Löneadministratör till Stockholm

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Löneadministratör till Stockholm

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Vi söker en driven och ansvarsfull löneadministratör till en trevlig organisation som sitter i fina lokaler på Södermalmsom självständigt kan hantera hela företagets löner ”från ax till limpa”.

Arbetsuppgifter

I rollen som löneadministratör kommer du att ansvara för att sköta hela löneprocessen för omkring 700 löner per månad. Lönebearbetning och beräkning sker i Agresso. I arbetsuppgifterna ingår också att göra löneutbetalningar och producera lönespecifikationer.

Dina arbetsuppgifter kommer även att inkludera;

- Registrering och uppdatering av anställningsavtal
- Hantering av pensions- och övriga försäkringar
- Hantering av ersättningar och arvoden
- Hantering av semesterberäkningar
- Besvara avtals- och arbetsrättsfrågor
- Utföra årsskiftesrutiner
- Kontakt med arbetsledare och medarbetare inom företaget
- Framtagande av statistikrapporter
- Skriva anställnings- och inkomstintyg
- Rapportering till och kontakt med Försäkringskassan, Kronofogden, SCB, Collectum, Migrationsverket och andra myndigheter

Kvalifikationer

Du har erfarenhet av och behärskar självständigt hela löneprocessen kring löneberäkningar och löneutbetalningar samt alla frågor som rör lön och ersättning. Du har vidare erfarenhet av att arbeta i Agresso.

Du är van att arbeta med all administration som förekommer runt lönehantering såsom ersättningar, arvoden, semester och intyg. Det är en stor fördel om du är van att tolka och tillämpa de regelverk som rör anställningsvillkor och kollektivavtal samt att arbeta med pensions- och försäkringsfrågor.

Du behärskar perfekt svenska obehindrat i både tal och skrift.

Personliga egenskaper

För vår kunds räkning söker vi dig som är noggrann och ansvarstagande samt gillar ordning och reda. Det är viktigt att vara pedagogisk och på ett enkelt sätt kunna förklara och besvara svåra frågor inom löneområdet. Du har pondus och vågar ifrågasätta. Vidare söker vi dig som är social, nyfiken och framåt. Du behöver gilla förändring och tycka om att arbeta med kontinuerliga förbättringar och effektiviseringar. Du får gärna vara teknikintresserad. Då du är ensam i rollen behövs en person som är självgående och stresstålig samt har förmåga att strukturera sitt eget arbetssätt och sätta gränser. Som person är du positiv, flexibel och hjälpsam.

Mer om tjänsten

- Hyrköpsuppdrag - du börjar som anställd hos oss i Andara och övergår till kunden efter 6 månader om båda parter så önskar
- Tillträde: omgående
- Omfattning: heltid

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Svante Norin på svante,norin@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varför jobba med oss?
På Andara sätter vi våra medarbetares karriärmål i fokus och vårt mål är att bygga varaktiga relationer. Med ett långsiktigt engagemang bidrar vi till att skapa balans i arbetslivet, framför allt genom att lyssna på våra medarbetare, varandra och våra kunder.

- AnställningsförmånerVi erbjuder marknadsmässiga löner och semesterersättning. Din anställning omfattas givetvis även av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag.

- Medryckande medarbetaraktiviteterVi är måna om att du ska känna dig delaktig. Därför anordnar vi regelbundet varierande och roliga aktiviteter för våra medarbetare.

- Hos oss blir du sedd och hördVi finns alltid tillhands för att stötta, coacha och ge råd till dig som medarbetare. Vi jobbar flexibelt tillsammans med dig och håller tät kontakt för att du ska trivas och utvecklas på bästa sätt.