet och känna sig motiverad även en måndagsmorgon. Du kommer att arbeta i ett internationellt marknadsledande företag med stort fokus på individuell tillväxt, utbildning och flera intressanta utvecklingsmöjligheter!


Arbetsuppgifter

Rollen kallas HR Services Specialist hos vår kund med innefattar arbetsuppgifter som även kan ingå i en löneadministratörs roll. Du kommer att vara en viktig del i vår kunds ambition att ge bästa möjliga service till alla medarbetare och chefer genom att:

  • Koordinera underlag till vår lönepartner i den månatliga löneprocessen
  • Stötta vår lönepartner i deras arbete med att genomföra lönekörningar och hantera lönefrågor från våra medarbetare
  • Arbeta med datakvalitet i våra tidsystem (t.ex. HRM) och övriga system
  • Arbeta proaktivt tillsammans med våra HRBP för att förbättra HR-administration och HR-processer
  • Vara delaktig i våra reward-processer (lönerevision, pension, försäkringar, förmåner och bonus)
  • Support till medarbetare och chefer i frågor relaterade till HR Services
  • Vara delaktig eller ansvara för förändringsprojekt inom HR Services

Vi söker dig som

Brinner för administration och att ge god service. Du är strukturerad och har ett sinne för detaljer med en god förmåga att prioritera och kommunicera. Vi ser att du är van vid olika system och trivs med nya utmaningar och pågående förändringar. Eftersom vi arbetar både i team och självständigt, trivs du med bägge delarna. Vidare har du har minst 2 års praktisk erfarenhet av HR-arbete, gärna i komplexa organisationer samt god förståelse för HR-administration (kunskap i lön är meriterande). Du är flytande i svenska och engelska, både tal och skrift och har goda kunskaper i Office-paketet, specifikt i Excel.

Intresserad?

Då söker du tjänsten genom att registrera dig på vår hemsida www.manpower.se. Gå sedan in på den aktuella tjänsten och klicka på "ansök" länken. Då vi arbetar med löpande urval kan tjänsten komma att vara tillsatt innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att maila dina frågor till Linda.pettersson@manpower.se

Välkommen in med din ansökan redan idag!