Du är redan registrerad hos oss. Logga in här: Min profil.
Information
Ditt Facebookkonto delar inte del information som krävs för att skapa ett konto. Använd våra andra alternativ LinkedIn eller Email för att skapa konto.
På Manpower.se, en av Sveriges största jobbsajter, kan du söka lediga jobb som handledare. Kanske är det vi som har ditt nästa drömjobb? Vare sig du vill bli en av våra fantastiska medarbetare eller rekryterad till någon av våra kunder, söker heltidsjobb eller extrajobb som student, så är du välkommen att registrera ditt CV hos oss.
Arbetsuppgifter Handledare är framför allt ett socialt jobb där du jobbar med människor och deras plats i samhället. Som handledare kan du välja att jobba på skolor med elever som har viss inlärningsproblematik; du kan också jobba som ungdomshandledare för ensamkommande flyktingbarn eller handledare för dagliga verksamheter för personer med utvecklingsstörning. Detta gör att dina arbetsuppgifter kommer att variera beroende på vilken miljö du väljer att arbeta i. Dina viktigaste sysslor kan sägas vara planering av aktiviteter och mål för att ungdomarna ska vara stimulerade och känna sig inkluderade i samhället, samt kommunikation mellan olika institutioner och de individer du handleder. Du kan välja mellan att vara ansvarig för antingen grupper eller individer och planerar ditt arbete utifrån de behov du ser.
Kvalifikationer Förutom att du ska ha en relevant utbildning som socionom, fritidspedagog, lärare, beteendevetare eller liknande, är också din personlighet en lika viktig del av din yrkesroll.
Du bör vara trygg, stabil, bestämd, och ha ett genuint intresse av de personer du kommer att jobba med. Det är också viktigt att behålla ett jämt humör, oavsett vad som händer och att alltid vara en person som dina ungdomar kan lita på.
Fysiologiska enheten tillhör verksamhetsområdet Bild och Funktionsmedicin. Enheten har verksamhet inom områdena klinisk fysiologi, klinisk neurofysiologi och nuklearmedicin. Fysiologiska enheten har för närvarande 37 medarbetare, varav 19 biomedicinska analytiker och det utförs cirka 20 000 undersökningar per år på enheten.
Att jobba hos oss innebär ett spännande och utvecklande arbete i samarbete med engagerade kollegor. Med patienten i fokus ger vi en effektiv vård med kunskap, kvalitet och känsla.
Välkommen in med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER Som biomedicinsk analytiker på fysiologiska enheten kommer du att utföra olika typer av patientundersökningar som exempelvis:
• myocardscintigrafi, skelettscintigrafi och lungscintigrafi, inom nuklearmedicin • ultraljud hjärta och kärl, EKG, arbets-EKG och spirometri, inom klinisk fysiologi • EEG och neurografier, inom klinisk neurofysiologi.
Hos oss får du:
• rotera mellan de olika områdena vilket innebär en variation av spännande och utvecklande arbetsuppgifter • en individuell introduktion i arbetet och möjlighet till kompetensutveckling • ingå i ett team med kompetenta och engagerade kollegor.
Läs mer om våra olika förmåner på Region Gävleborgs hemsida! https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/region-gavleborg-som-arbetsgivare/Formaner/
KVALIFIKATIONER Som person har du lätt för att ändra ditt synsätt och anpassa dig till förändrade omständigheter. I stressade situationer har du förmågan att hålla dig lugn och fokusera på rätt saker. Då arbetet innebär nära samarbete med kollegor bör du vara lyhörd och kunna kommunicera väl. Du kan även ta ansvar för dina arbetsuppgifter samt strukturera och planera ditt arbeta på ett effektivt sätt.
I rollen ska du: • vara legitimerad biomedicinsk analytiker, gärna med inriktning klinisk fysiologi • ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har några års erfarenhet av yrket.
Vi har även möjlighet att ta emot dig som är ny i yrket, hos oss får du en gedigen introduktion med stöd från skickliga handledare.
Vänligen ansök så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.
