Du är redan registrerad hos oss. Logga in här: Min profil.
Information
Ditt Facebookkonto delar inte del information som krävs för att skapa ett konto. Använd våra andra alternativ LinkedIn eller Email för att skapa konto.
På Manpower.se, en av Sveriges största jobbsajter, kan du söka lediga jobb som undersköterska. Kanske är det vi som har ditt nästa drömjobb? Oavsett om du vill bli en av våra fantastiska medarbetare eller bli rekryterad till någon av våra kunder, om du söker heltidsjobb eller extrajobb som student, så är du välkommen att registrera ditt CV hos oss.
Arbetsbeskrivning:
Som undersköterska assisterar du läkare, sjuksköterskor och patienter på exempelvis mottagningar, vårdavdelningar eller vårdboenden. Arbetsuppgifter som kan förekomma är bland annat provtagning, assisterande vid undersökningar och lättare operationer eller andra medicinska insatser som utförs på delegation av legitimerad personal.
Om du arbetar på vårdboende kan det även ingå personlig omvårdnad, matlagning, städning och tvätt i din arbetsbeskrivning. Förutom att utföra praktiska arbetsuppgifter kan du också komma att dokumentera händelser kring brukare eller patienter i journalsystem samt ha kontakt med anhöriga.
Egenskaper:
I arbetet som undersköterska behöver du kunna arbeta självständigt och ansvarstagande. Du bör vara flexibel, stresstålig och serviceinriktad. Du bör även ha initiativförmåga och en positiv inställning till yrket och andra människor. Erfarenhet är alltid meriterande, men sällan ett absolut krav när du söker jobb som undersköterska.
I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalitet är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt.
Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet.
Akutmottagningen i Karlskrona har en dygnet-runt-verksamhet för akut sjuka och skadade patienter. Vi har omkring 35 000 besök/år fördelat på medicin, kirurgi, ortopedi, infektion, ögon, öron, gyn samt barn. På grund av vakanser men även ett utökat uppdrag söker vi nu sjuksköterskor till akutmottagningen.
ARBETSUPPGIFTER Vi erbjuder dig ett utvecklande och omväxlande arbete med goda möjligheter till kompetensutveckling. Som sjuksköterska på akutmottagningen får du ett varierat och stimulerande arbete. Du bedömer, vårdar och behandlar patienterna under deras vistelse på akutmottagningen, allt ifrån svårt sjuka patienter, olyckor, till att assistera läkare vid mindre ingrepp. Du ingår i ett team tillsammans med läkare, undersköterskor, medicinska sekreterare, kanslister och vårdassistenter.
KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska gärna med några års erfarenhet. Har du erfarenhet från akutsjukvård ses det som meriterande. Du är trygg i din yrkesroll och har såväl intresse som förmåga att möta människor i olika akuta situationer. Arbetets karaktär kräver ett flexibelt förhållningssätt. Du ser vad som behöver göras och agerar därefter med patientens bästa i fokus. Det krävs att du är stresstålig och har förmåga att strukturera och prioritera mellan arbetsuppgifter. Du är en lagspelare som gillar att arbeta i team.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.
ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Undersköterska till Trygg Hemgång Som undersköterska kommer du att vara med att utveckla fortsatt arbete med uppdraget i Trygg Hemgång. Du behöver därför ha tålamod och vara nyfiken. Du kommer att ingå i ett team som består av arbetsterapeut, fysioterapeut, sjuksköterska och biståndshandläggare. Tillsammans arbetar ni för att brukaren ska känna trygghet i samband med hemkomst från sjukhuset. Ni kommer även att ha ett nära samarbete med enhetschefer och ordinarie utförare i hemtjänsten. Du kommer att arbeta med grundläggande vård och omsorg utifrån ett rehabiliterande synsätt med tonvikt på att skapa trygghet för den enskilde. Du ska tillvarata och stimulera den enskildes resurser, och utföra sjukvårdande/rehabiliterande uppgifter efter delegering. Arbetet på Äldreförvaltningen utgår från att den enskilde brukaren är i fokus och är delaktig i sin omsorg.
Kvalifikationer Du är utbildad undersköterska, erfarenhet av rehabilitering och hemtjänst är ett krav. Du har ett lugnt och tryggt bemötande och visar ett stort engagemang för omsorgsarbetet, är initiativrik, lösningsfokuserad och är lyhörd för brukarnas behov och känner en självklar respekt för andra människor. Det är viktigt att du är flexibel i arbetet med att skapa kontinuitet för såväl brukare som i mötet med de anhöriga. Du ska ha en positiv syn och ha förmåga att entusiasmera. Som undersköterska är du lite av ”en spindel i nätet ” i teamet, du ska därför ha förmåga att organisera, kunna ta eget ansvar och vara serviceinriktad. Arbetet kräver förmågan att arbeta så väl självständigt som en del i ett team. Du är självklart med och tar ansvar för att bibehålla och utveckla ett positivt arbetsklimat. Uppdraget kräver att du kan förmedla kunskap både skriftligt och muntligt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och din förmåga att skapa balans och god kommunikation i teamet. Körkort krävs. Det är viktigt att du har datavana och inte är främmande för ny teknik samt har en god fysik då ett av uppdragen bl.a. är att tillsammans i teamet jobba med att förbättra och förenkla arbetsmiljön hos kunderna.
Arbetstid/varaktighet Tillsvidare. Dagtid, heltid. Tillträde 1 april 2021 eller efter överenskommelse.
Kontaktperson Enhetschef Catharina Somehagen, tfn 0455-304522
Fackliga företrädare Ing-Marie Wadefur, tfn 0455-305373 Kristian Nilsson, tfn 0455-305372
Ansökan Skicka din ansökan med meritförteckning, urval och intervjuer sker löpande.
ÖVRIGT Karlskrona kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder. I Karlskrona kommun har vi rökfri arbetstid.
Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Ansökan Sista ansökningsdag är den . Tjänsten söks via Karlskrona kommuns e-rekryteringssystem, se länk nedan.
Hermods grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra gymnasie- och vuxenutbildningar samt yrkeshögskolor hjälper årligen cirka 70 000 studerande och deltagare med utbildning och jobbmatchning.
Hermods är en del av AcadeMedia, norra Europas största utbildningsföretag.
Tjänstens innehåll i huvudsak:
Vår YH-verksamhet i Karlskrona söker en utbildare till yrkeshögskoleutbildningen Specialistundersköterska palliativ vård. Detta är en distansbaserad utbildning för den som i dag arbetar som undersköterska men vill vidareutbilda sig inom palliativ vård. Utbildningen omfattar 210 yrkeshögskolepoäng, vilket motsvarar två års studier på halvtid. Upplägget med deltid och distans innebär att man kan arbeta och studera samtidigt. Vi varvar föreläsningar via vår lärplattform, LIA, dvs lärande i arbete (praktik), självständigt arbete och grupparbeten. samt ett antal fysiska träffar i Karlskrona. Arbetet är flexibelt, självständigt och mycket stimulerande.
Hos oss har du ett helhetsansvar för din utbildning vilket i huvudsak innebär att planera, genomföra och kvalitetssäkra utbildningen. Du har ett nära samarbete med utbildningsledaren som sköter de administrativa delarna.
