Proaktiv kundrådgivare med fallenhet för kommunikation

Brinner du för kundservice och är en fena på kommunikation? Har du dessutom ett intresse för teknik, miljö och hållbarhet? Då kan det här vara din nästa utmaning i karriären!

Solna
Kundtjänstarbeten, Kvalitet och miljö
1

Norrenergi erbjuder dig möjligheten att axla en helt ny roll med syftet att kommunicera proaktivt med våra kundgrupper. Det gör du genom att identifiera behov våra kunder har och därefter planera och genomföra kampanjer för att möta och kommunicera med våra kunder om dessa.

Vi söker dig som vill vara en viktig länk i kontakten med våra kunder och kan bidra med kreativitet och nytänkande för att finna vägar att kommunicera med olika kundsegment på ett framgångsrikt sätt!

Rollen är en del i en ny satsning hos Norrenergi och du kommer initialt att arbeta som inhyrd konsult via The Wofi i 12 månader. Det finns goda möjligheter att rollen permanentas och att du blir överrekryterad till Norrenergi.

Om Norrenergi
Norrenergi levererar miljömärkt fjärrvärme och fjärrkyla med tillhörande energitjänster till kunder i Solna, Sundbyberg, Bromma och Danderyd. Mer än 100 000 invånare och ett stort antal företag får klimatsmart fjärrvärme från oss. Här får du ett spännande arbete i en liten organisation där miljö och utveckling står i fokus. Vi satsar på förnybar och återvunnen energi och var första energibolag i Sverige att märka all vår fjärrvärme och fjärrkyla med Naturskyddsföreningens Bra Miljöval.

Vi vet att våra medarbetare är nyckeln till framgång och nöjda kunder. Våra värdeord ”Vi kan, vi vill, vi bryr oss” speglar vår värdegrund där viljan och förmågan att ta ansvar, tillsammans med en lösningsorienterad och omtänksam attityd är utgångspunkten.
Läs mer om oss på www.norrenergi.se.

Dina arbetsuppgifter
– Hantera inkommande ärenden från våra kunder via mejl och telefon,
– Utifrån insamlad kunskap om vad våra kunder önskar få hjälp med identifiera var vi kan göra kommunikationsinsatser som hjälper våra kunder på ett smart sätt,
– Planera samt genomföra kampanjer riktade mot specifika kundgrupper enligt identifierade behov.

Du blir en del av Norrenergis duktiga kundserviceteam på totalt sju personer. Kundservice ingår i marknadsavdelningen. Tillsammans tar vi hand om våra kunder och ser till att de får den hjälp de behöver med att få varmt och skönt i sina fastigheter på ett så effektivt sätt som möjligt.

Passande profil
– Högskole- eller YH utbildning med inriktning kommunikation, service eller liknande
– Tidigare arbetslivserfarenhet av en roll inom kundservice
– En vilja och nyfikenhet att få en förståelse för hur fjärrvärme och energianvändning fungerar, för att kunna svara på frågor om detta 
– Tidigare erfarenhet av att planera och genomföra kampanjer är meriterande
– En god kommunikativ förmåga och du är duktig på att uttrycka dig i skrift på ett uttrycksfullt och välstrukturerat sätt med en specifik målgrupp i åtanke
– Du talar och skriver flytande på svenska

Som person är du en lagspelare, social och utåtriktad, som tycker om att arbeta tillsammans med andra människor och värdesätter goda relationer. Du är en nyfiken person som har lätt för att lära dig och förstå nya saker och miljö och hållbarhet är viktiga frågor för dig. Du vill arbeta i en kundorienterad roll och leverera kvalitet samt skapa ett mervärde för våra kunder. Vidare så är du anpassningsbar, positiv och driven – att skapa en ny roll och bidra med dina idéer och infallsvinklar låter som en perfekt utmaning för dig!

Arbetstider: Kontorstider
Omfattning: Heltid
Start: Efter överenskommelse, men gärna omgående 
Placering: Norrenergis huvudkontor på Solna Strandväg

I den här rekryteringsprocessen samarbetar Norrenergi med The Wofi. Frågor gällande tjänsten är välkomna till ansvarig rekryterare julia@thewofi.se eller via telefon 070-759 76 66. Vi kommer att selektera ansökningar och hålla intervjuer löpande så tveka inte att visa ditt intresse för tjänsten redan idag! 
Vi ser fram emot just din ansökan!

Senaste ansökningsdatum
2017-06-29