ÖVRIGT Region Gävleborg är en proaktiv samhällsaktör med erfarenheter som sträcker sig över 150 år. Vi bidrar till att skapa välfärd och livskraft för våra invånare och sätter deras bästa i fokus genom vår historia, vår framtidstro och dagens arbete. Med cirka 7 500 medarbetare är vi regionens största arbetsgivare som driver samhällsutvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vår värdegrund är professionalism och ansvar, respekt och ödmjukhet samt öppenhet och ärlighet.
Vi vill ge människor goda förutsättningar för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att erbjuda högkvalificerad kompetens inom hälso- och sjukvård, regiontrafik, kulturutveckling, folkbildning och regional utveckling ökar vi attraktionskraften för vår region. Det gör oss till en modern och livskraftig aktör som är under ständig utveckling och som visar på en stark framtidstro.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!
Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!
Arbetsmarknad & stöd består av 140 medarbetare som arbetar med arbetsmarknadsinsatser och andra stödjande insatser, samt handläggning av ekonomiskt bistånd med målet att våra kunder ska komma i egen försörjning. Vill du göra skillnad? Brinner du för att se människor växa? Vill du arbeta för att människor ska nå utveckling, stabilitet och egenförsörjning? Då kan detta vara din nästa utmaning! Vi söker nu ett antal försörjningsstödshandläggare till Arbetsmarknad & stöd. Kom och gör Gävle bättre med oss!
ARBETSUPPGIFTER Som försörjningsstödshandläggare är ditt uppdrag att handlägga ansökningar om ekonomiskt bistånd. Du fattar självständigt beslut om ekonomiskt bistånd genom att tillämpa lagstiftningen på ett korrekt och rättssäkert sätt. Arbetet innebär att göra kvalificerade utredningar och analyser av underlag. En viktig del i ditt arbete är att ge service till de kunder du kommer i kontakt med. Du möter kunder både fysiskt och via telefon och det är där viktigt med ett serviceinriktat och gott bemötande. Arbetsuppgifterna är till stor del administrativa, vilket bland annat innebär löpande dokumentation samt beräkningar och utbetalningar av bistånd. Periodvis håller arbetet ett högt tempo, vilket innebär att du behöver trivas med att hantera många arbetsuppgifter samtidigt och ha förmåga att prioritera.
Som försörjningsstödshandläggare ingår du i ett team som planerar och fördelar arbetet. Ni arbetar aktivt med att utveckla era kunskaper och dela med er av era erfarenheter. Som nyanställd får du en introduktionsutbildning och stöd av handledare.
KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant akademisk examen inom det sociala, samhällsvetenskapliga, ekonomiska eller juridiska området.
Du har förmåga att skapa förtroende hos enskilda och samverkanspartners. Du har mycket god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team för att nå gemensamma mål. Du agerar på eget initiativ och tar ansvar för att leverera resultat med hög kvalitet. Du har ett systematiskt arbetssätt med en god förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du förstår och kan analysera komplexa frågor. Du kommunicerar klart, tydligt och strukturerat, både i skrift och tal. Du är handlingskraftig, verkställer planer och uppnår resultat med hög kvalitet. Du är lösningsfokuserad och ser möjligheter snarare än problem.
Det är starkt meriterande om du har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkat individer, gärna på en myndighet. B-körkort är meriterande.
ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Om du blir inbjuden till en intervju för en tjänst hos oss i Gävle kommun ska du uppvisa giltig identitetshandling där medborgarskap kan utläsas. Om du är tredjelandsmedborgare uppvisar du giltigt arbets- och uppehållstillstånd, LMA-kort eller kopia av Migrationsverkets mottagna ansökan om förlängt uppehållstillstånd. Behöver du ett personbevis? Beställ via www.skatteverket.se
Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.
Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom matchningstjänsterna Stöd och Matchning (STOM) och Rusta och Matcha (ROM). Våra tjänster syftar till att skapa bättre förutsättningar för våra deltagare. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.
.
Sommarvikarier med extra allt!
Vi söker nu handledare till sommaren i Gävle inom Stöd och Matchning!
Drivs du av att arbeta med människor och hjälpa dem nå en sysselsättning? Vill du ha ett meningsfullt arbete och göra samhällsnytta? Då har du hittat rätt! Varmt välkommen till Irisgänget som erbjuder dig inkludering, mångfald, utvecklingsmöjligheter och arbetsglädje!