Formell kompetens:
Högskole- eller yrkeshögskoleutbildning
Vi ser att du som söker har erfarenhet av att driva och leverera utbildningsprojekt med dokumenterat goda resultat och/eller har lämplig utbildning inom vård och omsorg, gärna sjuksköterska eller specialistundersköterska med pedagogisk förmåga och goda kunskaper inom palliativ, geriatrisk och somatisk sjukvård eller som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Erfarenhet av distansutbildning/e-learning är meriterande.
Du har ett stort engagemang för människor och utbildning. För att trivas i rollen behöver du vara resultat- och samarbetsorienterad och du har ett affärsmässigt tänk i det du gör. Stark ansvarskänsla och god administrativ förmåga är nödvändiga egenskaper samtidigt som du obehindrat behöver kunna prioritera och fatta beslut. Flexibilitet, gott bemötande och ett lösningsorienterat fokus är också värdefulla egenskaper.
Naturligtvis delar du vår värdegrund: Vi bryr oss om, vi är nyskapande och vi skapar resultat.
Tidigare erfarenhet inom yrkeshögskolan och distansutbildning är starkt meriterande i syfte att snabbt kunna sätta sig in i arbetet.
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning till en början deltid, 60%, men kommer att övergå till heltid. 6 månaders provanställning tillämpas.
Tillträdesdag 1 juni..
Placeringsort Karlskrona.
Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega Utbildningsföretag/Tjänsteförbunden och fackförbunden Unionen/SI.
Hermods strävar efter mångfald där våra medarbetares och studerandes olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar verksamheten.
Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Skicka därför din ansökan redan idag, dock senast den 30 april! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sök tjänsten via länken nedan. Vi tar inte emot ansökan via e-post.
Eventuella frågor besvaras av utbildningschef Solveig Ohlsson via e-post solveig.ohlsson@hermods.se, skriv "Utbildare" i ämnesråden.
I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalité är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt.
Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet.
Vi har nu börjat det stora arbetet med att forma framtidens hälso- och sjukvård i Blekinge. Under en tio-års period kommer vi att bygga nya lokaler och utveckla arbetssätt och teknik för att kunna möta framtidens behov av vård och omsorg. Det är en spännande utvecklingsresa som du också kommer att få vara en del av.
Hälso- och sjukvården bedriver verksamhet både i Karlshamn och i Karlskrona. I Karlshamn ligger tyngdpunkten på planerad öppenvård, till exempel kirurgi, medicin och ortopedi. I Karlskrona bedrivs resurskrävande verksamhet dygnet runt, till exempel kvalificerad intensivvård och operationsverksamhet.
ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en ny kollega som vill vara med och utveckla och driva vår verksamhet tillsammans med oss. Som undersköterska är du en del av ett operationsteam och kommer iordningställa och assistera operationssjuksköterskan och anestesisjuksköterskan före, under och efter operation. Du assisterar även vid olika former av blockader och bedövningar. Hantering av medicinskteknisk utrustning, förrådshantering och sterilt gods är sådant som också innefattas i dina arbetsuppgifter. Som vår nya kollega välkomnas du av ett arbetslag som präglas av engagemang, nyfikenhet och inte minst värme samt omtanke.
KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska. Meriterande är om du är specialistutbildad undersköterska inom anestesi, operation och intensivvård samt har erfarenhet från operationsavdelning och/eller erfarenhet från akutvårdsavdelning.
Som person är du trygg, flexibel och noggrann. Du har även en vilja att utvecklas och lära dig nytt. Du trivs med att arbeta i team och bidrar gärna till en glädjefylld arbetsmiljö, samarbete och god stämning. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT Tack för att du ansöker via länken i denna annons.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalitet är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt.
Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet.
Rehabiliteringskliniken organiserar Region Blekinges strokeenheter, specialist- och smärtrehabilitering. Vi ger länets invånare tillgång till specialiserad rehabiliteringsmedicinsk vård inom både sluten- och öppenvård. Vi rekryterar nu en kurator till Karlskrona. Är du intresserad av att arbeta som sjukhuskurator och vill arbeta inom sluten- och öppenvård är detta en tjänst för dig!
ARBETSUPPGIFTER Som kurator på rehabiliteringsklinik arbetar du i tvärprofessionella team på specialistnivå både inom vår slutenvård och öppenvård. Patientens rehabilitering syftar till en återgång till vardagen. Som kurator i neuro- och allmänteamen arbetar du tillsammans med sjukgymnast, arbetsterapeut, läkare, sjuksköterska, undersköterska och medicinsk sekreterare samt logoped och neuropsykolog. Teamen arbetare patientcentrerat och rehabiliteringsinsatserna styrs av den rehabiliteringsplan som teamet och patienten skapat tillsammans. Din roll blir att arbeta med psykosociala frågeställningar och psykosocial problematik. Med en helhetssyn på människan utgår du från att fysiska, psykiska och sociala faktorer samverkar och påverkar hälsa och livssituation. Du ger vägledning, information om sociallagstiftning, socialförsäkring och samhällets stöd. Som kurator medverkar du till kontakt med andra vårdgivare, berörda myndigheter och arbetsgivare. De insatser du och teamen erbjuder sker alltid i samråd med patienten.
Vi har en strävan att utvecklas och bli bättre. Strokeprocessen och allmänprocessen, driver vårt rehabiliteringsmedicinska utvecklingsarbete framåt. På rehabiliteringsklinikens ser vi även möjligheter till nya och förbättrade vårdformer. Under 2020 har vi utbildat oss och använder numera digitala patientmöten som ett komplement till fysiska besök på sjukhuset.
Tillsammans med övriga klinikers kuratorer har du tillgång till regelbunden och gemensam handledning.
KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen, gärna med adekvat vidareutbildning. Goda språkkunskaper i svenska är ett krav. Meriterande är erfarenhet av att bedriva självständigt psykosocialt behandlingsarbete inom hälso- och sjukvård. Vi lägger stor vikt vid god samarbetsförmåga, flexibilitet och personlig lämplighet. Förmågan och viljan till att samverka med andra är också viktigt och du ser fördelarna med att arbeta i team.
Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.
ÖVRIGT CV och personligt brev Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalitet är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt.
Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet.
Avdelning 58 i Karlskrona är en vårdavdelning där vi kombinerar vår strokeenhet med vårdplatser för patienter med neurologiska sjukdomar och njursjukdom.
Avdelningen har 16 vårdplatser uppdelade i två team. I team 1 vårdas strokepatienter och patienter med neurologiska sjukdomar. I team 2 vårdas patienter med njursjukdom. Avdelningen ansvarar också för rädda hjärnan-larmen i östra Blekinge.
ARBETSUPPGIFTER Hos oss varierar arbetsuppgifterna från den ena dagen till den andra. Genom teamarbete samarbetar vi med flera andra professioner som till exempel fysioterapeut, arbetsterapeut, kurator, logoped m. fl.
