Registrator sökes för heltidsuppdrag till statlig förvaltningsmyndighet

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Linköping
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Positiv och serviceinriktad registrator med god samarbetsförmåga. Är detta en beskrivning av dig? Då ska du fortsätta läsa annonsen och söka redan idag.

Om uppdraget

Uppdraget kommer att utföras hos Skatteverket på plats i deras lokaler Linköping. Detta uppdrag beräknas påbörja den 2021.02.01 och pågå till 2021.12.31 med möjlighet till förlängning. Arbetstiderna är 08-16.30 med 30 minuters rast, omfattningen är 100%.

Säkerhetsprövning kommer att genomföras innan uppdragsstart.

Dina arbetsuppgifter

Din arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering. Aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och ärenden. Kontakter med verksamheten och allmänheten avseende diarieföring och posthantering mm, samt framtagande av information om pågående och avslutade ärenden. Du kan vid behov även hjälpa till med allmänt förekommande arbetsuppgifter inom kontorsservice, så som exempelvis att gå till kronofogdemyndigheten med post, tvätta myndighetens bilar, gå våningsrundor och kontrollera att konferensrum har den utrustning som behövs mm.

Dina kvalifikationer

- Avslutad registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som registrator.
- Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registrators funktion och ansvar.
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt. Med goda kunskaper avses att obehindrat navigera i MS Office programvara produkter.
- Goda kunskaper i svenska avseende tal och skrift. Med goda kunskaper avses att obehindrat tala och skriva på svenska samt tillgodogöra sig information.
- Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem.


Som person ser vi att du är positiv, serviceinriktad och förmåga att bemöta andra människor/kundorienterad samt har en god kommunikativ förmåga och samarbetsförmåga. Vidare är du självständig, kan planera och organisera ditt arbete.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Sista ansökningsdag
2021-01-25