Dina arbetsuppgifter Vi söker nu sommarvikarier med eventuellt förlängning efter sommaren som handledare till uppdraget Stöd och Matchning (STOM) till vår verksamhet i Gävle. Uppdraget syftar till att matcha arbetssökande med målet att nå en sysselsättning såsom arbete eller utbildning. Det handlar om att göra deltagaren matchningsbar genom kreativa metoder.
Detta gör du med stöd av våra interna processer, verktyg och metoder tillsammans med vårt externa nätverk av handledare och coacher. Du kommer arbeta tvärfunktionellt och samarbeta med kollegor även i andra uppdrag. Du kommer att arbeta mot en bred målgrupp bestående av personer som i varierande grad står utanför arbetsmarknaden, exempelvis nyanlända och personer med olika funktionsvariationer m.fl. Som handledare ansvarar du för det löpande arbetet med deltagarna.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: - Dagligt arbete med deltagare i tjänsten i syfte att uppnå uppsatta mål - Matchning av deltagare mot sysselsättning (arbete eller utbildning) - Nätverkande med lokala samarbetspartners och företagskontakter - Uppföljning och utvärdering av deltagare - Administration
Din profil Vi söker dig som uppfyller något av följande kravprofiler (studier behöver verifieras med intyg):
Alternativ 1: - minst två års arbetslivserfarenhet av att arbeta med handledning/ coachning/ vägledning av arbetssökanden. - akademisk utbildning med 120 högskolepoäng eller motsvarande poäng från yrkeshögskola inom exempelvis beteendevetenskap, personalarbete, studie- och yrkesvägledning, arbetslivspsykologi, socialt arbete, företagsekonomi eller liknande.
Alternativ 2: - minst tre års arbetslivserfarenhet av att arbeta med handledning/ coachning/ vägledning av arbetssökanden. - minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Personliga egenskaper Du kommunicerar väl på svenska och engelska samt har god datorvana. Vidare bör du tycka om att nätverka och bygga lokala relationer och samarbeten. Du är också en person som uppskattar ordning och reda och som är duktig på att sköta daglig administration kring det dagliga arbetet. Du är en person som ser möjligheter, har god pedagogisk förmåga och gillar en omväxlande vardag. Du behöver vara lyhörd och in lyssnande utifrån deltagarens behov. Uppdraget är resultatbaserat och därför bör du också vara en målinriktad person.
Sammanfattningsvis behöver du trivas i att kombinera ett förhållningssätt som varvar mellan lyhördhet och prestation utifrån befintliga målsättningar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.
Meriterande Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från arbete hos någon av våra branschkollegor, kommunala motsvarigheter alternativt att du har arbetat hos arbetsförmedlingen. Det är också meriterande om du har god kännedom om den lokala och regionala arbetsmarknaden i området. Flerspråkighet såsom arabiska eller somaliska är meriterande. Körkort *B* samt tillgång till egen bil är meriterande.
Vi erbjuder Vi erbjuder en spännande och utvecklande vikariat inom en ledande utbildningskoncern. Vi arbetar över bolagsgränserna för att gemensamt utbyta kunskap och driva utvecklingen framåt. Vi har kollektivavtal och vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten.
Ytterligare information Sommarvikariaten är visstidsreglerade till 2021-06-14—2021-08-17. Då Iris befinner sig i en expansiv period kan det bli aktuellt med förlängning efter den 2021-08-17.
OBS - innan anställning påbörjas kommer du behöva verifiera din kompetens genom vidimerade utbildnings- och anställningsintyg.
Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag! Sista ansökningsdag är 2021-05-01.
För frågor kring tjänsten, kontakta Leveranschef Per Lundgren på 076-539 90 43 eller Samordnare Öyvind Reldén på 026-200 09 33. För frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta HR-avdelningen på iris.rekrytering@iris.se.
