3M söker norsktalande till sitt nya planerade kundcenter

3M is a global science company that never stops inventing. Using 46 technology platforms, our integrated team of scientists and researchers works with customers to create breakthroughs. Our inventions have improved daily life for hundreds of millions of people all over the world. In the Nordic Region 3M has offices in Stockholm (headquarter), Copenhagen, Helsinki and Oslo, employs 1100 people. In Sweden, we have R&D and manufacturing in Gagnef, Värnamo and Västervik. For more information, visit www.3M.com

Placering: 
Stockholms län, Stockholm
Bransch: 
Kundtjänstarbeten, Kontor, Administration, Inköp, Transport, Logistik, Försäljning, marknad, reklam
Antal tjänster: 
3

 

För en direktanställning hos 3M söker vi norsktalande medarbetare till företagets planerade kundcenter som servar den nordiska marknaden. Företaget ligger i Sollentuna i norra Stockholm.

Vi söker dig som vill arbeta i en spännande roll i 3M´s planerade nyetablerade kundcenter. Har du en hög servicekänsla och vill vara på en arbetsplats som kan ta tillvara på din potential? Har du arbetat med kundsupport, inköpsplanering, logistik eller liknande? I så fall vill vi gärna komma i kontakt med dig!

Om tjänsten

Du kommer att få vara delaktig i detta kundcenters planerade nyetablering som har värdeskapande kundkontakt som ett viktigt mål. Med andra ord är god service gentemot företagets kunder i fokus. I denna spännande roll kommer du att arbeta dedikerat mot dina egna kunder. 3M levererar produktionskritiskt material och det ligger också i rollens ansvar att säkerställa att rätt produkt levereras till slutkund i rätt tid.

Rollen är bred och innefattar bland annat:

  • Att upprätthålla och underhålla goda relationer med kund
  • Proaktiv kundvård genom engagemang och tillgänglighet
  • Orderhantering
  • Proaktiv leveransuppföljning i samarbete med företagets transportorganisation
  • Uppdatera kundinformation
  • Tät dialog med andra avdelningar internt
  • Rådgivande merförsäljning till befintliga kunder
  • Vissa kund- och produktmöten på plats hos kund (kan innefatta ett fåtal resor per år)

Vilka kunskaper krävs för att matcha tjänsten?

Vi söker dig som talar och skriver det norska språket flytande. Då engelska är företagets koncernspråk så krävs goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Om du talar eller förstår något ytterligare skandinaviskt språk så är det meriterande.

Du värderar kundrelationer högt och har en stor social kompetens. Du är van att arbeta självständigt, är servicemedveten och har förmågan att både se detaljer och att hålla ett helikopterperspektiv. Du drivs av att få hantera den variation av arbetsuppgifter som kommer på ditt bord under dagens gång, att prioritera bland dessa och är bekväm i att ta beslut.

Erfarenhet från SAP är meriterande, liksom för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning exempelvis inom logistik, marknadsföring eller försäljning.

Vad erbjuder tjänsten dig?

Detta är en möjlighet för dig som vill bli en del av ett väletablerat bolag som vill satsa på dig som medarbetare och dörrarna står även öppna för om du på sikt vill utvecklas vidare inom företaget. Du får en introduktion av företaget och utbildning av deras produkter.

Arbetsplatsen präglas av ett tätt samarbete och stor hjälpsamhet, en trevlig atmosfär med en stark lojalitet och ett starkt etiskt förhållningssätt genom starka kärnvärden. Vidare erbjuds friskvårdsbidrag, gym, fritidsaktiviteter, subventionerad lunch, samt fri parkering. Lön och övriga villkor enligt kollektivavtal.

Kontaktperson

Du söker tjänsten via ansökningslänken. Då urvalet kommer att ske löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt. Vi tar endast emot ansökningar denna väg. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Monique Klingberg på tfn 08-452 33 11.

Välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag
2018-06-28