Service, Asset and Configuration Manager (SACM)

.

Placering: 
Stockholms län
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
1

I över 45 år har ATG verkat i hästsportens tjänst, där hela vårt överskott gått tillbaka till våra ägare, den svenska trav- och galoppsporten - och det tänker vi fortsätta med. På den nya spelmarknaden ska ATG fortsatt vara hästnäringens motor och verka för en spelbransch som mår bättre imorgon än idag. Spelansvaret är, och förblir, vår absolut viktigaste hållbarhetsfråga. Vårt kundlöfte är att erbjuda våra kunder spännande spelupplevelser på ett schysst och smidigt sätt.

I dag är vi närmare 350 personer som arbetar på ATG - och vi behöver bli fler. Förutom en inspirerande och engagerande arbetsmiljö erbjuder vi en heltidsanställd företagstränare, eget modernt gym med möjlighet att träna under arbetsdagen, och flexibla arbetstider.

Vi vill skapa världens bästa spelupplevelse - häng med!

Bli en del av vårt team
Som Service, Asset and Configuration Manager (SACM) inom Service Management Office (SMO) under IT Office har du ansvaret för processen för Service, Asset and Configuration Management och CMDB. Rollen är central för att åstadkomma en effektiv IT leverans och för att säkerställa att vi har den spårbarhet och uppfyller de krav som ställs på oss som en aktör på den svenska spelmarknaden.

I dina arbetsuppgifter ingår att:

  • utveckla och sprida nyttan av Asset & Configuration management.
  • etablera policys och processer efter behov hos ATG och utifrån branchstandard.
  • vidareutveckla och förbättra processen kontinuerligt.
  • definiera Key Performance Indicators (KPIs) för att mäta effektiviteten av processen och området som helhet.
  • uppföljning och analys av KPIer
  • agera eskaleringspunkt vid behov.
  • etablera, utveckla och underhålla ATGs CMDB för att lagra information om våra Configuration Items (våra system, applikationer, infrastruktur etc.) och säkerställa att det finns rätt information där för riskhantering och lösning av incidenter.
  • tillhandahålla utbildning, information, stöd och hjälp för att säkerställa processefterlevnad.
  • jobba med och kravställa systemstöd mot IT Service Management Tool-team inom SMO för att säkerställa att processen är lätt att följa.

Som person är du kommunikativ och lösningsorienterad med en god förmåga att leda andra i arbete. Du räds inte förändring eller innovation och du arbetar proaktivt och serviceorienterat för att nå resultat. Du har en god förmåga att förstå både affär och teknik och är van att samarbeta med båda parter.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Experis IT. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Pia Holmberg, 0703-14 68 66, pia.holmberg@se.experis.com Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående.

Vi ser fram emot att höra från dig!