På Cura Nord brinner vi för att hjälpa människor! Cura Nord är ett auktoriserat bemanningsföretag med inrikting mot socionomer och deras arbetsmarknad. Vår vision är att det alltid ska finnas den bästa kompetensen i organisationer som hjälper människor. Därför söker vi socionomkonsulter som vill bidra med gedigen kompetens och erfarenhet för att hjälpa människor i behov. Är du engagerad, självgående och trygg i din yrkesroll? Just nu söker vi socionomer som vill arbeta med framtida uppdrag inom: Barn och unga LSS Vuxna/missbruk Ekonomiskt bistånd/försörjningsstöd Familjerätt 1:e socialsekreterare och enhetschefer
Just nu söker vi också specifikt dig med kompetens inom: Våld i nära relation Familjehem
Kvalifikationer Du har en Socionomexamen och minst 3 års erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete och myndighetsutövning Du behärskar olika system ex. procapita, reserva, pulsen combine Du behärskar svenska språket mycket väl i både tal och skrift Du som person är trygg, driven, engagerad och brinner för att hjälpa människor Det är meriterande om du har körkort och tillgång till egen bil.
Vad kan vi ge dig? Som konsult hos oss på Cura Nord får du ett personligt bemötande och vi vill lära känna dig för att på bästa sätt matcha uppdrag baserat på din kompetensprofil, drivkraft och geografiska preferens. Trygga anställningsvillkor Konkurrenskraftig lön Kompetensutvecklingsbidrag Professionell handledning av legitimerad psykolog eller erfarna ärendehandledare Två dedikerade konsultchefer som kommer göra allt för att stötta dig i ditt liv, arbetsliv och utveckling Ett mindre bemanningsföretag med stort hjärta och hög kvalitetsnivå
Behovet av din kompetens inom detta område är värdefull. Registrera din ansökan på vår hemsida redan idag, där kan du också se aktuella uppdrag! Vid frågor ring 090- 34 00 140 Tillsammans kan vi hjälpa fler människor i behov! Med vänlig hälsning, Lina & Joakim
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!
Utbildning Gävle ansvarar för förskola, grundskola, gymnasieskola och särskola. Vi arbetar för att alla barn och elever ska utmanas och klara sin utbildning. Hos oss får du vara med och utveckla bästa möjliga förutsättningar för lärande. Tillsammans gör vi så att Gävles barn och elever når sina mål.
Vill du utbilda dig till lärare? Vill du finansiera din lärarutbildning genom att arbeta hos oss? Gävle kommun samarbetar med Högskolan Dalarna för att ge dig möjlighet att ta lärarexamen samtidigt som du arbetar.
Du som vill bli lärare - nu har du en unik möjlighet att kombinera dina studier med arbete. Genom ett samarbete mellan Gävle kommun och Högskolan Dalarna kan du som vill bli lärare få en möjlighet att kombinera dina studier med arbete. Genom att studera och arbeta samtidigt kan du finansiera din lärarutbildning utan att behöva ta lån. Du får genom detta en gedigen utbildning som tack vare kombinationen av teori och praktiskt arbete ger dig en bra start på en lyckad karriär inom läraryrket!
ARBETSUPPGIFTER Högskolestudier, 75 procent studietakt. Programmet vänder sig till dig som arbetar eller vill arbeta som lärare i grundskolans förskoleklass och årskurs 1-3. Utbildningen innehåller ämnes- och ämnesdidaktiska studier i svenska, matematik, engelska, samhällsorienterande ämnen, naturorienterande ämnen och teknik.
Arbete, 50 procent. Du arbetar som lärare på 50% i en skola samtidigt som du studerar på 75%. Det kan mycket väl innebära en del hårt arbete, men eftersom arbetet och studierna integreras kommer synergieffekterna snabbt ge dig ett försprång. Du undervisar på egen hand som lärare och blir samtidigt handledd av erfarna lärare. Därmed har du en bra möjlighet att utvecklas genom eget ansvar och feedback.
• 50 procent arbete i Gävle Kommun • Ferieanställning med årsvis förlängning hos Gävle Kommun • Minst 18 000 kr i lön • Du kan söka studiestöd från CSN
Efter examination. När du avslutat dina studier och tar examen så kan du ansöka om lärarlegitimation från Skolverket. Du kommer att ha fått erfarenhet i och med arbetet på Gävle Kommun och i kombination med legitimationen blir du en attraktiv kandidat med god chans till att få en lärartjänst hos oss.
