Löneadministratör till Rolls Royce

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower

Löneadministratör till Rolls Royce

Placering: 
Örebro
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, HR, juridik
Antal tjänster: 
1
Rolls-Royce i Kristinehamn har funnits i över 150 år och 1937 började vi tillverka ställbara propellrar under namnet KAMEWA. Verksamheten i Kristinehamn omfattar säljstöd, utveckling, forskning, konstruktion och service av olika propellerprodukter och kontrollsystem till stora fartyg världen över.

Rolls Royce i Kristinehamn söker nu en Löneadministratör

Som Löneadministratör hos Rolls-Royce blir du del av ett världsledande marint företag där du ingår ett större HR-team och samarbetar med kollegor i hela Norden. Lokalt i Kristinehamn tillhör du en HR-avdelning som med dig består av tre anställda och där du blir länken mellan lön och finansfunktionen.


I rollen kommer du att hantera delar av löneprocessen samt att du blir företagets kontaktperson i frågor kring pension, försäkringar, skatter och tjänstebilar. Du är även den som administrerar samtliga HR- system med koppling till löneprocessen och driver internationella samarbeten tillsammans med våra leverantörer vid utveckling. Då du blir företagets enda Löneadministratör finns stöd att få genom upparbetade kontaktnät av lönekompetens hos våra systemleverantörer och vår arbetsgivarorganisation, Teknikföretagen.

Vi söker dig!
Du bör ha en universitets- eller yrkeshögskoleutbildning inom HR, lön och/eller redovisning samt några års arbetslivserfarenhet från löneområdet, gärna med inriktning mot redovisning.
För att kunna lyckas ser vi att du kan hantera löneprocessen samt skatteområdet och årsbokslut med koppling till lön. Goda kunskaper i Excel är ett krav likväl som att kunna uttrycka sig väl på engelska i tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet från både tjänstemanna- och kollektivarbetaravtal. Det är även ett plus om du har förståelse kring regelverk för utstationerad personal då du blir en stöttande funktion gentemot den gruppen i frågor om tidredovisning, reseutlägg och resedokument.

Vem är du?
Du är en ansvarstagande person med god känsla för service och som trivs i en roll där du är företagets supportfunktion och kontaktperson inom ditt område. Då vi är på god väg att digitalisera vår HR-avdelning söker vi dig som vill bidra i det arbetet. Du bör därför ha lätt för att förstå och hantera olika typer av IT- system samt drivas av att utveckla och effektivisera arbetssätt. Vi ser att du är en självgående person som gillar ordning och reda och har sinne för detaljer.  

Är du den vi söker?
I denna rekrytering samarbetar vi med Accountor. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Katarina Brygiewicz på 010-1613875. Vi ser fram emot din ansökan, gärna så snart som möjligt, då urvalet sker löpande.

Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi mer än 300 anställda på nio orter och vi är alla drivna av vår passion för att skapa resultat och strävan efter att nå framgång tillsammans med våra kunder. Vårt uppdrag är att hjälpa våra kunder att dra fördelar av digitaliseringen kring deras redovisning, lön och HR för att deras verksamhet ska utvecklas, växa och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor, bryr oss om varandra och vågar visa känslor. Med vår idé kring ledarskap utvecklar vi inte bara våra kunder utan också oss själva.

Welcome to Accountor - We create flow

 


Löneadmin RR