Biträdande butikschef Helsingborg

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Helsingborg
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam, Inköp, logistik
Antal tjänster: 
1
Myrorna är Sveriges mest välkända butikskedja som säljer second hand med butiker över hela landet. Vi är störst när det gäller att samla in kläder och prylar som kan återanvändas. Verksamheten fungerar som vilken butikskedja som helst. Med budget, krav på försäljning och ekonomiskt överskott.
Ändå skiljer vi oss från andra eftersom vårt ekonomiska överskott från försäljningen går till Frälsningsarméns sociala arbete i Sverige. Vårt uppdrag består också av att bidra till en hållbar samhällsförändring genom att få fler svenskar att återanvända. Men också genom att få fler människor som står långt från arbetsmarknaden att komma lite närmare genom arbetspraktik hos oss. De tre uppdragen är centrala för allt vi gör – från hur vi samlar in till hur vi säljer.

Vi är en betydelsefull samhällsaktör som verkar för en hållbar värld sedan över 120 år tillbaka.

Läs mer på myrorna.se.


Myrorna öppnar en ny butik på bästa läge i Helsingborg (Kullagatan 29) och söker nu en biträdande butikschef med intresse för försäljning och second hand. Tjänsten är i grunden butikssäljare och rollen som biträdande butikschef genererar ett lönetillägg för det utökade ansvaret.
 
Du kommer arbeta i hela butiken och din huvuduppgift är att finnas till, lyssna, uppfylla våra kunders behov samt se till att butiken inspirerar till köp. Arbetsuppgifterna är bland annat kundservice, kassatjänstgöring, skyltning, exponering, uppackning av varor, gåvomottagning, städning samt aktivt bidra till att de personer som gör praktik hos oss utvecklas. 

Som biträdande butikschef har du även ett nära samarbete med butikschefen, vilket innebär ett brett operativt ansvar. Du bistår bland annat butikschefen i att leda och fördela arbetet i butiken, vara säljansvarig och följa upp budgetsiffror. Du säkerställer det visuella uttrycket i butiken samt att service och kundbemötande håller hög kvalité.
 
Tillsammans med butikschefen ansvarar du även för att etablera och underhålla långsiktiga samarbeten med externa parter för att säkerställa rätt matchning och rekrytering av praktikanter samt att kvaliteten upprätthålls gällande metodik för praktikanter på enheten.
 
Vem är du?
 
För att lyckas i rollen ser vi att du har en bred och grundad erfarenhet av detaljhandel och mycket god förståelse för de olika parametrar som skapar framgång. Du är en modemedveten person som idag arbetar med sälj inom kläder och/eller inredning och som har god känsla för rådande trender. Du har en god administrativ förmåga och dokumenterad erfarenhet av att arbeta med sälj, nyckeltal och kampanjer. Vidare är du duktig på det visuella och har erfarenhet av exponering. Vi lägger stor vikt vid att du med hjälp av exponering och ett gott kundbemötande kan skapa en attraktiv och säljande butik. 
 
Vi söker dig som trivs och mår bra i föränderliga miljöer med högt tempo som ibland även innebär snabba växlingar. Du är en ansvarsfull problemlösare med förmåga att prioritera och som vill se resultat. Som person är du kommunikativ, självgående, effektiv och älskar mode och människor. God självkännedom, integritet och ödmjukhet är naturliga egenskaper hos dig. Du är en lagspelare som inspirerar andra, både kunder och medarbetare.
 
För att lyckas i rollen bedömer vi att du måste behärska det svenska språket i tal och skrift då du ska coacha, vägleda och stötta personer som kommer till oss och gör sin praktik på vår arbetsplats. 
 
Om butiken/vi erbjuder 
Butiken öppnar under september och kommer bestå av en personalgrupp på omkring 6 personer, vilka omfattar både anställda och personer som är sysselsatta i olika former av arbetsmarknadspolitiska åtgärder.
 
Tjänsten är tillsvidare, 80 %. Provanställning tillämpas.
Arbete måndag-lördag med varierande arbetstid. 
Lön enligt Handels avtal.
 
Frågor om tjänsten besvaras av Butikschef, Mia Williamson på telefonnummer 0760 – 52 42 50