KVALIFIKATIONER En förutsättning för att få en av dessa anställningar är att du blir antagen till Grundlärarprogrammet F-3 vid Högskolan i Dalarna. Du ska också kunna uppvisa ett aktuellt utdrag ur belastningsregister från polisen för arbete inom skola eller förskola. Detta beställer du via Polisens hemsida. Gör din beställning så snart som möjligt då det kan ta upp till 14 dagar innan du får det hem i brevlådan. För oss är det mycket viktigt att du har förmåga att uttrycka dig väl i det svenska språket i såväl tal som skrift och vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av arbete i skola eller förskola.
För att klara uppdraget på ett bra sätt så behöver du vara en person som har förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du har ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete med andra och uppmärksammar och belönar andras bidrag till arbetet. Eftersom du kommer att kombinera arbete med studier under lång tid så behöver du också ha förmågan att se vad som behöver prioriteras, är effektiv och använder dina resurser för att på bästa sätt nå resultat i arbete och studier. Du har lätt för att sätta upp mål, följa upp och avsluta aktiviteter. Du har en öppen dialog med handledare, chef och programansvarig vid Högskolan Dalarna för att på bästa sätt få arbete och studier att gå ihop.
Eftersom du i framtiden kommer att leda en klass med elever så ser vi det som meriterande om du redan nu har förmågan att leda och motivera elever och får dem att trivas och må bra. Du är strukturerad och planerar ditt arbete väl och är bra på att skapa en öppen dialog och anpassar ditt språk utifrån situation. Du har en god förmåga att få elever att känna tillhörighet och att vara inkluderade.
För att bli antagen till denna kombination av arbete och utbildning måste du uppfylla kraven både för anställning och studier. Kraven är därmed att du blir antagen till utbildningen och att du har de personliga egenskaper som är viktiga i rollen som lärare och som anställd i Gävle kommun. Självklart brinner du för att utbilda våra elever, arbetar enligt Gävle Kommuns värdegrund och har en förmåga att reflektera över det egna lärandet.
VIKTIGT! Tänk på att du ska ansöka både till Gävle kommun och till Högskolan Dalarna. Ansökan till grundlärarprogrammet F-3 arbetsintegrerad lärarutbildning sker via antagning.se. Ansökningstiden till utbildningen är redan öppen och stänger 15 mars. Sök till Högskolan Dalarnas utbildning innan dess!
Varmt välkommen med dina ansökningar! Kontakta någon av oss vid frågor och funderingar.
ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Om jobbet SBA international AB söker till sin verksamhet handledare och jobbcoach till tjänsterna kundval—Stöd och matchning, kontor i Gävle SBA international AB är ett etablerat bolag där det är högt i tak och där kreativiteten och nytänkandet välkomnas. Med stabil värdegrund vägleder vi i alla lägen. Vi söker ständigt efter nya duktiga medarbetare som delar våra värderingar och kan komplettera vår organisation.
Handledarens arbetsuppgifter Som handledare matchar du individen ut i jobb eller studier. Arbetet innebär mycket kontakt med arbetsgivare och utbildningsanordnare. Utöver fokus på matchning jobbar du också målinriktat tillsammans med deltagaren och anpassar insatsen efter en bred målgrupp, vilken du träffar både i grupp och enskilt för att ge och förbättra jobb sökarverktyg genom kunskap, motivation och inspiration. Anordnade av praktik, studiebesök och events gör dagarna extra roliga. Framför allt bidrar du till ständig utveckling hos människor och till samhället i stort.
Kartläggning och identifiering av individuella behov och förutsättningar Målsättning, planering och uppföljning av jobbinriktade aktiviteter Professionell skrivning av individ anpassade CV och personligt brev Stärka deltagarens färdigheter i att söka och hitta jobb Matcha deltagaren mot arbete och marknadsföra hennes kompetens för arbetsgivare Rekvirera och anskaffa arbetspraktik Dokumentera och rapportera genomförda aktiviteter
.Dokumentera och rapportera genomförda aktiviteter
Formella kompetenskrav för en handledare: Alternativ 1 Du har minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.
Alternativ 2 Du har ett års eftergymnasial utbildning och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden: - Arbetsledning med personalansvar - Rekrytering - Omställningsarbete för arbetssökande - Studie- och yrkesvägledning - Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration) - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor - Arbete med social- och gruppsykologi - Karriärvägledning
Rekrytering sker löpande, så vid intresse tveka inte att skicka in din ansökan CV omgående , motivera gärna med några rader om vad du kan bidra med din kompetens till vår verksamhet. Tillträde, enligt överenskommelse!
