IT-support/Servicedesk – för dig som trivs i högt samtalstempo!

This job is taken from the Swedish Public Employment Service, recruitment is not performed by Manpower
  • Posted: June 23, 2025
  • Industry: IT, Data
  • Apply by : October 11, 2025
  • roma-no-of-positions: 1
This position is no longer available

Har du skinn på näsan, gillar att lösa problem snabbt och trivs med att prata med många olika människor varje dag? Då kan det här uppdraget passa dig perfekt!

Just nu söker vi på Gigstep en servicedeskmedarbetare till ett uppdrag hos ett stort teknikföretag. Här får du arbeta med användarsupport och felsökning – och vara den som gör vardagen enklare för både kunder och kollegor.

Om uppdraget

Du kommer att ta emot inkommande ärenden via telefon och jobba i ärendehanteringssystem. Det handlar om att ge snabb och korrekt support kring bland annat:

-Felsökning av tekniska problem

-Kontohantering

-Hjälp med hårdvara kopplad till företagets systemlösningar

Det här är en roll där telefonen är ditt främsta verktyg, så du behöver trivas med att mata samtal, ha ett bra flyt i dialoger och kunna växla snabbt mellan olika typer av ärenden.

Vi tror att du:

-Har tidigare erfarenhet av servicedesk, kundsupport eller IT-support

-Är van att hantera många ärenden per dag utan att tappa kvalitet

-Har god kommunikationsförmåga och gillar att lösa problem

-Är stresstålig, strukturerad och har ett lugn i samtal även när det går fort

-Har god datorvana och lätt att sätta dig in i nya system

Teknisk utbildning är ett plus, men viktigast är din inställning och förmåga att ge bra service under högt tempo!

Uppdraget i korthet

Plats: På plats hos kund i Malmö Omfattning: Heltid Start: Enligt överenskommelse Anställning: Konsult via Gigstep

If you have questions of a technical nature concerning your account at Manpower, please contact our technical support:
0771-55 99 10 
[email protected]

We are open weekdays. Timing 07:00-18:00