Receptionist på torsdagar

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Receptionist på torsdagar

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Om tjänsten
Kommer du under de närmsta åren vara studerande på högskolenivå, plugga på distans eller ha en annan huvudsaklig sysselsättning? Just nu söker vi dig som kan arbeta på torsdagar hos vår kund attraktiva i Mölndal. Arbetstiden kan variera men vanligtvis kl. 8-16:30. Vi ser helst att du är villig att satsa minst två år hos oss och i gengäld erbjuder vi dig ett omväxlande extra arbete.

Vi ser dig som är glad, positiv och kan sprida glädje i receptionen!

Om företaget
KFX HR-partner är ett auktoriserat rekrytering, bemanning och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är enormt stolta att ha funnits i branschen i mer än 30 år. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare, därav värdesätter vi dina åsikter högt och är lyhörda.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det väsentligt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt, därav är det betydelsefullt att förstå vår samt kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är stolthet, omtanke och engagemang. Dessa tre ledord genomsyrar allt vi på KFX HR-partner gör.

Arbetsuppgifter
Som konsult i vår pool kommer du stötta upp vår kund i Mölndal när ordinarie personal är frånvarande eller behöver extra stöttning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att svara i växeln och mail och ta emot besökare. Andra arbetsuppgifter är bl.a. posthantering, plocka undan disk, ta betalt i kassan för internt anställda, behjälplig vid konferenser, inköp av kontorsmaterial samt enklare administration.

I kontorsreceptioner kan det förekomma lugna perioder, vilket innebär att du måste ta egna intiativ att hålla dig sysselsatt samtidigt som det är viktigt att du trivs i ett lugnt tempo. Om kunden behöver akut behov utöver torsdagarna kan vi komma och ringa dig med kort varsel och din flexibilitet är därför av stor vikt.

Som företagets ansikte utåt är det viktigt att du trivs med att träffa nya människor och att ge service till både kunder och intern personal.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en annan huvudsaklig syssla och har avslutad gymnasial utbildning. Tjänsten är schemalagd på torsdagar och heltid under två veckor i juli.

Arbetet ställer höga krav på en utåtriktad personlighet, servicekänsla och en förmåga att lösa uppgifter. Du är driven och har förmåga att ta egna initiativ. Du trivs i mötet med människor och har lätt för att skapa förtroende. Eftersom arbetet innebär en daglig kundkontakt ser vi gärna att du har en god kommunikativ förmåga och är lättlärd i nya datasystem.

Det är viktigt att du kan svenska flytande och goda kunskaper i det engelska språket samt datakunskaper, främst i MS Officepaketet. Har du erfarenhet från någon form av reception, telefoni samt servicearbete är det meriterande, men det är inte ett krav.



Övrigt
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Fast timlön enligt kollektivavtalet.

Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag!

Intervjuer och urval sker löpande, vilket betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Har du några frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Anna Holmefeldt på 031-711 98 00.