Ansökan sker enbart via e-spot till: sbaab.24@gmail.com
Omfattning 100 % 50% eller timanställd
Tjänstgöringsort Gävle Kontaktperson VD:Chirzad Barakat Mail: sbaab.24@gmail.com Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Visstidsbemanningen är en del av HR-avdelningen och ansvarar för att täcka det kortsiktiga behovet av personal för alla verksamheter inom Region Gävleborg. Inom Hälso- och sjukvården arbetar vi tillsammans utifrån patientperspektivet med målbilden "Vårt gemensamma ansvar för vår gemensamma patient" så att alla vi möter ska känna sig trygga och få vård med hög kvalitét. Som timvikarie hos oss är möjligheterna många och det är här din karriär inom sjukvården kan ta fart. Välkommen!
ARBETSUPPGIFTER Arbetet som medicinsk sekreterare är omväxlande, meningsfullt och lärorikt. Du som är under utbildning har nu möjlighet att sommarvikariera som medicinsk sekreterare.
Som medicinsk sekreterare kommer du bland annat att arbeta med
• vårddokumentation • registrering i vårdsystem • remisshantering • posthantering och scanning.
Arbetsuppgifterna kan variera beroende på vilken enhet du arbetar inom.
KVALIFIKATIONER För att vara framgångsrik i rollen som medicinsk sekreterare behöver du vara kommunikativ, lyhörd och bra på att arbeta tillsammans med andra. Du kan anpassa dig till nya situationer, ändra synsätt och se möjligheter i förändringar. Vidare är du uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt har vilja och förmåga att hjälpa andra.
I rollen som medicinsk sekreterare är du
• under utbildning till medicinsk sekreterare och har klarat minst en termin samt LIA
Det är meriterande om du är färdigutbildad medicinsk sekreterare. Vi ställer krav på din tillgänglighet och ser gärna att du kan arbeta upp till 100% under månaderna juni-augusti.
Då vi eftersträvar en snabb rekryteringsprocess ber vi dig att bifoga betyg och arbetsgivarintyg från tidigare arbeten inom vården i din ansökan. Förbered också två vidtalade referenser till en eventuell intervju. Skriv gärna i din ansökan vart du haft LIA och vem du haft som handledare. Ange eventuell önskad placering gällande avdelning/hälsocentral och ort i din ansökan.
Eftersom urval och intervjuer kommer att ske löpande efter årsskiftet rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt!
ÖVRIGT Region Gävleborg är en proaktiv samhällsaktör med erfarenheter som sträcker sig över 150 år. Vi bidrar till att skapa välfärd och livskraft för våra invånare och sätter deras bästa i fokus genom vår historia, vår framtidstro och dagens arbete. Vår värdegrund är professionalism och ansvar, respekt och ödmjukhet samt öppenhet och ärlighet.
Vi erbjuder hög kvalificerad kompetens inom hälso- och sjukvård, regiontrafik, kulturutveckling, folkbildning och regional utveckling som tillsammans ökar attraktionskraften för vår region.
Vi ger människor goda förutsättningar för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Det gör oss till en modern och livskraftig aktör som är under ständig utveckling och som visar på en stark framtidstro.
Med cirka 6 650 medarbetare är vi regionens största arbetsgivare som driver samhällsutvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Visstidsbemanningen är en del av HR-avdelningen och ansvarar för att täcka det kortsiktiga behovet av personal för alla verksamheter inom Region Gävleborg. Inom Hälso- och sjukvården arbetar vi tillsammans utifrån patientperspektivet med målbilden "Vårt gemensamma ansvar för vår gemensamma patient" så att alla vi möter ska känna sig trygga och få vård med hög kvalitét.
Som timvikarie hos oss är möjligheterna många och det är här din karriär inom sjukvården kan ta fart. Hos oss kan du arbeta på olika vårdenheter och utöka din kompetens inom enheternas olika specialist-områden. Välkommen!
ARBETSUPPGIFTER Arbetet som undersköterska hos oss är omväxlande, spännande och lärorikt. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken avdelning, mottagning eller hälsocentral du arbetar på. Eftersom vi vårdar mycket svårt sjuka patienter kan arbetet upplevas utmanade både psykiskt och fysiskt. Vi ställer krav på din tillgänglighet och du behöver vara öppen för arbete under dygnets alla timmar, veckans alla dagar.