I stroke/neuroteamet vårdas strokepatienter från det akuta omhändertagandet fram tills det är dags för utskrivning eller att flyttas över till någon form av rehabilitering. En sjuksköterska i detta team ansvarar för rädda hjärnan-larmen; hen möter upp ambulansen på röntgen och påbörjar eventuell actilyse-behandling redan där. Vi arbetar aktivt för att korta våra ledtider och för att utveckla vår strokevård på alla områden. Innan du blir ansvarig för rädda hjärnan-larmen ska du känna dig van på avdelningen och ha gått vår egen internutbildning för detta. Vi vårdar även patienter med neurologiska sjukdomar som exempelvis hjärntumörer, MS, ALS, Parkinson, epilepsi, yrsel och huvudvärk.
I njurteamet vårdas patienter som drabbats av njursvikt, patienter som ska göra njurbiopsier, njurtransplanterade patienter, patienter som ska få CDK eller AV-fistel samt de som ska göra angiografier av AV-fistlar. På njursidan kommer en del planerade inläggningar där patienten ibland kan gå hem samma dag.
Vårt arbete bygger på ett personcentrerat förhållningssätt och utgår från en helhetssyn på patienten.
Dagtid, kvällstid (även på helgerna) finns det alltid tre sjuksköterskor i tjänst, nattetid är det två. Naturligtvis är vårdlagen även bemannade med våra duktiga undersköterskor. Vardagar kl 7-15 är någon av våra vårdkoordinatorer på plats och har hand om telefonerna, bokar transporter, bokar undersökningar, förbereder för utskrivningar m.m.
Du får hos oss möjlighet att utvecklas i ditt yrke. All personal får gå strokekompetensutbildning. Vi använder oss av den nya, webbaserade utbildningen, som även ger dig med högskolebehörighet 3 hp. Vi erbjuder olika internutbildningar och vid intresse kan du även få möjlighet att gå olika externa vidareutbildningar som är relevanta för vår verksamhet.
KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Har du tidigare erfarenhet från yrket är det värdefullt för oss men även nyutexaminerade sjuksköterskor är varmt välkomna. Som person är det viktigt att du är lyhörd, öppen och kommunikativ. Du ser och tar tag i saker på eget initiativ. Du har god samarbetsförmåga och bidrar aktivt till en god arbetsmiljö.
Vi kommer att fästa stor vikt vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga.
Urval bland sökande hanteras löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT Bifoga CV och personligt brev Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Äldreförvaltningen söker Planerare/Undersköterska till Lyckeby hemtjänst 1 Är du en positiv person som vill komma in i vårt gäng och arbeta tillsammans i ett team som utvecklar äldreomsorgen varje dag? Vår arbetsplats präglas av strävan efter god kvalité. Vi utvecklar vårt arbete dagligen för att bemöta behoven hos dem vi är till för. Vi är ca 35 medarbetare som ger service och omsorg till kunder som bor i centrala Lyckeby. Vi arbetar i ett team bestående av omvårdnadspersonal, undersköterskor, sjuksköterskor, rehab personal, biståndshandläggare och enhetschefer. Hemtjänsten är en verksamhet i ständig förändring och där du som planerare har en central roll. Arbetsuppgifter Vår hemtjänstgrupp har två ordinarie planerare. Du kommer att arbeta nära enhetschefen och fördela arbetat mellan dig och din kollega. Planeraren arbetar främst med verksamhetsplanering i Life Care vilket innebär att anpassa planeringen efter verksamhetens förutsättningar. Planerare är behjälpliga att sätta bemanningskrav inför nya schemaperioder. Du ska dagligen kunna anpassa personalresurserna utifrån verksamhetens behov och enhetschefens direktiv. Säkerställa att alla kunder har en kontaktpersonal samt upprätta tid för upprättande och uppföljning av genomförandeplaner. Planeraren har också i uppdrag att säkerställa att de insatser kunden är beviljad blir inplanerade i Life Care. Vidare har också planeraren i uppdrag att bemanna verksamheten vid frånvaro. I planerarens administrativa uppdrag innefattas hantering av de olika datorsystem som förvaltningen arbetar med ex. Procapita, Life Care och Phoniro. Tjänsten är en kombination av administrativt arbete och omvårdnadsarbete hemma hos kund, där fördelning mellan arbetsuppgifterna styrs av verksamhetens behov. Vad söker vi? Planeraren är spindeln i nätet i en hemtjänstgrupp. Du är undersköterska med några års dokumenterad erfarenhet av vård och omsorgsarbete och har körkort för bil. Du har god teknisk kompetens och känsla för planering. Du är stresstålig, lösningsfokuserad och kan jobba objektivt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan. Om anställningen Omfattning: heltid. Anställningsform: Vikariat från 2021-03-01 till 2022-01-09. Sista ansökningsdag 2021-02-02. Urval och intervjuer sker löpande. Kontaktpersoner Enhetschef Monika Alriksson, 0455-304566 Övrigt Karlskrona kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder. I Karlskrona kommun har vi rökfri arbetstid. Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Äldreförvaltningen söker Planerare/Undersköterska till Lyckeby hemtjänst 1 Är du en positiv person som vill komma in i vårt gäng och arbeta tillsammans i ett team som utvecklar äldreomsorgen varje dag? Vår arbetsplats präglas av strävan efter god kvalité. Vi utvecklar vårt arbete dagligen för att bemöta behoven hos dem vi är till för. Vi är ca 35 medarbetare som ger service och omsorg till kunder som bor i centrala Lyckeby. Vi arbetar i ett team bestående av omvårdnadspersonal, undersköterskor, sjuksköterskor, rehab personal, biståndshandläggare och enhetschefer. Hemtjänsten är en verksamhet i ständig förändring och där du som planerare har en central roll. Arbetsuppgifter Vår hemtjänstgrupp har två ordinarie planerare. Du kommer att arbeta nära enhetschefen och fördela arbetat mellan dig och din kollega. Planeraren arbetar främst med verksamhetsplanering i Life Care vilket innebär att anpassa planeringen efter verksamhetens förutsättningar. Planerare är behjälpliga att sätta bemanningskrav inför nya schemaperioder. Du ska dagligen kunna anpassa personalresurserna utifrån verksamhetens behov och enhetschefens direktiv. Säkerställa att alla kunder har en kontaktpersonal samt upprätta tid för upprättande och uppföljning av genomförandeplaner. Planeraren har också i uppdrag att säkerställa att de insatser kunden är beviljad blir inplanerade i Life Care. Vidare har också planeraren i uppdrag att bemanna verksamheten vid frånvaro. I planerarens administrativa uppdrag innefattas hantering av de olika datorsystem som förvaltningen arbetar med ex. Procapita, Life Care och Phoniro. Tjänsten är en kombination av administrativt arbete och omvårdnadsarbete hemma hos kund, där fördelning mellan arbetsuppgifterna styrs av verksamhetens behov. Vad söker vi? Planeraren är spindeln i nätet i en hemtjänstgrupp. Du är undersköterska med några års dokumenterad erfarenhet av vård och omsorgsarbete och har körkort för bil. Du har god teknisk kompetens och känsla för planering. Du är stresstålig, lösningsfokuserad och kan jobba objektivt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan. Om anställningen Omfattning: heltid. Anställningsform: Vikariat från 2021-03-01 till 2022-01-09. Sista ansökningsdag 2021-02-02. Urval och intervjuer sker löpande. Kontaktpersoner Enhetschef Monika Alriksson, 0455-304566 Övrigt Karlskrona kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder. I Karlskrona kommun har vi rökfri arbetstid. Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vårt arbete utgår från att den enskilde kunden är i fokus och är delaktig i sina omsorgsbehov. Somundersköterska hos oss är det viktigt att kunna möta den enskilda individens behov och önskemål. Vi är ett team med fokus på kontinuitet, kvalitet och professionellt förhållningssätt. Vi ser fram emot din ansökan!Vi arbetar med påverkansbara scheman och schemat görs utifrån verksamhetens behov.
