LÖNEADMINISTRATÖR

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Tellusbarns vision är att bidra till att barn får en bra start i livet inför mötet med den stora världen. Vi har fokus på språk, skapande, och hälsa genom lekfullt lärande där upptäckandet står i centrum.

Om Telluskoncernen

Telluskoncernen är ett ägarlett bolag som driver förskolor och skolor. Genom dotterbolaget Tellusbarn är Telluskoncernen huvudman för 22 förskolor i Stockholm och Uppsala län. Vidare är Tellusskolan huvudman för 4 grundskolor i Enköping. Telluskoncernen är ett entreprenörsdrivet bolag, som befinner sig i en tillväxtfas. Tillväxten kommer ske såväl organiskt som genom förvärv.

Inom Telluskoncernen arbetar idag drygt tvåhundra medarbetare och vi erbjuder fler än 1300 barn- och elevplatser. Vi tillämpar ett nära ledarskap, där rektorer har små enheter och arbetslagen får handledning och fortbildning från våra specialpedagoger. Vi samverkar med olika externa aktörer som Sveriges konstföreningar och Specialpedagogiska institutionen vid Stockholms universitet. Alla förskolor är allmänpedagogiska men är särskilt inriktade på språk, skapande och hälsa. Många av förskolorna har flertalet avdelningar med svensk-engelska verksamhet. Skolorna har en inriktning på upplevelsebaserad undervisning och friluftsliv.

Dina arbetsuppgifter

Som ett led i vår tillväxt innebär det också fler anställda inom koncernen. Vi ser därför ett behov av en löneadministratör som även kan bistå med administrationen av koncernens leverantörsfakturor. Dina arbetsuppgifter kommer således bestå av i huvudsak följande:

• Arbeta i vårt tidrapporteringssytem där du ska registrera och lägga upp nya medarbetare
• Strukturera och administrera all lönehantering och löneadministration
• Hålla regelbunden kontakt med förskolecheferna avseende personalens frånvaro m.m.
• Hantera och bereda löner och svara på frågor om tjänsteledighet, semester, föräldraledighet osv.
• Förbereda allt löneunderlag och skicka ut till respektive chef innan löneutbetalning
• Skapa lönefil från våra interna system
• Utveckla rutiner och tillvägagångssätt inom löneadministration
• Arbete med leverantörsfakturor och stötta övriga inom ekonomienheten

Din profil

Du har en till två års erfarenhet av löneadministration och har goda kunskaper inom ekonomi och bokföring. Du är nyfiken, har ett genuint intresse för ekonomi och är lättlärd. Då rollen erbjuder en stor variation i arbetsuppgifter bör du också ha ett intresse av att bredda dig inom ekonomiområdet

Det är meriterande om du tidigare har arbetat i systemen Hogia Lön, Timeplan och Fortnox, men detta är inget krav. Du ska dock vara van att arbeta i Office-paketet.

Vi värdesätter att våra medarbetare har en trevlig arbetsmiljö med ett bra kollegialt samarbete. Det innebär att det ställer krav på oss som arbetsgivare men även på dig som medarbetare. Därför lägger vi extra fokus på att hitta dig som tycker om att samarbeta, är ansvarstagande och som ser möjligheter. Dessutom trivs du i en miljö där du genom din kompetens driver verksamhetens utveckling framåt.

Vad vi erbjuder

Hos oss erbjuds du en heltidstjänst och ett flexibelt arbete med stort utrymme för att realisera dina förslag inom verksamheten. Med tiden kan du även få andra arbetsuppgifter, avancera och växa på ett professionellt plan tillsammans med oss.

Även om vi ställer krav på prestation och hängivenhet för verksamheten är en sund balans mellan privatlivet och arbete viktigt för oss.

Ansökan

Låter tjänsten intressant? Välkommen med CV och personligt brev senast den 2021-01-31. Intervjuer kommer att hållas löpande under denna tid.
Sista ansökningsdag
2021-01-31