Chef Kundcenter Bergendahls

Familjen Bergendahl har sedan starten 1922 utvecklat ett entreprenörsdrivet handelsföretag som alltid gått med vinst. Företaget är en självklar del i familjen och har präglat alla familjemedlemmar sedan barnsben. Familjen Bergendahl äger 100% och idag arbetar tredje och fjärde generationen inom koncernen. Familjeägandet är en framgångsfaktor som tillfört - starka värderingar och sund företagskultur - en unik sammanhållning och gemenskap mellan ägare, medarbetare och ledning - Bergendahlsandan - ett nära och långsiktigt engagemang som stöd för utveckling, förnyelse och stabilitet. Bergendahls driver idag egenägda butiker inom mat, mode och heminredning i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland och är ett av landets största familjeföretag.

Placering: 
Skåne län, Hässleholm
Bransch: 
Kundtjänstarbeten
Antal tjänster: 
1

Arbetsuppgifter

Som Chef Kundcenter på Bergendahls kommer du leda och ansvara för Bergendahls Foods nya kundcenter och säkerställa hög servicegrad och kundnöjdhet till E-handelskunder såväl som till Partihandelskunder (Citygross, EKO, Matöppet med flera ). Du planerar och strukturerar det dagliga arbetet så att verksamheten fungerar i enlighet med företagets mål och strategier. Du ansvarar för den dagliga kontrollen av kvalitet, effektivitet samt personalfördelning på din enhet. Du kommer driva möten inom förbättring och arbeta aktivt med att utveckla arbetssätten på avdelningen och se till att rutiner dokumenteras och implementeras. Stort fokus kommer ligga vid att leda och coacha ett team, som i dagsläget är ca 18 medarbetare, till att nå resultat tillsammans med dig och övriga medarbetare.

 

  • Vara en ledare och förebild genom att i ditt dagliga arbete som kundservicemedarbetare ge våra kunder service i världsklass.
  • Ansvara för rekrytering, ledighetsplanering, schemaläggning samt utveckling av personal.
  • Utveckla och applicera förändringar av våra arbetssätt och verktyg för att kunna leva upp till våra gemensamma mål.
  • Sammanställa frekventa frågor/problem från våra kunder som input till vidareutvecklingen av vår e-handelsplattform samt butiksverksamhet.
  • Ansvara för avdelningens förbättringsarbete och bedriva det löpande kvalitetsarbetet.

Vem är du?

Vi söker dig som har ett genuint intresse av ledarskap och vill arbeta för att vårt Kundcenter upplevs på ett positivt sätt och uppskattas av såväl medarbetare som av kunder.

Du är en engagerad och utpräglad ledare som älskar utveckling och förändring samt du har  sociala och kommunikativa färdigheter på olika nivåer. Du är lösningsorienterad med mycket driv samt målinriktad med tydligt fokus på leverans. Du har ett analytiskt och kravställande förhållningssätt, är självgående samt kan prioritera dina arbetsuppgifter då flera projekt drivs samtidigt. Du är en lagspelare med positiv grundsyn och har förmåga att forma väl fungerande team.

Du har mångårig erfarenhet av e-handelskundtjänst och butikskundtjänst (webb, telefon, chat, sociala medier) samt erfarenhet av att bygga en kundanpassad och flexibel kundcenterfunktion. Erfarenhet av förändringsledning är ett krav.

Vi ser gärna att du har examen från universitet, högskola eller motsvarande samt ha minst 3 års erfarenhet från arbetsledande befattning inom kundtjänst-, order- eller försäljningsverksamhet där även e-handel ingått..

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Bergendahls med Experis AB. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Catharina Platoff på telefon 044- 203868, catharina.platof@se.experis.com alt Linda Svensson på telefon 044- 20 38 71 linda.svensson@se.experis.com. Ansök till tjänsten sker med aktuellt CV och personligt brev via experis.se. Vi ser gärna att du söker tjänsten omgående dock senast den 3 december 2017.

Välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag
2017-12-03