Som undersköterska inom akutsjukvård får du bland annat utföra arbetsuppgifter som • att ta vitala parametrar • följa hygienrutiner • såromläggningar • venprovtagning • dokumentation.
Som undersköterska inom psykiatri får du bland annat utföra arbetsuppgifter som • att ta vitala parametrar • motivationssamtal • inskrivningar • läkarsamtal.
Hos oss får du • goda möjligheter till att utvecklas som undersköterska/skötare och utöka din kompetens • ett omväxlande arbete som innefattar omvårdnad riktad mot individuella behov • ingå i vårdlag och arbeta tillsammans för vår gemensamma patient.
KVALIFIKATIONER I rollen som undersköterska hos oss behöver du vara stabil och behålla kontroll i akuta situationer. Du kan snabbt ändra synsätt och förhålla dig till ändrade omständigheter. Vidare är du kommunikativ, lyhörd och bra på att arbeta tillsammans med andra. Med intresse, vilja och förmåga är du tillmötesgående och hjälper gärna till.
Dessutom är du trygg i din yrkesroll och arbetar med stort fokus på basal och säker vård. Du har ett etiskt förhållningssätt och förmedlar trygghet i osäkra situationer.
I rollen som undersköterska har du • avslutad utbildning från gymnasiets vård- och omsorgsprogram alternativt klarat termin tre under utbildning till sjuksköterska eller läkare • goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift • goda datorkunskaper då dokumentation sker digitalt
Det är starkt meriterande om du har läst inriktning akutsjukvård eller psykiatri. Vi ser gärna att du kan arbeta upp till 100% under månaderna juni-augusti.
Då vi eftersträvar en snabb rekryteringsprocess ber vi dig att bifoga betyg och arbetsgivarintyg från tidigare arbeten inom vården i din ansökan. Förbered också två vidtalade referenser till en eventuell intervju. Om du haft praktik inom Region Gävleborg får du gärna skriva vart och vem du haft som handledare i din ansökan.
För arbete som utförs i direkt och regelbunden kontakt med barn krävs uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister innan anställningens start.
Eftersom urval och intervjuer kommer att ske löpande efter årsskiftet rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt!
ÖVRIGT Region Gävleborg är en proaktiv samhällsaktör med erfarenheter som sträcker sig över 150 år. Vi bidrar till att skapa välfärd och livskraft för våra invånare och sätter deras bästa i fokus genom vår historia, vår framtidstro och dagens arbete. Vår värdegrund är professionalism och ansvar, respekt och ödmjukhet samt öppenhet och ärlighet.
Vi erbjuder hög kvalificerad kompetens inom hälso- och sjukvård, regiontrafik, kulturutveckling, folkbildning och regional utveckling som tillsammans ökar attraktionskraften för vår region.
Vi ger människor goda förutsättningar för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Det gör oss till en modern och livskraftig aktör som är under ständig utveckling och som visar på en stark framtidstro.
Med cirka 6 650 medarbetare är vi regionens största arbetsgivare som driver samhällsutvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Attendo Muréngatan är ett nyöppnat vård och omsorgsboende i Gävle. Vi har 102 lägenheter, och har hittills öppnat två våningsplan med 36 lägenheter.
Huset är uppdelat på somatisk och demensvård.
Muréngatan är ett konceptboende med inriktning Sport och Spa samt Kultur och Nöje. Ett plus är om du har sport och kulturintresse, då det speglar den dagliga vardagen för våra boende med stöd av personal. Sportbaren (där det även visas film), är en fin samlingsplats för gemensamma intressen.
Attendo Pukslagarvägen är ett vård och omsorgsboende som byggdes för ca 5år sedan. Vi har 54 lägenheter som är uppdelade på 6st avdelningar. 2st avdelningar är med somatisk vård och 4st avdelningar med demensvård.
Pukslagarvägen är ett konceptboende med inriktning Utevistelse och Trädgård. Personalen stöttar våra boende så att den dagliga vardagen speglar vårt koncept. Pukslagarvägen är beläget i Bomhus med en stor fin trädgård samt växthus, som vi nyttjar dagligen.
