Vårdadministratör, Medicinska och geriatriska akutkliniken

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Placering: 
Linköping
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Medicinska och geriatriska akutkliniken är en universitetssjukvårdsenhet som tillhör Närsjukvården i centrala Östergötland. Kliniken har cirka 200 anställda. Kliniken består av två sektioner. Sektionen för akut internmedicin består av medicinska akutvårdsavdelningen (MAVA), medicinska observationsavdelningen (från och med i höst medicinsk intermediärvårdsavdelning, MIMA) och koagulationsmottagningen samt geriatriska sektionen - slutenvårdsavdelning (GAVA) med inriktning mot akutgeriatrik, rehabilitering och demens/konfusion. Det finns också öppenvårdsmottagning med inriktning mot akutgeriatrik, patienter med minnesproblematik och Parkinsons sjukdom samt ett mobilt demensteam i samverkan med kommunen. Inom geriatriska sektionen finns också en klinisk undervisningsavdelning, KUA. Klinikens vårdadministration har ett uppdrag som är övergripande över hela kliniken.

Vi har nyligen flyttat våra vårdavdelningar till nya lokaler och expanderat på plan 17 samt har verksamhet på våra mottagningar på plan 10.  

Läs mer om hur det är att jobba hos oss, https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Jobba-pa-nagon-av-vara-enheter/Medicinska-och-geriatriska-akutkliniken/.

Arbetsbeskrivning
Vi söker en medarbetare som kommer att arbeta klinikövergripande i vårt administrativa team som består av ett gäng erfarna vårdadministratörer med olika kompetens och ansvarsområden. Du kommer i huvudsak arbeta med medicinsk dokumentation samt med möjlighet till ansvarsområde utifrån ditt intresse eller kunskapsområde. Arbetet innebär ett nära samarbete med andra yrkesgrupper. Då vi arbetar aktivt med att utveckla och förbättra verksamheten vill vi att du är med och bidrar med nya tankar och idéer och ser möjligheter i förändringar. Även andra administrativa uppgifter och receptionsarbete kan komma att ingå i tjänsten. Möjlighet att arbeta hemifrån finns på del av arbetstiden.

Utbildning och erfarenhet
Du har examen inom vårdadministration/medicinsk sekreterare, och har arbetat med, eller har intresse för specialområde såsom till exempel dokumenthantering, behörigheter/ IT, personaladministration. Tidigare arbete inom sjukvårdsverksamhet är meriterande.

Personliga egenskaper
Som person är du strukturerad, noggrann och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du kan ta initiativ, kan arbeta självständigt, sätter upp och håller tidsramar. Som person är du trygg och stabil och har god förmåga att samarbeta med andra människor. På kliniken arbetar vi tillsammans med fokus på ständiga förbättringar, så du ska ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställning och information
Det här är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Upplysningar lämnas av:
Vårdchef Maria Renström, maria.renstrom@regionostergotland.se

Facklig företrädare för Vision är Elin Yngvesson, elin.yngvesson@regionostergotland.se

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 25 oktober 2020. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst CVU Direkt, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20201075. 

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland
Sista ansökningsdag
2020-10-25