Löneadministratör

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Gävle
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tretton städer från Stockholm i söder till Piteå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se


Dina arbetsuppgifter
Vi rekryterar nu för kunds räkning en löneadministratör. Vi söker dig som har några års erfarenhet av löneadministration och du känner dig trygg i rollen då du självständigt kommer att ansvara för löneadministrationen med allt i från att rätt lön betalas ut till att ta fram statistik, kontrolluppgifter eller skriva intyg. Lönesystemet du kommer att arbeta i är Agda PS.

I rollen som löneadministratör hos vår kund kommer du att arbeta brett inom området men med fokus på löner.

Uppdraget hos vår kund är på heltid med start omgående. Är du den vi söker?

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av självständigt lönearbete. Du är en duktig och driven administratör som även tar initiativ till förbättringar i arbetsflödet. Meriterande är en YH-utbildning inom löneadministration eller en ekonomiutbildning. Du har tidigare arbetat i löneprogramet Agda PS samt är en van användare av Office. Du gillar att arbeta i en serviceroll och du har en positiv attityd mot dina kollegor. Vi ser att du är driven och gillar att ta eget ansvar. Du kan kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska.
Som person kommer du att uppskattas för ditt positiva sätt och för att du utan problem sträcker ut en hjälpande hand när detta behövs. Flexibilitet och integritet är egenskaper vi värdesätter högt i denna roll.

Du blir anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärsmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.

För mer information är du varmt välkommen att kontakta Ida Broman, 073-351 27 56. Vi arbetar med förfrågan löpande, så ansök så snart som möjligt, men senast den 24 januari, via www.clockworkpersonal.se.