Uppdrag
Du kommer att arbeta med grundläggande vård och omsorg utifrån ett rehabiliterande synsätt med tonvikt på värdighet och välbefinnande för kunden. Du ger personlig service till kunden och du ger korrekt och vägledande information. Du ska tillvarata och stimulera den enskildes resurser utifrån ett salutogent förhållningssätt, och utföra sjukvårdande uppgifter efter delegering av sjuksköterska.
Kvalifikationer
Utbildad undersköterska med stort engagemang för omsorgsarbetet. Erfarenhet och kunskap av medicinska uppgifter är meriterande. B-körkort är krav. Uppdraget som undersköterska kräver pålitlighet och respekt för människors personliga integritet. Du har ett stort engagemang för omsorgsarbetet, är initiativrik och lyhörd för våra kunders behov. Du ska ha förmåga att utföra den beviljade insatsen till den äldre utifrån hennes/hans individuella förutsättning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, att genomföra det goda mötet med den äldre. Du ska kunna bidra till ett positivt arbetsklimat, vara förändringsbenägen, lyhörd och ha ett gott bemötande mot arbetskamrater och andra professioner. Det är viktigt att du har datorvana och inte är främmande för ny teknik. Vi arbetar med dokumentation och registrering via smartphones.
Om anställningen
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Karlskrona kommun arbetar med heltid som norm och erbjuder därför 100 % i sysselsättningsgrad. Arbetstid på dag och kvällar under vardagar och helger.
Kontaktpersoner
Anne Göransson, enhetschef, 0455-304809
Fackliga företrädare
Karlskronasektionen kommunal, 0455-30 48 80
Ansökan
Skicka din ansökan med meritförteckning omgående då intervju sker löpande
Övrigt Karlskrona kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder. I Karlskrona kommun har vi rökfri arbetstid. Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Därför undanber vi oss allaerbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalitet är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt.
Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet.
Vi har nu börjat det stora arbetet med att forma framtidens hälso- och sjukvård i Blekinge. Under en tio-års period kommer vi att bygga nya lokaler och utveckla arbetssätt och teknik för att kunna möta framtidens behov av vård och omsorg. Det är en spännande utvecklingsresa som du också kommer att få vara en del av.
Blekingesjukhuset ger somatisk vård som kräver specialiserade medicinska och tekniska resurser och kompetens som inte ryms inom primärvården. Vi bedriver verksamhet både i Karlshamn och i Karlskrona. I Karlshamn ligger tyngdpunkten på planerad öppenvård, till exempel kirurgi, medicin och ortopedi. I Karlskrona bedrivs resurskrävande verksamhet dygnet runt, till exempel kvalificerad intensivvård och operationsverksamhet. Idag lever vi allt längre och behoven av vård är ofta mer komplexa än tidigare för den åldrande befolkningen. Multisjuklighet är allt vanligare hos äldre och detta ställer krav på fördjupad kunskap inom geriatrik och om äldres specifika omvårdnadsbehov.
Avdelning 36 tillhör Geriatriska och Palliativmedicinska kliniken och har 16 vårdplatser som fördelas mellan inriktning ortopedi, framför allt höftfrakturer, samt vårdplatser med medicingeriatrisk inriktning. Med hög kompetens, moderna hjälpmedel och evidensbaserade metoder formar vi tillsammans en god vård och omvårdnad för geriatriska patienter. Utgångspunkten är att utifrån ett helhetsperspektiv se till hela patientens hälsotillstånd och livssituation på ett nytänkande sätt och med nya arbetsmetoder. På avdelningen arbetar bland annat geriatriker, sjuksköterskor, undersköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter tillsammans nära patienten. Vi arbetar i team där alla yrkeskategorier ingår för att tillsammans arbeta för patientens bästa. Avdelningen ingår i ett projekt med fokus på Mobil Närvård.
ARBETSUPPGIFTER Som undersköterska på avdelning 36 får du verkligen uppleva meningsfullhet i arbetet. Du arbetar nära patienterna i omvårdnaden tillsammans med teamet och har ett stort ansvar i bedömning och uppföljning av patientens hälsotillstånd. Du deltar i det dagliga avdelningsarbetet men vi vill också att du ska vara delaktig i att utveckla avdelningen för att kunna ge den bästa geriatriska vården för sköra äldre utifrån patientens behov.
Om du har vidareutbildning inom vård av äldre kan vi även erbjuda dig utvecklande arbetsuppgifter utöver detta.
KVALIFIKATIONER Du är professionell och vet varför du vill arbeta just hos oss, anledningarna kan dock vara många. Du är nyfiken och vill utveckla dig själv tillsammans med andra. Som person är du nytänkande och ser utveckling som en självklar del av arbetet. Du är utbildad undersköterska gärna med erfarenhet från akut slutenvård eller äldrevård, kanske är du till och med specialistutbildad inom vård av äldre? Du förstår fördelarna med att samverka i team och förstår att ensam inte är stark.
Vi ser fram emot att lära känna dig!
ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Ekliden söker en kvalitetsansvarig undersköterska Ekliden är ett omvårdnads- och demensboende med 57 lägenheter och här arbetar ca 60 medarbetare. Boendet ligger i promenadvänligt grönområde med villabebyggelse med närhet till varuhus och kollektivtrafik. Uppdrag I uppdraget ingår att tillsammans med enhetschef följa upp och bevaka kvalitetsarbetet i din arbetsgrupp. Det innefattar bland annat uppföljning av riktlinjer och rutiner samt att arbetsgruppen gemensamt arbetar med att uppnå verksamhetens fastställda mål. Som kvalitetsansvarig undersköterska är du en del av arbetsgruppen och arbetar med ordinarie omvårdnadsarbete. Fokus kommer bland annat att läggas vid att utveckla det salutogena förhållningssättet d.v.s. att ta tillvara hyresgästernas förmåga, intressen och individuella förutsättningar. Ett viktigt mål är att våra hyresgäster ska ha det så bra som möjligt och vi sätter alltid hyresgästen i fokus. Vi har de senaste åren arbetat med att utveckla det sociala innehållet och det är ett ständigt utvecklingsarbete ”att ta tillbaka vardagen” och att hyresgästerna själva kan vara med och påverka. Kvalifikationer Undersköterska, företrädesvis med specialistkompetens eller annan meriterande utbildning. Du har erfarenhet och kunskap av medicinska uppgifter och vi ser gärna att du tidigare arbetat som kvalitetsansvarig undersköterska. Vi tror att du som söker: Har ett stort engagemang för omsorgsarbetet, är initiativrik och lyhörd för hyresgästernas behov och känner en självklar respekt för andra människor. Har erfarenhet och stort intresse av att arbeta med ett individuellt och salutogent förhållningssätt utifrån fysiska, psykiska och sociala behov. Kan arbeta i ett dynamiskt arbetslag, är flexibel, förändringsbenägen och lyhörd. Kan bidra till ett positivt arbetsklimat och entusiasmera dina kollegor. Har kompetens att ta emot delegering från PAS och andra professioner i verksamheten. Har förmåga att uttrycka dig väl i svenska språket i tal och skrift. Har god datorkunskap och intresse för de system vi använder oss av i arbetet.
