Lönespecialist till Sobi

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Solna
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Ditt uppdrag:

Lönefunktionen ingår i Till Swedish Orphan Biovitrum AB (Sobi) i Solna söker vi en lönespecialist som självständigt ska hantera och ansvara för bolagets ca 500 svenska löner. Som lönespecialist arbetar du självständigt med hela löneflödet inklusive reseräkningar för ca 500 tjänstemän. Du hanterar allt från registrering, kontroller och löneberäkning/-körning, till avstämningar, löneartsuppdateringar, deklarationer samt semesterskuld- och årsskifteshantering. I dina arbetsuppgifter ingår även administration och rapportering av förmåner, såsom pensioner och försäkringar samt kollektivavtalstolkningar. Du bistår HR Business Partners, chefer och medarbetare i olika lönerelaterade och personaladministrativa frågor samt uppdaterar relevant information gällande lön och förmåner på Intranätet.

Rollen inkluderar ansvar för lönesystemet HR-plus som bland annat innebär underhåll, och driftsfrågor i samarbete med IT-avdelningen och systemleverantören. Du genomför löpande förbättringsarbete för processer och rutiner gällande lön och förmåner.

Du utbildar nyanställda i rutiner kring tidrapportering och reseräkningar. Vidare bistår du med administrativ support i förberedelser inför årliga löne- och bonusprocesser samt tillser vid behov överföring mellan lönesystem och HR system. Du har ansvar för den löpande rapporteringen till finansavdelningen vad gäller aktieprogram, allokering av reserver för bonus etc. samt levererar underlag till årsredovisningen.

Sobis HR-avdelning som består av engagerade och trevliga medarbetare.

 

Din bakgrund:

Vi söker dig som arbetat självständigt som lönespecialist i flera år med helhetsansvar, gärna i ett internationellt bolag. Vi ser det som meriterande med påbyggnadsutbildning inom lön samt erfarenhet eller utbildning inom arbetsrätt. Goda kunskaper i Excel är en förutsättning och det är en fördel om du har arbetat i lönesystemet HR-plus. Du trivs och är bekväm med att supportera chefer och medarbetare i frågeställningar gällande lön, avtal och förmåner. Då tjänsten inkluderar många internationella kontakter behöver du, förutom svenska, även behärska engelska väl i tal och skrift.

Som person är du strukturerad, noggrann och effektiv. Givetvis hanterar du information och frågeställningar inom lön och personaladministration med hög integritet och gott omdöme. Vidare är du en serviceinriktad och proaktiv person som med din kunskap och positiva inställning bidrar till att vidareutveckla lönefunktionen hos Sobi.

Befattningen är baserad i Solna.

Om Sobi:

Sobi är ett internationellt biofarmaceutiskt företag inriktat på sällsynta sjukdomar. Vårt uppdrag är att ge tillgång till innovativa behandlingar som gör verklig skillnad för människor som lever med sällsynta sjukdomar. Vi fokuserar på två terapiområden - hemofili och immunologi - och vi har också en portfölj med produkter inom olika nischindikationer. Vi fortsätter att utvärdera olika tillväxtmöjligheter för att stärka vår affär och portfölj i sen klinisk fas för att på så sätt bidra till att flera människor som lever med sällsynta sjukdomar får tillgång till innovativa behandlingar. 

Sobi är ett integrerat biofarmaceutiskt företag med egen kompetens som sträcker sig från sen forskning utveckling, biologisk läkemedelstillverkning och distribution till kommersialisering. Från vårt huvudkontor i Stockholm täcker organisationen fler än 30 länder och levererar behandlingar till patienter i över 70 länder runt hela världen. Geografisk expansion är en viktig del i vår strategi och vi levererar på den genom förvärv, större marknadspenetration och genom att etablera verksamhet på nya marknader.

   

Din ansökan:

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här - https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/ 

 

Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Rose på karin.rose@wise.se. Då det är semestertider nu kan det dröja innan du får återkoppling från oss. Vi kommer att påbörja intervjuer i slutet av augusti. 

Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!