Löneadministratör med fokus på schema och bemanning

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Alingsås
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Välkommen till kommunen som är tillräckligt stor för att driva utveckling och tillräckligt liten för att du ska kunna påverka mer än den egna arbetsplatsen. Tillsammans skapar vi Alingsås! Och du, Göteborg ligger bara 30 minuter bort med tåg.

Förutom härlig gemenskap tillsammans med 25 andra kollegor inom HR-avdelningen erbjuds du också förmåner i form av friskvårdsbidrag, attraktiva försäkringar, flexibel arbetstid, kompetensutveckling, tjänstepension och löneväxling. VI erbjuder även semesterväxling, vilket ger dig möjlighet till ytterligare 5-6 semesterdagar.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med på vår resa att forma och utveckla det löneadministrativa arbetet för framtiden. Då är detta jobbet något för dig!

Till lön- och bemanningsenheten söker vi dig som är drivande, självständig, nyfiken och som ser möjligheter istället för hinder. Du får ett omväxlande arbete med fokus på schema och bemanning samt digitaliserat arbetssätt.

Du kommer att arbeta med hela löneprocessen från registrering, avvikelsehantering, lönedrift till arkivering. I din roll ingår också att utbilda och informera anställda, chefer och kollegor om löneprocessen och tillhörande system.

På lön och bemanningsenheten arbetar tolv medarbetare med löne-, pensions-, försäkrings- och ekonomiadministration, vikariehantering, bemanningsfrågor och systemförvaltning. Du kommer att ingå i teamet analysgruppen som framförallt fokuserar på rapporter, rättelser, kontroller, kvalitetssäkring och förbättringar i löneprocessen.

Det löneadministrativa arbetet utvecklas till att bli allt mer systembaserat, varpå vi vill att du har ett intresse för att felsöka, ta fram rapporter och arbeta i olika former av datasystem. Arbetet genomförs idag i lönesystemet Personec och bemannings- och schemasystemet Time Care Pool och Planering.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad löneadministratör eller har motsvarande eftergymnasial utbildning inom området och som har har erfarenhet av att ha arbetat inom löneadministration.

Du är en engagerad och analytisk person som gillar att ta ansvar. Vi önskar att du har mycket god systemförståelse och datavana. En merit är om du har tidigare erfarenhet av lönesystemet Personec P, Time Care och Robotic process automation (RPA). Att du har kunskap om Officepaketet är också mycket viktigt. En god kommunikativ förmåga och att du är serviceinriktad är andra egenskaper vi värdesätter.

Du behärskar svenska i både tal och skrift och är väl förtrogen med kommunala avtalen. Som person är du en prestigelös lagspelare med positiv attityd och energi, som gärna tar initiativ till förbättringar.

Du trivs med att lära dig nya saker och arbetar på ett noggrant och strukturerat sätt samt ser utmaningen i att utveckla verksamheten mot nya arbetssätt och mål.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Offentliga jobb.

Vi gjort våra val av annonskanaler och vill ej ha kontakt med försäljare eller rekryterings- och bemanningsföretag.