Ledigt jobb som 1st Line IT support i Stockholm

Är du utbildad inom IT och har något års erfarenhet av Helpdesk? Just nu söker vi på Experis fler talanger till våra uppdrag inom First Line/ Helpdesk IT Support. Divs du av teknik och servicekänsla, vill du också vara en del av ett härligt gäng konsulter, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
2

I din roll som First Line/Helpdesk Support får du hjälpa slutanvändare med deras problem. Arbetsuppgifterna varierar, det är högt och lågt och ingen dag är den andra helt lik! Här får du jobba i ett team bestående av andra IT-entusiaster som tillsammans skapar en härlig arbetsmiljö och delar med sig av sina kunskaper. För den som vill mycket finns här goda utvecklingsmöjligheter i och med företagets storlek.

Dagliga arbetsuppgifter som IT supporttekniker:

  • Ta emot IT relaterade problem via telefon och mail och registrera ärenden i ärendehanteringssystem.
  • Administrera konton och behörigheter till olika system t.ex. AD, Exchange, VPN m.m.
  • Identifiering av hårdvaruproblem
  • Aktivt hålla dig uppdaterad gällande kundens interna rutiner/processer och arbeta efter dessa.
  • Felsökning av nätverk
  • Ansvara för daglig uppföljning av den operativ verksamhet för kunden och hålla en överblick av aktuell ärendestatus i leveransen.

Vem söker vi?

För att du ska trivas som First Line/helpdeskmedarbetare hos oss tror vi att du är en person som har ett stort tekniskt intresse, du är social och eftersträvar att ge bästa möjliga service. Du har ett problemlösande tankesätt och motiveras av att lösa kluriga problem och fel.

Vi söker dig som har:

  • Minst en gymnasieutbildning inom IT/teknik.
  • Tidigare erfarenhet av arbete inom Helpdesk, IT Support, First Line eller motsvarande tjänst i minst 6 månader
  • Vana av att arbeta med Microsofts produkter
  • Du kan obehindrat förstå, skriva och kommunicera i både tal och skrift på svenska såväl som engelska

Om Experis IT

På Experis IT är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig i din karriär. Experis är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriärmål i fokus, och med ett långsiktigt engagemang för att skapa en balans mellan arbetsliv och privatliv.

Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har koll på just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Experis IT stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial och kostnaden för certifiering.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Viktoria Vershovsky på viktoria.vershovsky@se.experis.com

SEO: Helpdesk, First Line, IT Support