Receptionist med erfarenhet sökes!

Är du en framåt och initiativtagande person med intresse för service? Vill du vara ansiktet utåt mot vår uppdragsgivares kunder, leverantörer och anställda? Drivs du av att få arbeta med människor, tanken på att få göra ett riktigt bra jobb och att få jobba med omväxlande arbetsuppgifter? Ta chansen att jobba som receptionist hos vår kund i Stockholm!

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Kontor, Administration
Antal tjänster: 
2

Vad innebär det att arbeta som receptionist?

Receptionen är en viktig knytpunkt dit alla i företaget någon gång vänder sig för att få hjälp. Som kund och besökare är det här man får det första intrycket av företaget och som receptionist bidrar du till att ge en positiv bild och upplevelse. Du kommer fungera som spindeln i nätet och vara ansiktet utåt!

Tjänsten innebär en heltidsanställning hos Manpower med start omgående.

Vad är arbetsuppgifterna?

  • Ta emot besökare.
  • Hantera inkommande och utgående post samt hantera växeln.
  • Ansvara för att det är rent och snyggt vid allmänna utrymmen såsom kök, konferensrum.
  • Bokningar av mötesrum, lunchbeställningar, beställning av kontorsmaterial.
  • Enklare administration såsom scanning av fakturor, passerkortshantering.

Vad måste jag kunna innan jag börjar som receptionist?

  • Vi ser att du nygligen har avslutat dina gymnasiestudier och har 1 års arbetslivserfarenhet inom serivice.
  • Du ser långsiktigt på denna tjänst och kan se dig själv i denna roll i minst 1 år.
  • Flytande svenska i tal och skrift samt god engelska.

Vilka personliga egenskaper är viktiga?

Som person är du pigg, glad och alert. Du tycker om att träffa människor och att ha varierande arbetsuppgifter. För att trivas i rollen är det viktigt att du är flexibel och ser detta som en möjlighet att knyta nya kontakter samt skaffa dig bred erfarenhet inför framtiden. Du trivs när det händer nya saker och när den ena dagen inte är den andra lik!