Ledigt jobb som receptionist hos olika kunder i Stockholm!

Vill du ge god service och vara ett företags ansikte utåt? Vill du knyta värdefulla kontakter hos företag i hela Stockholmsområdet? Då är det dig vi söker! Som ambulerande receptionist på heltid hos Manpower kommer du jobba hos ett stort antal företag inom många spännande branscher. Kundbemötande, telefon och service kommer vara dina främsta verktyg och vi kan garantera dig en erfarenhet du inte vill missa!

Placering: 
Stockholms län, Stockholm
Bransch: 
Kontor, Administration, Manpower Talent
Antal tjänster: 
5

 

Var kommer jag att jobba?

 

Att arbeta som ambulerande receptionist innebär att du jobbar hos ett flertal olika företag inom olika branscher så som bland annat: modeindustrin, bank & finans, IT- och telekombranschen, statlig myndighet. Det kan vara både större internationella företag med stora möjligheter likväl som mindre företag med familjär stämning. Detta är en chans för dig att knyta värdefulla kontakter hos företag i hela Stockholmsområdet för att få med dig!

 

Vad innebär det att arbeta som receptionist?

 

Som ambulerande receptionist är du en otroligt viktig tillgång för företagen när de behöver extra förstärkning. Du kommer fungera som spindeln i nätet och vara ansiktet utåt! Receptionen är en viktig knytpunkt dit alla i företaget någon gång vänder sig för att få hjälp. Som kund och besökare är det här man får det första intrycket av företaget och som receptionist bidrar du till att ge en positiv bild och upplevelse. Tjänsten innebär en heltidsanställning hos Manpower med start omgående. Du kommer att jobba hos flera olika företag med varierad uppdragslängd, allt från en dag till max en vecka åt gången hos samma företag. Du kan bli bokad på uppdrag med kort varsel. Arbetstiden är förlagd under vardagar på kontorstider och du jobbar i hela Stockholmsområdet.
 

Vad är arbetsuppgifterna?

 

• Ta emot besökare
• Hantera inkommande och utgående post samt hantera växeln
• Ansvara för att det är rent och snyggt vid allmänna utrymmen såsom kök, konferensrum.
• Bokningar av mötesrum, lunchbeställningar, beställning av kontorsmaterial
• Enklare administration såsom scanning av fakturor, passerkortshantering

 

Vad måste jag kunna innan jag börjar som receptionist?

 

• Vi söker dig som nyligen avslutat dina gymnasiestudier, alternativt högskolestudier, och vill ta ett kliv ut i arbetslivet
• Vi ser att du har tidigare erfarenhet inom serviceyrket
• Du ser, precis som vi, långsiktigt på denna tjänst och kan se dig själv i denna roll i minst 1 år
• Flytande svenska i tal och skrift samt god engelska
• Du bor med tillgång till goda kommunikationer och kan lätt ta dig till olika företag i Stockholmsområdet

 

Vilka personliga egenskaper är viktiga?

 

Som person är du pigg, glad och alert. Du tycker om att träffa människor och att ha varierande arbetsuppgifter. För att trivas i rollen är det viktigt att du är flexibel och ser detta som en möjlighet att knyta nya kontakter samt skaffa dig bred erfarenhet inför framtiden. Du trivs när det händer nya saker och när den ena dagen inte är den andra lik!

 

Hur söker jag jobbet?

Det är lätt! Klicka på ansökningsknappen. Registrera ditt CV via www.manpower.se. Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. När du sökt kommer du få ett antal frågor skickade till dig på mail men kommer också finnas tillgängliga på din profil på Manpowers hemsida. Svara på dessa för att vara aktuell för jobbet.

 

Har du frågor kring tjänsten?

1. Få snabbast svar genom att läsa vår Frågor och svar

2. Jag kan också nås på telefon 08-452 33 22

3. Slipp telefonkön och få svar snabbt genom att maila mig på helena.borjesson@manpower.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vad händer när jag skickat in min ansökan?

Vi läser igenom ansökningar löpande. Du kan enkelt se om din ansökan kommit in genom se om annonsen finns under Ansökningar på Min Sida.

Gilla oss på Facebook!