Professionell och serviceminded It-tekniker sökes till Eskilstuna

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Eskilstuna
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
1
Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i it-support? kan du på ett lättillgängligt sätt förmedla teknisk kunskap till användare? Då kan detta uppdrag vara något för dig.

Om uppdraget

Vår kund inom offentlig verksamhet söker nu fler medarbetare till sin servicedesk. Arbetet kommer vara på first line support och som It-tekniker har du en central roll med mycket kontakter både utåt mot kunder och internt. Uppdraget är på heltid med start 1/12 2020 och förväntas pågå till 28/2 2021. Det finns chans till förlängning.

Dina arbetsuppgifter

Arbetsuppgifter kommer inkludera telefonsupport där du tar emot samtal i 1:st linesupport och registrerar och hanterar ärenden direkt i telefon med kund. Ärenden hanteras i Microsofts System Center Service Manager och registreras sedan i ärendehanteringssystemet Cireson addon. Vidare arbetsuppgifter kommer inkludera att ta emot kunder som behöver hjälp med utrustning samt ta emot besökare till IT och varuleveranser. Samt in och utlämning av utrustning som skall/har hanteras av tekniker.

Emellanåt kan arbetet innebära ett högt tempo, vilket innebär att du behöver vara stresstålig och hålla dig lugn, även i stressiga situationer. Du är serviceminded och har ett professionellt agerande och kundperspektiv. Som person söker vi dig som kan sätta in dig i användarens roll och kunna förmedla teknisk kunskap på ett enkelt och för användaren förståeligt sätt. Därför söker vi en person som har hög social kompetens. Vidare ser vi att du är tillmötesgående och omhändertagande.

Vår kund värdesätter nöja kunder väldigt högt och att bibehålla den höga kund nöjdhet de uppnått. Därför är positiv inställning och fokus på att leverera service i världsklass några av dom viktigaste egenskaperna för personalen.

Dina kvalifikationer

- Relevant utbildning för uppdraget
- Tidigare erfarenhet av arbete inom IT-support/helpdesk
- Teknisk kunskap och vana av felsökning/problemhantering av PC i nätverksmiljö
- Kunskap om olika administrationsverktyg med koppling mot Active Directory och Exchange
- Erfarenhet av Windows 7 och 10
- Mycket goda kunskaper i MS Office 2010 - 2016, O365 inklusive Outlook Webb Access
- Goda kunskaper om hur smartphones, Ipads och andra mobila enheter fungerar
- Erfarenhet av olika fjärradministreringsverktyg så som TeamViewer eller RDP
- Känna till och vara bekväm med ITIL
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 2020-10-09

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterares sofie.nilsson@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.