Tjänsterna kan inte sökas av personal som redan idag eller nyligen haft placering på Ekliden. Arbetstid/varaktighet Tillsvidare med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Karlskrona kommun arbetar med Heltid som norm och erbjuder 100 % i sysselsättningsgrad. Provanställning kan komma att tillämpas. Arbetet är förlagt till dagtid, kvällar och helger. Kontaktperson Carina Olsson, enhetschef, 0455-30 39 56 Anna-Hultén, enhetschef, 0455-30 45 30 Fackliga företrädare Kommunal, 0455-30 48 80 Övrigt Karlskrona kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisktillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder. Du som har skyddad identitet och inte kan registrera dig hos en offentlig arbetsgivare. Ta kontakt med rekryterande enhetschefer enligt kontaktuppgifter i annonsen för att lämna in ditt intresse/ansökan. Intervjuer kommer att hållas löpande. Ansökan Du är välkommen med din ansökan och merithandlingar via länken nedan senast den 7 februari 2021. Rekrytering kan komma att ske löpande.
I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalitet är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt.
Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet.
Ortopedkliniken vid Blekingesjukhuset bedriver verksamhet i både Karlshamn och Karlskrona. Den Ortopediska Traumaavdelningen 37 är en av Ortopedklinikens vårdavdelningar och finns på Blekingesjukhuset i Karlskrona. Avdelningen har 20 vårdplatser och vårdar patienter med akuta ortopediska skador. Vi har ett dygnet-runt-intag, så patienter kommer dag som natt. Då många av våra patienter opereras så jobbar vi mycket med pre- och postoperativ vård. Vi har även direktinläggningar för höftfrakturer.
Avdelningen präglas av god arbetsmiljö i en positiv anda med fokus på patientens bästa. På avdelning 37 är vi väldigt måna om varandra och noga med teamkänslan. Avdelningen jobbar kontinuerligt med förändrings- och utvecklingsarbete där du har möjlighet att delta. Vi är en avdelning som jobbar aktivt med studenter, Sjuksköterskeprogrammet, undersköterskeprogram samt Prao från gymnasier och högstadium.
ARBETSUPPGIFTER Som Undersköterska deltar du aktivt i all omvårdnad kring patienten - både allmän och specifik. På avdelningen arbetar vi tätt tillsammans i team. Teamen på avdelningen består av avdelningsläkare, sjuksköterskor, undersköterskor, arbetsterapeuter, sjukgymnaster och sekreterare. På avdelningen finns en koordinatorfunktion dagtid måndag-fredag, som hjälper till att samordna allt kring alla patienter på avdelningen men även utanför avdelningen. Vi arbetar enligt konceptet patientnära vård och arbetar i 4 vårdlag. Vilket betyder att du tillsammans med sjuksköterska ansvar för 5-6 patienter i ditt vårdlag. Vi har på vår avdelning förbättrat rondarbetet genom att införa pulsrond. Genom pulsrond effektiviseras dagens arbete då hela teamet är samlat på morgonen och går igenom patienterna gemensamt. På så sätt är alltid patienten i fokus!
KVALIFIKATIONER Utbildad undersköterska. Erfarenhet av vårdavdelning och ortopediskt kunnande är meriterande. För att trivas hos oss är det viktigt att du har ett empatiskt förhållningssätt och uppskattar samarbete. Du har förmåga att prioritera mellan arbetsuppgifter och kan behålla lugnet i situationer som kräver det.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.
ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Vi söker Dig som har intresse av att arbeta som socionomkonsult för uppdrag hos kommuner runt om i landet. Du måste ha en socionomexamen eller liknande och ha flera års erfarenhet samt spetskompetens inom ett eller flera av nedanstående områden inom socialtjänsten:
* Barn och ungdom * Försörjningsstöd * Vuxen/beroende * Socialpsykiatri * Funktionsnedsättning/LSS * Äldre * Familjerätt/familjehemsvård
Det är viktigt att du är självgående och har förmåga att anpassa dig till nya arbetsmiljöer. Som person vill vi att du har en positiv inställning och en god förmåga att samarbeta både internt och externt med olika aktörer. I arbetet som socionomkonsult förväntar sig våra kunder att du har ett gott handlag med de svenska språket, såväl i tal som i skrift. Flerårig erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten är ett krav för att vara aktuell för arbete som socionomkonsult.
Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter för socialsekreterare/biståndshandläggare så som handläggning och myndighetsutövning inom socialtjänstområdet. Utöver arbetet med klienter kan det ingå att ha kontakt med exempelvis skola, anhöriga, hälso- och sjukvården, familjehem m.m. Du kommer även ha kontakt med andra myndigheter och samverkanspartners som är aktuella inom uppdraget.
Anställning Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning och Rekrytering med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.
Som konsult erbjuds du konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag. Vi erbjuder även: • Introduktion för att du så snabbt som möjligt ska komma in i din roll • Regelbundna utvecklingssamtal med din närmaste chef • Kontinuerlig coachning för att följa hur du når dina uppsatta mål • Inbjudningar till seminarier och konsultträffar • Friskvårdsbidrag
Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan”. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten var vänlig och kontakta kontaktpersonen för respektive annons. På vår hemsida http://vardlanken.se/lediga-jobb/ presenterar vi alla våra lediga uppdrag. Urval och intervjuer sker löpande, vi tar tacksamt emot din ansökan snarast.
Om oss Vårdlänken Bemanning och Rekrytering hyr ut och rekryterar kompetent och kvalificerad personal så som läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, sjukgymnaster, arbetsterapeuter, socionomer samt övrig vård- och omsorgspersonal.
Vi har över 22 års erfarenhet av bemanning inom vård och omsorg. Våra uppdragsgivare är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Det gör oss till helhetsleverantör inom vård- och omsorgsområdet.
