Administratör på deltid till Härryda Mekaniska Verkstad

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Har du tidigare erfarenhet av administration och är redo för nästa utmaning? Är du en strukturerad, flexibel och initiativtagande person? Då är tjänsten som Administratör på deltid till Härryda Mekaniska Verkstad något för dig!

Om Härryda Mekaniska Verkstad
Härryda Mekaniska Verkstad startade år 1973, men bytte ägare och bolag 2003. Företaget har nio anställda och tillsammans har de ca 170 års arbetslivserfarenhet.

Verkstaden är känd för att leverera detaljer av hög kvalitet där inga detaljer lämnas åt slumpen. Verkstaden har också stor flexibilitet. Eftersom att det inte görs serieproduktion i större utsträckning kan maskinerna snabbt riggas om till nästa jobb. Med en ny effektiv fräsmaskin är de väl utrustade för längre serier. De utför också reparationsarbeten av olika slag. Med många års erfarenhet av prototyptillverkning är det en självklarhet att erbjuda kunden hjälp för att uppnå bästa resultat på detaljer som är komplicerade, eller inte helt färdigkonstruerade. Företaget är sedan 2016 certifierad enligt ISO 9001 och miljö 14001.

Om tjänsten
Som Administratör på deltid hos Härryda Mekaniska Verkstad kommer du att ingå i ett härligt team där de är 20 personer på företaget varav fyra personer i ledningen. Du kommer att arbeta administrativt och självgående på deras kontor i Härryda. Tjänsten kommer att vara på 75% och arbetstiderna är flexibla. Du förväntas arbeta varje vardag och arbetstiderna kommer vara förlagda under kontorstider måndag till fredag mellan 07.00 och 16.00.

I din roll som Administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Fakturahantering
- Orderhantering
- Reklamationshantering och avvikelsehantering
- Hantera beställningar
- Lönehantering

Om dig
Vi söker dig som har goda datakunskaper och trivs med att arbeta administrativt. För att trivas i tjänsten bör du vara noggrann, stresstålig, flexibel och anpassningsbar. Vidare är det meriterande ifall du har en ekonomisk bakgrund samt gillar att ha många bollar i luften.

Viktigt för tjänsten är:
- Erfarenhet av Visma
- Erfarenhet av Excel
- Svenska flytande i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om anställningen
Tjänsten som Administratör är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Härryda Mekaniska Verkstad har ett löpande behov och ser detta långsiktigt. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start så snart som möjligt och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Sandra Tinsveds via 073 684 75 02.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Administratör, Orderhanterare, Administration, Orderhantering, Visma, Deltid, Härryda Mekaniska Verkstad, Adecco