Ekonomiassistent på heltid till stabilt bolag i Solna

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Solna
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Om tjänsten
Härlig gemenskap, engagerade kollegor och ett företag som efterlever sina värderingar – hit söker vi dig som vill växa inom ekonomi!

Om företaget
Stabilt och stort företag beläget i Solna söker dig för ett konsultuppdrag på 6 månader med goda chanser till förlängning. Vår kund arbetar inom området transport och tjänsten är på heltid med arbetstider mellan 8.00 – 17.00.

Start för tjänsten är i augusti månad.

Arbetsuppgifter
Hos vår kund tillhör du ekonomiavdelningen men sitter tillsammans med trafikledningen. Du arbetar med fakturering och arbetar i nära samarbete med en Business Controller. Dina arbetsuppgifter innefattar att:
- Skapa fakturaunderlag utifrån beställningar
- Sammanställa underlag till Controller
- Kontrollera fakturor från underentreprenörer
- Undersöka avvikelser
- Kontera fakturor
- Följa upp hur mycket som fakturerats för återrapportering
- Utveckla och förbättra delar av processen med fakturering
- Kontakta underentreprenörer vid felaktiga fakturor

Kvalifikationer
För att vara aktuell för denna tjänst har du:
- Utbildning som gymnasieekonom eller en YH-utbildning inom ekonomi
- Tidigare erfarenhet av administrativt arbete
- Flytande kunskaper i det svenska och engelska språket

Denna tjänst blir vad Du gör den till och vi tror att du som söker är en engagerad person med positiv inställning! För att trivas med arbetsuppgifterna är du noggrann, strukturerad och duktig på att arbeta mot en deadline. I och med att du arbetar i nära samarbete med Business Controller ser vi gärna att du är kommunikativ och duktig på att samarbeta med andra. Vidare tror vi att du är en nyfiken person som är hungrig efter praktisk erfarenhet och att växa inom ekonomiområdet.

Övrigt
Detta är ett konsultuppdrag där du får din anställning hos KFX men arbetar som uthyrd konsult till vår kund i Västra Skogen, Solna. Uppdraget är på 6 månader med mycket goda chanser till förlängning i form av överrekrytering till kund. KFX HR-partners fokus har alltid varit på att bygga långvariga relationer med kunder och personal. Vi lyssnar på våra kunder, våra anställda och på varandra. Start för tjänsten är omgående.

Vi tar ej emot ansökningar via mail eller telefon utan hänvisar dig till att söka tjänsten via vår hemsida. Har du frågor om tjänsten eller processen? Vänligen kontakta ansvarig rekryterare Clara Backlund på 08-663 99 00 eller maila rekrytering.stockholm@kfx.se och specificera vilken tjänst du har frågor kring i ditt mail. Vi arbetar med löpande urval, sök därför tjänsten redan idag!

Välkommen in med din ansökan!