Rekrytering av Löneadministratör / Payroll Administrator

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Vårt uppdrag:
Vår kund Swedish Match som är en internationell och börsnoterad koncern som utvecklar, tillverkar och säljer kvalitetsprodukter under marknadsledande varumärken. Swedish Match behöver utöka sitt team på huvudkontoret i Stockholm city med en Löneadministratör / Payroll Administrator. Bolagets värderingar är passion, ägarskap, innovation och kvalitet.

Som Payroll Administrator arbetar du i den Europeiska divisionen. Här kommer du till en internationell arbetsplats där du erbjuds att utvecklas i din kompetens och får arbeta med härliga kollegor som trivs ihop. Du ingår i enheten HR Administration som idag består av en personalledande chef, en Teamleader Payroll, två Payroll Administrators och en HRIS-Specialist. Tjänsten passar dig som vill vara en viktig del i Swedish Matchs framgång. Här finns en omtänksam men samtidigt prestationsinriktad företagskultur och hög medarbetartrivsel.

Detta är en rekrytering vilken innebär att du kommer bli anställd av Swedish Match AB och Avanzera ansvarar för rekryteringen. Tjänsten är på heltid och önskas start omgående eller enligt överenskommelse.


Arbetsuppgifter:
Här erbjuds en bred roll inom löneområdet, där du även kommer att stötta och hjälpa HR-avdelning och vara aktiv i årets samtliga löneprocesser. I rollen som Payroll Administrator blir ditt främsta ansvarsområde att hantera tjänstemanna- och kollektivanställdas löner. Lönerna sköts idag i lönesystemet AgdaPS och här hanterar du alla moment från ax till limpa. Du kommer att vara kontaktperson gentemot organisationens chefer och medarbetare i frågor som berör lönehantering och beräkning, där du vägleder dem med rätt information samt har en kontrollerande funktion vid tidpunkt för deadlines. Utöver samarbetet med kollegorna på Payroll i Stockholm kommer du även ha mycket kontakt med två andra kollegor som sitter på andra lokationer i Sverige.

Exempel på löpande arbetsuppgifter:
• Ansvar över hela löneprocessen för de berörda tjänstemanna- och kollektivanställdas löner.
• Hantering av företagets tjänstebilar I lönesystemet samt granska reseräkningar.
• Rapportering mot myndigheter och uttag av statistic inom koncernen.
• Hålla sig uppdaterad kring gällande lagar och avtal.
• Övrig HR-administration så som administration kring nyanställningar m.m.

I rollen ska man vara delaktig i att utveckla och förvalta löneprocesser, vara inläst på lathundar, processbeskrivningar och nya uppdateringar inom lön. Arbeta för att säkerställa sin inom aktuellt ansvarsområde samt ha god kunskap om företagets policys, system och processer kopplat till löneområdet.

Vidare kommer du att ha ett nära samarbete med HR-avdelningen. Det finns goda möjligheter för dig att utvecklas inom löne-området. Bland annat planerar Swedish Match för byte av lönesystem.


Din bakgrund:
Vi söker dig har minst 2 års erfarenhet som Löneadministratör / Payroll administrator och har erfarenhet av självständig lönehantering. Du har goda kunskaper om lönesystem och rådande arbetsrättslagar som berör lön. Har du erfarenhet av att arbeta i AgdaPS är detta mycket meriterande, likaså erfarenhet av ha arbetat med löner inom ett större företag. Du har minst en YH-utbildning inom lön. Vi ser att du är en van användare av hela Office-paketet. Du har goda kunskaper i såväl svenska som engelska, i tal och skrift.

Som person är du noggrann, engagerad och driven med förmågan att planera ditt egna arbete. Du har en förmåga att skapa och upprätthålla struktur. Du har en hög integritet och tycker om att arbeta likväl självständigt som i team. Vi ser även att du har en hög kommunikativ förmåga och trivs med att vara en del av teamet. Verkar för att bidra till ett gott arbetsklimat. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer.


Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har ca 80 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se
Sista ansökningsdag
2020-10-31