Demand coordinator

Demandkoordinator

Placering: 
Helsingborg
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik, Inköp, logistik
Antal tjänster: 
1


Nu söker vi dig som älskar att arbeta med problemlösande logistik, administration och kundrelationer. Hos vår globala kund i Helsingborg får du chansen att arbeta som konsult på en folklig arbetsplats tillsammans med kompetenta, trevliga och drivna kollegor. Samtidigt som du får ovärderlig arbetslivserfarenhet - erfarenhet som du alltid kommer att ha glädje och nytta av. Vi ser gärna att du kan börja omgående och arbeta heltid under 4-5 månader. Låter det intressant? Sök jobbet som transportkoordinator redan i dag!

Arbetsuppgifter:

Ha ett distributionsansvar för utvalda marknader inom regionen

  • Kundtjänst och kontaktperson avseende dagliga problem angående produkttillgänglighet och leveranser
  • Ansvarig för logistikflödet från DC: s
  • Arbeta integrerat med avdelningens olika funktioner för att upprätthålla den bästa logistiklösningen för kund
  • Skapa / följ beställningar och leveransscheman
  • Var ansvarig för informationen om eventuella förändringar i produktsortimentet till kunderna
  • Hållbarhetshantering
  • Hantera fordringar
  • Ställa in nya kunder i systemet (M3-rutter och fakturor, kravverktyg ...)
  • Koordinera kundinitierade försäljningsaktiviteter
  • Aktivitetsprocess - lansera, följa upp, slutföra
  • Kontroll av lagernivåerna i DC: s
  • Förteckning över processplaner, genomförande och slutliga analyser
  • CASY alarmprocessinformation, uppföljning, höjning av krediter
  • Implementera flödesanalys och identifiera trender i logistikkedjan
  • Skapa presentationsmaterial för kunden och presentera dem för kunderna
  • Skapa presentationer av beslutsstöd för förbättringsinitiativ

Vem är du?

För att lyckas i denna position är du säker på din egen kompetens och levererar resultat samtidigt som du behåller hög kvalité i ditt arbete. Du är en bra kommunikatör både muntligt och skriftligt och har förmåga att skapa långa och framgångsrika affärsrelationer. Du är duktig på multitaskig, flexibel och har lätt för att anpassa dig i en föränderlig organisation. Du är analytisk och hittar enkelt in i ett strukturellt arbetssätt.

Som person är du driven, positiv och har mod och nyfikenhet att ta initiativ. Du är målorienterad och gillar att lösa problem på professionellt sätt för att ge bästa kundservice till våra kunder.

Kvalifikationer:

Högskole-/universitetsexamen inom logistik, eller motsvarande, 2- 4 år av relevant arbetslivserfarenhet inom logistik, kundservice, administration import och export logistik. Flytande engelska och svenska i tal/skrift. Erfarenhet i affärssystemet M3, Lawson, är meriterande.

Vad kan Manpower erbjuda dig?

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Vi ser att du som konsult inte bara ska trivas med ditt jobb men värnar också om att du ska få möjlighet att växa som person när du går på uppdrag hos oss!

Hur söker jag tjänsten?

Det är enkelt! Klicka på ansökningsknappen. Registrera ditt CV på http://manpower.se. Notera att vi INTE tar emot ansökningar via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande, därför kan tjänsterna bli tillsatta före sista ansökningsdatum.

Har du frågor kring tjänsten?

Vid tekniska frågor om din ansökan vänligen kontakta Manpowers Webbsupport på 020-26 51 00

Vid andra frågor får du gärna maila mig på ulrika.jigman@manpower.se

Varmt välkommen med din ansökan!