Läs mer om oss på vår hemsida www.vardlanken.se. Gå även in och gilla oss på Facebook www.facebook.com/vardlanken
Fixa Assistans AB är ett familjeägt företag som startades år 2001. I företaget finns en lång och bred erfarenhet av att leva med personlig assistans i hemmet vilket ger en unik möjlighet från vår sida att förstå den enskilde brukarens livssituation såväl som den personliga assistentens viktiga yrkesroll. Vi ser det lilla företaget som en fördel. Närheten till våra brukare och assistenter ser vi som självklart och personligt. Vi värdesätter familjekänslan i företaget och värnar om långsiktiga relationer mellan assistent och brukare. För oss är det också viktigt med en låg personalomsättning och att skapa en trygg och säker vi-känsla mellan brukare och assistenter i varje team. Inför sommaren 2021 söker vi allmänt semestervikarier i hela Blekinge, då främst veckorna 26-33 (kan på vissa tjänster vara någon vecka både före och efter) Tjänsterna är schemalagda och varierar mellan 65-90 % och man ska kunna arbeta dag, kväll, helg och hos vissa även natt. Främst söker vi dig som har undersköterskeutbildning eller pågående undersköterskeutbildning eller erfarenhet av arbete med funktionshinder. Vi lägger stor vikt vid personkemin samt personliga egenskaper så tveka inte att söka även om du inte har ovan nämnda utbildning eller erfarenhet. Du får inte ha några fysiska problem eftersom arbetet kan innebära hjälp med förflyttningar. Som person måste du vara ansvarsfull, lyhörd, flexibel, ha ett gott tålamod samt kunna ta egna initiativ. Som personlig assistent måste du ha en bra förmåga att avläsa behov och önskemål. Du måste ha fyllt 18 år för att få arbeta som personlig assistent. I din ansökan vill vi att du beskriver dig själv som person, vilka egenskaper och fritidsintressen du har samt skickar med cv och referenser. Arbetets karaktär kräver att du förstår och talar svenska mycket bra. Körkort är oftast ett krav då många av våra kunder har egen bil som du ska köra. Urval och intervju kommer att ske löpande, varför vi gärna ser att du söker så snart som möjligt, dock senast 2021-03-31. I din ansökan vill vi att du anger K100.kh.semvik. om du söker västra Blekinge eller K100.ka.semvik om du söker i östra Blekinge. P g a rådande omständigheter kring Covid-19 så genomför vi just nu alla anställningsintervjuer digitalt. Fixa Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Fixa Assistans värnar sina kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor, beställ därför ditt registerutdrag så snart som möjligt. #jobbjustnu
Fixa Assistans AB är ett familjeägt företag som startades år 2001. I företaget finns en lång och bred erfarenhet av att leva med personlig assistans i hemmet vilket ger en unik möjlighet från vår sida att förstå den enskilde brukarens livssituation såväl som den personliga assistentens viktiga yrkesroll. Vi ser det lilla företaget som en fördel. Närheten till våra brukare och assistenter ser vi som självklart och personligt. Vi värdesätter familjekänslan i företaget och värnar om långsiktiga relationer mellan assistent och brukare. För oss är det också viktigt med en låg personalomsättning och att skapa en trygg och säker vi-känsla mellan brukare och assistenter i varje team. Inför sommaren 2021 söker vi allmänt semestervikarier i hela Blekinge, då främst veckorna 26-33 (kan på vissa tjänster vara någon vecka både före och efter) Tjänsterna är schemalagda och varierar mellan 65-90 % och man ska kunna arbeta dag, kväll, helg och hos vissa även natt. Främst söker vi dig som har undersköterskeutbildning eller pågående undersköterskeutbildning eller erfarenhet av arbete med funktionshinder. Vi lägger stor vikt vid personkemin samt personliga egenskaper så tveka inte att söka även om du inte har ovan nämnda utbildning eller erfarenhet. Du får inte ha några fysiska problem eftersom arbetet kan innebära hjälp med förflyttningar. Som person måste du vara ansvarsfull, lyhörd, flexibel, ha ett gott tålamod samt kunna ta egna initiativ. Som personlig assistent måste du ha en bra förmåga att avläsa behov och önskemål. Du måste ha fyllt 18 år för att få arbeta som personlig assistent. I din ansökan vill vi att du beskriver dig själv som person, vilka egenskaper och fritidsintressen du har samt skickar med cv och referenser. Arbetets karaktär kräver att du förstår och talar svenska mycket bra. Körkort är oftast ett krav då många av våra kunder har egen bil som du ska köra. Urval och intervju kommer att ske löpande, varför vi gärna ser att du söker så snart som möjligt, dock senast 2021-03-31. I din ansökan vill vi att du anger K100.kh.semvik. om du söker västra Blekinge eller K100.ka.semvik om du söker i östra Blekinge. P g a rådande omständigheter kring Covid-19 så genomför vi just nu alla anställningsintervjuer digitalt. Fixa Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Fixa Assistans värnar sina kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor, beställ därför ditt registerutdrag så snart som möjligt. #jobbjustnu
Undersköterska till Hammarbygården Hammarbygården är ett salutogent omvårdnadsboende med kulturprofil. Det finns fina promenadstigar runt om boendet och närhet till apotek, affär, tandläkare och vårdcentral. Hammarbygården ligger centralt i Jämjö, två mil öster om Karlskrona. Boendet har 48 lägenheter fördelat på fem enheter, samt Träffpunkt och restaurang. På omvårdnadsboendet arbetar cirka 50 medarbetare. Vi söker nu en utbildad undersköterska som vill arbeta med vård och omsorg hos oss utifrån ett salutogent förhållningssätt.
Om uppdraget Vårt arbete på Äldreförvaltningen utgår från den enskilde hyresgästen och möjligheten till delaktighet i sin personliga omvårdnad och sitt sociala innehåll. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt med tonvikt på Äldreförvaltningens värdegrund och värdighetsgarantier. I gruppen finns en kvalitetsansvarig undersköterska. I uppdraget som undersköterska kommer du att ge personlig service, omvårdnad och stöd till våra hyresgäster och verka för att stimulera den enskildes resurser. Som undersköterska ska du kunna utföra sjukvårdande uppgifter efter delegering av sjuksköterska.
Kvalifikationer Utbildad undersköterska. Erfarenhet av vård och omsorg är meriterande. Vi söker dig som är ansvarstagande och lösningsfokuserad. Du är flexibel och har en förmåga att kunna prioritera om samt att hantera snabba omställningar. Vi värdesätter din höga empatiska förmåga och stora engagemang för äldre människors välbefinnande och möjlighet till ett värdigt liv. Att se till hyresgästernas olika behov och möjligheter är en självklarhet för dig. Det är viktigt att du har ett professionellt och respektfullt bemötande samt en förmåga att skapa trygghet och lugn även i stressiga situationer. Du har en positiv inställning och bidrar till ett positivt arbetsklimat för att främja ett gott samarbete. Arbetet ställer krav på medicinskt omvårdnadsarbete efter delegering av sjuksköterska. I arbetet ingår även dokumentation i systemet Life Care.
Om anställningen Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Karlskrona kommun arbetar med Heltid som norm vilket innebär att vi erbjuder 100% sysselsättningsgrad. Arbetstid dag, kvällar och helger.
Kontaktperson Louise Petersson, enhetschef, 0455-30 31 59
Ansökan Sista ansökningsdag är den 31 januari 2021. Urval sker löpande och intervju kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Tjänsten söks via Karlskrona kommuns e-rekryteringssystem, se länk nedan.
Övrigt Karlskrona kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder. Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalitet är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt.
Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet.