Genom våra värderingar kompetens, engagemang och omtanke är vår vision att stärka individen.
Beskrivning av tjänsten
Vi söker nu en Fysioterapeut för en tillsvidare anställning. Tillträdesdatum enligt överenskommelse. Tjänsten är på 100%, och gäller dagtid. I din roll som fysioterapeut på Attendo Muréngatan samt Attendo Pukslagarvägen ansvarar du för att skapa individuella träningsprogram, förflyttning samt funktionsbedömning, utprovning av hjälpmedel och fallprevention.
Utbildning samt handledning av omvårdnadspersonalen ingår även som arbetsuppgift. En fördel är om du är utbildad handledare i förflyttningsteknik.
Förutom att du är legitimerad fysioterapeut är det en extra merit om du har några års erfarenhet av att arbeta inom äldrevård. Flexibilitet och god samarbetsförmåga är personliga egenskaper som värderas högt.
Vi erbjuder dig ett omväxlande och självständigt arbete i ett företag som eftersträvar hög kvalité.
Stämmer denna beskrivning in på dig? Sök redan idag!
Du vill arbeta på en arbetsplats där du tillsammans med ditt team kan göra skillnad och ert engagemang uppskattas. Du trivs med att skapa goda relationer med kunder och vill skapa värde för dem och deras anhöriga. Du skulle beskriva dig själv som en serviceinriktad och ansvarsfull person som brinner för den äldre generationen.
Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 24 000 medarbetare. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation och är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att göra karriär.
Skicka in din ansökan idag, vi går igenom ansökningarna löpande.
Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!
Attendo Muréngatan är ett nyöppnat vård och omsorgsboende i Gävle. Vi har 102 lägenheter, och har hittills öppnat två våningsplan med 36 lägenheter.
Huset är uppdelat på somatisk och demensvård.
Muréngatan är ett konceptboende med inriktning Sport och Spa samt Kultur och Nöje. Ett plus är om du har sport och kulturintresse, då det speglar den dagliga vardagen för våra boende med stöd av personal. Sportbaren (där det även visas film), är en fin samlingsplats för gemensamma intressen.
Attendo Pukslagarvägen är ett vård och omsorgsboende som byggdes för ca 5år sedan. Vi har 54 lägenheter som är uppdelade på 6st avdelningar. 2st avdelningar är med somatisk vård och 4st avdelningar med demensvård.
Pukslagarvägen är ett konceptboende med inriktning Utevistelse och Trädgård. Personalen stöttar våra boende så att den dagliga vardagen speglar vårt koncept. Pukslagarvägen är beläget i Bomhus med en stor fin trädgård samt växthus, som vi nyttjar dagligen.
Genom våra värderingar kompetens, engagemang och omtanke är vår vision att stärka individen.
Beskrivning av tjänsten
Vi söker nu en arbetsterapeut på ett längre vikariat, som kan övergå i en tjänst så småningom. Tillträdesdatum enligt överenskommelse. Vikariatet är på 100%, och gäller dagtid. I din roll som arbetsterapeut på Attendo Muréngatan samt Attendo Pukslagarvägen ansvarar du för utprovning av hjälpmedel, gör förflyttning- och fallriskbedömningar, utbildar samt handleder omvårdnadspersonalen. En fördel är om du är utbildad handledare i förflyttningsteknik.
Förutom att du är legitimerad arbetsterapeut är det en extra merit om du har några års erfarenhet av att arbeta på äldreboende. Flexibilitet och god samarbetsförmåga är personliga egenskaper som värderas högt.
Vi erbjuder dig ett omväxlande och självständigt arbete i ett företag som eftersträvar hög kvalité.
Stämmer denna beskrivning in på dig? Sök redan idag!
Du vill arbeta på en arbetsplats där du tillsammans med ditt team kan göra skillnad och ert engagemang uppskattas. Du trivs med att skapa goda relationer med kunder och vill skapa värde för dem och deras anhöriga. Du skulle beskriva dig själv som en serviceinriktad och ansvarsfull person som brinner för den äldre generationen.
Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 24 000 medarbetare. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation och är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att göra karriär.
Skicka in din ansökan idag, vi går igenom ansökningarna löpande.
Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!