Nytt jobb! Customer Service Export hos Bakels Aromatic Göteborg

Har du erfarenhet inom Customer Service, innesälj, orderhantering eller kundservice? Har du jobbat med exportdokumentation? Är du bra på engelska och gärna franska? Är du en trygg person som trivs i en självständig roll med mycket kundkontakt? Då ska du genast söka detta lediga jobb inom Customer Service på Bakels Aromatic i Göteborg!

Placering: 
Västra Götalands län, Göteborg, Partille
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, Försäljning, marknad, reklam, Inköp, Transport, Logistik
Antal tjänster: 
1

Om Bakels Aromatic
AB Bakels Aromatic tillverkar och marknadsför råvaror och halvfabrikat till livsmedelsindustrin, företrädesvis till bagerier och konditorier. Produkterna marknadsförs i både Sverige och utomlands. Merparten av de produkter som marknadsförs är egentillverkade. Läs gärna mer på http://www.nordbakels.se
 



Om tjänsten
Bakels Aromatic expanderar och behöver förstärka sitt befintliga team på fyra personer inom Customer Service med ytterligare en person inom Export. Det är en bred och självständig roll där man ansvarar för hela orderflödet från inkommande order till utleverans och fakturering för sina kunder.

Arbetsuppgifterna innebär i huvudsak:
- Orderhantering via mail och telefon från kunder i hela världen
- Utfärda exportdokumentation och orderbekräftelser
- Fakturering
- Mycket externa och interna kontakter med kunder och inom företaget
- Reklamationshantering
- Säljsupport såsom prisuppgifter, produktblad, enklare offerter
- Diverse administrativa uppgifter som att ta fram statistik, certifikat mm

Vad krävs för jobbet?
För att vara rätt för jobbet ser vi gärna att du har jobbat några år med liknande arbetsuppgifter inom t ex orderadministration, innesälj, spedition eller motsvarande. Du har tidigare erfarenhet av exportdokumentation och är van att ha mycket kundkontakter.

Eftergymnasial utbildning inom transport, spedition eller ekonomi är meriterande men likaså relevant arbetslivserfarenhet. Du har lätt för att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska och det är starkt meriterande med kunskaper i franska. Även andra språkkunskaper är en fördel. Du har erfarenhet av att jobba i affärssystem, gärna Microsoft Dynamics-AX, och har för övrigt en god datavana.

Vem är du?
Vi söker dig som tar ansvar för ditt arbete och har förmågan att jobba självständigt.
Du är en serviceinriktad person som tycker om kundkontakt och har en god förmåga att ta alla olika typer av människor. Du är trygg i dig själv och har lite skinn-på-näsan när det behövs. Du har förmågan att prioritera och strukturera ditt arbete och klarar av att jobba i ett stundtals högt tempo.

Bakels Aromatic är ett företag i tillväxt som är inne i en fas av förändring och utveckling. Jobbet blir extra roligt för dig som vill vara med på denna resa och trivs i en miljö av förändring och som ser möjligheter med att kunna påverka och komma med förslag.

Vad kan vi erbjuda dig?
Bakels Aromatic erbjuder en självständig och bred roll på ett företag i tillväxt. Tjänsten är tillsvidare med provanställning. Arbetet är på heltid, vardagar kl 8.00 – 17.00. Vi ser gärna att du startar i mitten av januari.

Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar Bakels Aromatic med Manpower. Passar du in på ovanstående beskrivning och är intresserad av tjänsten söker du genom att registrera dig på www.manpower.se och söker via Jobid: 35489

Sista ansökningsdag är den 22 december. Urval sker löpande så sök gärna tjänsten så snart som möjligt. Om du har frågor kontakta rekryteringskonsult Sabina Svensson på e-post: sse@manpower.se. Vid tekniska frågor runt din ansökan vänligen kontakta Manpowers webbsupport på 020-265100

Varmt välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag
Sök idag! Tjänsten tillsätts under ansökningstiden