Vi har nu börjat det stora arbetet med att forma framtidens hälso- och sjukvård i Blekinge. Under en tio-års period kommer vi att bygga nya lokaler och utveckla arbetssätt och teknik för att kunna möta framtidens behov av vård och omsorg. Det är en spännande utvecklingsresa som du också kommer att få vara en del av. Vi bedriver verksamhet både i Karlshamn och i Karlskrona. I Karlshamn ligger tyngdpunkten på planerad öppenvård, till exempel kirurgi, medicin och ortopedi. I Karlskrona bedrivs resurskrävande verksamhet dygnet runt, till exempel kvalificerad intensivvård och operationsverksamhet.
ARBETSUPPGIFTER Till sommaren 2021 söker Hälso-och sjukvården i Karlskrona och Karlshamn undersköterskor för semestervikariat som vill arbeta med oss utifrån vår värdegrund; engagemang, samarbete och kvalitet.
Sedvanligt arbete som undersköterska på vårdavdelning.
KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad - undersköterska på gymnasienivå - undersköterska med KY/YH utbildning - sjuksköterskestudent, lägst termin 3 - läkarstudent, lägst termin 4
Vi ser gärna att du har erfarenhet inom undersköterskeyrket. Vi fäster stor vikt vid din personliga lämplighet för arbetsuppgifterna och din samarbetsförmåga.
ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalitet är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt.
Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet.
Ortopedkliniken vid Blekingesjukhuset bedriver verksamhet till lika stora delar i Karlshamn och Karlskrona. Den Ortopediska Traumaavdelningen 37 är en av ortopedklinikens vårdavdelningar och finns på Blekingesjukhuset i Karlskrona. Avdelningen har 20 vårdplatser och vårdar patienter med akuta ortopediska skador. Vi har ett dygnetrunt intag, så patienter kommer dag om natt. Då många utav våra patienter opereras så jobbar vi mycket med pre- och postoperativ vård. Vi har även direktinläggningar för höftfrakturer.
Avdelningen präglas av god arbetsmiljö i en positiv anda med fokus på patientens bästa och på avdelning 37 är vi väldigt måna om varandra och noga med teamkänslan. Avdelningen jobbar kontinuerligt med förändrings- och utvecklingsarbete där du har möjligheter att delta.
ARBETSUPPGIFTER Som sjuksköterska deltar du aktivt i all omvårdnad kring patienten - både allmän och specifik. På avdelningen arbetar vi tätt tillsammans i team. Teamen på avdelningen består av en avdelningsläkare, sjuksköterskor, undersköterskor, arbetsterapeuter och sjukgymnaster. På avdelningen finns en koordinatorfunktion dagtid måndag-fredag, vilket frigör en hel del administrativt arbete för sjuksköterskorna.
Vi arbetar enligt konceptet patientnärma vård och arbetar i 4 vårdlag. Som ansvarig sjuksköterska har du tillsammans med undersköterska ansvar för 5-6 st. patienter i ditt vårdlag. Vi har på vår avdelning förbättrat rondarbetet genom att införa pulsrond. Genom pulsrond effektiviseras dagens arbete då hela teamet är samlat på morgonen och går igenom patienterna gemensamt. På så sätt är alltid patienten i fokus!
KVALIFIKATIONER Legitimerad sjuksköterska. Erfarenhet av vårdavdelning och ortopediskt kunnande är meriterande. För att trivas hos oss är det viktigt att du har ett empatiskt förhållningssätt och uppskattar samarbete. Du har förmågan att prioritera mellan arbetsuppgifter och kan behålla lugnet i situationer som kräver det. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.
ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Äldreförvaltningen söker Undersköterska till Trygg hemgång Karlskrona kommuns äldreförvaltning söker dig som vill ha ett roligt och givande sommarjobb där du får chansen att göra skillnad för andra. Hos oss får du möjligheten att utvecklas och skapa erfarenheter som du kommer ha nytta av i framtiden! Skapa trygghet vid hemkomst från sjukhuset Trygg hemgångs-teamet i Äldreförvaltningen ansvarar för att personer över 65 år ska känna trygghet i sitt eget hem i samband med hemkomst från en sjukhusvistelse. Vårt uppdrag är att ge den enskilde god vård och omsorg utifrån individuella behov och förutsättningar. Du kommer ha ett nära samarbete med både hemtjänsten, hälso- och sjukvårdspersonal och med biståndshandläggarna. Vad krävs för att arbeta hos oss? Vi arbetar med människor och därför behöver du ha ett genuint intresse av att hjälpa andra. Att samarbeta med andra faller sig naturligt för dig, samtidigt som du har förmågan att själv ta initiativ när du ser att något behöver göras. För att arbeta inom Trygg hemgång behöver du vara utbildad undersköterska, ha körkort och ha goda kunskaper i svenska. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete inom vård och omsorg. När behöver vi dig? Vi behöver dig under perioden juni till augusti 2021. Vi kommer kunna erbjuda dig att arbeta heltid måndag till fredag hela sommaren, men vi förstår om du kanske vill vara lite ledig också. Lämna in din ansökan så kan vi diskutera hur mycket och när du vill arbeta. Tycker du att ett sommarjobb hos oss låter spännande? Lämna in din ansökan genom att klicka på ”sök tjänsten” nedan senast den 28 februari. Vill du ha mer information om sommarjobbet kan du höra av dig till kontaktpersonen eller den fackliga företrädaren. Kontaktperson Catharina Somehagen, enhetschef, 0455-30 45 22 Facklig företrädare Kommunal Karlskrona, 0455-30 48 80
Äldreförvaltningen söker Semestervikarier till Korttidsverksamheten på Storören Karlskrona kommuns äldreförvaltning söker dig som vill ha ett roligt och givande sommarjobb där du får chansen att göra skillnad för andra. Hos oss får du möjligheten att utvecklas och skapa erfarenheter som du kommer ha nytta av i framtiden! Förgyll sommaren för våra seniorer. Som semestervikarie inom äldreomsorgen gör du skillnad för andra människor varje dag. Vårt uppdrag är att ge god service till våra seniorer genom att aktivera, stötta, skapa socialt sammanhang och ge god omvårdnad. Vi möter människor där de är – på våra korttidsverksamheter och i samverkan med hemmet – ja, kanske till och med på stranden. Vad krävs för att arbeta hos oss? Vi arbetar med människor och därför behöver du ha ett genuint intresse av att hjälpa andra. Har du erfarenhet av omvårdnadsarbete är det positivt, men vi tror att med nyfikenhet och vilja kommer man långt. De praktiska kunskaper du behöver kommer vi att ge dig genom en god introduktion. För att arbeta som semestervikarie inom äldreomsorgen måste du fyllt 18 år och ha goda kunskaper i svenska. I delar av vår verksamhet krävs det att du har körkort eller kan cykla. Ett plus är om du är utbildad undersköterska eller har erfarenhet av att arbetat med multisjukdom hos äldre, vård i livets slut, demenssjukdom eller psykiatri. När behöver vi dig? Behovet av vår service finns precis hela tiden – alla dagar i veckan, alla tider på dygnet. Vi kommer kunna erbjuda dig att arbeta heltid hela sommaren, men vi förstår om du kanske vill vara lite ledig också. Lämna in din ansökan så kan vi diskutera hur mycket och när du vill arbeta. Sommaren är kort – men, du kan fortsätta arbeta hos oss! Ett sommarjobb är ett perfekt sätt för dig att skapa dig erfarenhet inför framtida yrkesliv. Om du vill kan du efter sommaren fortsätta att arbeta som timvikare hos oss. Tycker du att ett sommarjobb hos oss låter spännande? Lämna in din ansökan redan idag genom att klicka på ”sök tjänsten”. Vill du ha mer information om sommarjobbet kan du höra av dig till kontaktpersonen eller den fackliga företrädaren. Var extra uppmärksam – bekräftelse på din ansökan samt inbjudningar till eventuella intervjuer kan hamna i skräplådan i din mail. Kontaktpersoner Samuel Saarikari, enhetschef, 0455-30 45 23 Sandra Olander, enhetschef, 0455-32 15 79 Facklig företrädare Kommunal Karlskrona, 0455-30 48 80
I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalitet är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt.
Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet.
ARBETSUPPGIFTER I samband med coronavirusets spridning i samhället förbereder Region Blekinge för ett eventuellt större bortfall av personal inom Hälso- och sjukvården.
Region Blekinge söker nu extra resurser som kan arbeta med kort varsel i våra verksamheter där behov uppstår. I vilken omfattning och vid vilka tillfällen kommer att variera då behovet och förutsättningarna snabbt kan förändras. Arbetstiden kan vara förlagd till såväl dag som natt, vardag, söndag och helgdag.
KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är sjuksköterska, undersköterska eller har någon annan utbildning eller yrkeserfarenhet inom vården.
Vi söker även dig som studerar till ett vårdyrke. Är du sjuksköterskestudent är det bra att känna till att du får arbeta som undersköterska när du avslutat minst termin 3. Är du läkarstudent får du arbeta som undersköterska när du avslutat termin 4.
Du måste ha fyllt 18 år och du behöver ha god svenska i tal och skrift. Du kommer att få introduktion samt E-Learning innan du börjar.
Vi tar med stor tacksamhet emot din ansökan.
ÖVRIGT Bifoga en kopia på din eventuella yrkeslegitimation samt tjänstgöringsintyg med tidigare yrkeserfarenhet. Tack för att du vill hjälpa till!
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalitet är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt.
Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet.
Region Blekinge välkomnar dig som våren 2021 blir legitimerad sjuksköterska! Jag anar att du har stora förväntningar på din första arbetsplats och vi tycker det ska bli spännande med nya kollegor. Jag jobbar som rekryteringssamordnare och har hand om ansökningsprocessen och ger dig stöd på vägen mot din anställning. Är du nyfiken på att lära nytt och har en vilja att utvecklas i din yrkesroll? Då tror jag att du kommer att trivas hos oss och du är varmt välkommen att skicka in din ansökan!
När du kommer som ny sjuksköterska till oss erbjuder vi dig att delta i vårt introduktionsprogram för att du skall känna dig trygg i ditt arbete. Det innebär bland annat att du under ditt första år hos oss får praktiska och teoretiska utbildningar och antingen individuell coachning eller tid för reflektion tillsammans med din mentor. Du tar självklart del av de förmåner som alla anställda i Region Blekinge har men som sjuksköterska har du också följande förmåner:
• Rätt till heltid: Du erbjuds alltid heltid med möjlighet till deltid. • Utbildningsanställning: Vi erbjuder dig möjlighet till en utbildningsanställning. Det innebär att du har möjlighet att varva studier med kliniskt arbete vid en specifik avdelning eller mottagning med bibehållen lön. • Kompetensutveckling: Du har också möjlighet att få ersättning för olika påbyggnadsutbildningar. • Rotationstjänstgöring: Vid blandad tjänstgöring dag som natt har vi ett avtal som är mer generöst än det centrala avtalet. Hos oss har du som jobbar rotation möjlighet att komma ner till en faktisk veckoarbetstid på ca 30 timmar.
ARBETSUPPGIFTER Som sjuksköterska inom Region Blekinge har du goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll då vi kan erbjuda många olika inriktningar. Du har möjlighet att ange dina önskemål om avdelning i din ansökan. Vi kommer att tillgodose dem i den mån verksamheten tillåter.
KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska eller tar din examen under första halvåret 2021. Om du tar din examen under första halvåret 2021 så visstidsanställs du som undersköterska tom 31 augusti 2021. När du inkommit med en giltig svensk legitimation som sjuksköterska omregleras anställningen till en tillsvidareanställning.
Gillar du att samarbeta, känner engagemang och är flexibel? Trivs du med att jobba självständigt men vill samtidigt vara en del av laget? Då kommer du att passa in hos oss! Som ny sjuksköterska vill vi att du är trygg nog att fråga så att vi kan stötta och se dig utvecklas i din roll. Du bemöter patienter, såväl som kollegor med ödmjukhet och respekt. Det är viktigt att du ser dig själv och din arbetsinsats som en del i vårdkedjan. Du kommer att göra skillnad - varje dag!
Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.
ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! Rekrytering sker löpande. Tack för att du ansöker via länken i annonsen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Vi söker nu en glad och trevlig medarbetare, med mycket hjärta, till vår hemtjänst-grupp!
Litegrann om dig Som medarbetare på Prima Hemtjänst är du viktig del av vår verksamhet. Du har ett stort ansvar när du är ute hos våra kunder och representerar Prima. Vi ställer därför höga krav på våra medarbetare, varav de viktigaste är listade nedan. Du ska helst: ha ett brinnande intresse för att hjälpa människor vara utbildad undersköterska ha erfarenhet inom vård och omsorg ha körkort tala flytande svenska
Litegrann om företaget Primas mål är att kunna erbjuda den bästa hemtjänsten i Karlskrona. Vi är ett team, och hjälper varandra för att alla våra kunder ska kunna känna trygghet i sin vardag. Vi sträver ständigt efter att hålla en så hög kvalitet som möjligt i allt vi gör. Vi tänjer på gränserna för vad som är möjligt i vårdyrket för att ge våra kunder det där lilla extra som ofta betyder så mycket. Ditt ansvar som medarbetare är att gå i samma fotspår och med brinnande engagemang fortsätta ge våra kunder den omsorg och omtanke som de förtjänar.
Om anställningen Anställningen är tillsvidare och omfattar ungefär 80% av en heltid. I vissa fall kan detta vara förhandlingsbart. Som tillsvidareanställd på Prima garanteras du ett löpande schema så att du kan planera din tillvaro. Du garanteras också friskvårdsbidrag (2000 kr per år), och andra förmåner som Prima erbjuder. Vi har inga s.k. S-turer, dvs långa helgpass med avbrott mitt på dagen. Vi försöker alltid anpassa ditt schema efter dina önskemål, så långt som är möjligt. Prima erbjuder alltid konkurrenskraftiga löner.
Om ovanstående beskrivning passar dig, och du tror att just du skulle passa in i vårt gäng, så är du hjärtligt välkommen att söka till oss.
Välkommen!
CV och personligt brev skickas till oss på kontakt@primahemtjanst.se. Därefter bjuds vissa in till intervju.